Gjest Axl Rose Skrevet 9. november 2017 #101 Del Skrevet 9. november 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Korttenkt fyr. Motorsykkelen får han bare brukt halve året. Dårlig investering når det gjelder transportmiddel. Han får ikke babyen med seg på motorsykkel, ergo er han avhengig av å avtale at ts passer ungen hver gang han skal ut og kjøre en tur, eller skaffe barnevakt. Hvor mye av den barnefrie tIda hans er det realistisk at han får brukt til å kjøre sykkel? Regner med at han også har noen andre aktiviteter han ikke tar med barnet på, f eks trening, lønningspils, besøke barnløse kamerater etc. Om han har en barnefri kveld i uka, er det sånn at han skal bruke den til å kjøre motorsykkel? Anonymkode: c22c1...c30 Ikke bare halve året nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 9. november 2017 #102 Del Skrevet 9. november 2017 Det blir stor stas når gubben står der med ungen under armen og skal frakte kidden til barnehagen, ikke er det plass bak på sykkelen til barnesete og når snøen kommer må han ringe en venn. Det virker skikkelig gjennomtenkt. Eller så ser han får seg at du skal gjøre alt, spare penger, kjøre rundt på ungen, handle inn mat på veien mens han kjører sykkel med håret flagrende i vinden. Alt for å være mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #103 Del Skrevet 9. november 2017 Når man planlegger et liv sammen så diskuterer man sånne ting. Samboeren min ønsker å starte med ølbrygging, å da trenger han litt div utstyr. Han fant noe av det billig på nett (billigere hvertfall) å kom til meg å hintet til at han hadde lyst til å kjøpe det. Enda han bruker sine egne penger (vi har ikke felles økonomi). Han veit at jeg støtter han i dette, men fremdeles syns han det er viktig å diskutere slik. Å her var det snakk om 3000... Anonymkode: 4e802...827 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #104 Del Skrevet 9. november 2017 Vi har snakket sammen. Og han hadde tydeligvis tenkt på det en stund og så bare bestilt den. Jeg har påpekt alle argumenter for at denne sykkelen ikke passer inn akkurat nå og ikke noe å farte en baby rundt på. Og han har nå bestemt seg for å avbestille den. Jeg er likevel usikker når han bare kan gjøre noe slikt uten å tenke på konsekvenser eller ansvar. Han sa at han hadde snakket med kompisen sin som ville de skulle på sykkeltur og blitt revet med. Men jeg skjønner likevel ikke. Det som fikk han til å innse ulempene var da jeg sa at jeg vurderte flytte, at så alvorlig er dette i mine øyne. Og lurte på hvordan han skulle greie seg med motorsykkel og null sparepenger da når babyen kommer. Det største sjokket var at han sa at han hadde vært usikker på forholdet og at å få baby skremmer han. Dette har ikke jeg ant noe om. Usikker nå på veien videre. Anonymkode: 779c5...e47 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 9. november 2017 #105 Del Skrevet 9. november 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har snakket sammen. Og han hadde tydeligvis tenkt på det en stund og så bare bestilt den. Jeg har påpekt alle argumenter for at denne sykkelen ikke passer inn akkurat nå og ikke noe å farte en baby rundt på. Og han har nå bestemt seg for å avbestille den. Jeg er likevel usikker når han bare kan gjøre noe slikt uten å tenke på konsekvenser eller ansvar. Han sa at han hadde snakket med kompisen sin som ville de skulle på sykkeltur og blitt revet med. Men jeg skjønner likevel ikke. Det som fikk han til å innse ulempene var da jeg sa at jeg vurderte flytte, at så alvorlig er dette i mine øyne. Og lurte på hvordan han skulle greie seg med motorsykkel og null sparepenger da når babyen kommer. Det største sjokket var at han sa at han hadde vært usikker på forholdet og at å få baby skremmer han. Dette har ikke jeg ant noe om. Usikker nå på veien videre. Anonymkode: 779c5...e47 At dere skulle få baby var han jo selv en pådriver til. Har han glemt det? Hvis han virkelig er så tafatt og vinglete og redd, tror jeg nok du får det bedre uten ham. Hva eksakt er det som skremmer ham? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 9. november 2017 #106 Del Skrevet 9. november 2017 40 minutter siden, Arabella skrev: At dere skulle få baby var han jo selv en pådriver til. Har han glemt det? Hvis han virkelig er så tafatt og vinglete og redd, tror jeg nok du får det bedre uten ham. Hva eksakt er det som skremmer ham? Å skulle bli far er faktisk skremmende for menn også. Å få ansvaret for et lite menneske er noe av det skumleste jeg har begitt meg ut på. Å feile er ikke noe alternativ. Hadde vært noe alvorlig galt med fyren om han ikke var nervøs/usikker. Når ungen kommer og alvoret ligger i fanget pleier ting å gå riktig vei. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #107 Del Skrevet 9. november 2017 Det skulle bare mangle at en mann kan få ha en motorsykkel. Huset er jo som regel dama sitt element der hun kan styre og stelle og innrede, mens menn er mere opptatt av bil, båt og motorsykkel og lignende. Er jo ikke sånn at en motorsykkel koster 500 000. Og i motsetning til bil holder mc seg godt i pris. Kjøper man en som er lite brukt, og mere en 2 år gammel, så taper man ca 2-3000 på et helt år. Tok lappen, kjøpte sykkel og klær for 130 000. Klærne og lappen har jeg for alltid, og så bruker jeg noen få tusenlapper i året på å ha sykkelen. Kjøpte også utstyr til dama, og nå vil hun nesten kjøre mere enn meg. Er sosialt og nydelig på fine dager å kjøre tur ilag. La nå mannen din få kose seg, og se ting litt fra hannes synsvinkel. Anonymkode: be35a...e2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 9. november 2017 #108 Del Skrevet 9. november 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skulle bare mangle at en mann kan få ha en motorsykkel. Huset er jo som regel dama sitt element der hun kan styre og stelle og innrede, mens menn er mere opptatt av bil, båt og motorsykkel og lignende. Er jo ikke sånn at en motorsykkel koster 500 000. Og i motsetning til bil holder mc seg godt i pris. Kjøper man en som er lite brukt, og mere en 2 år gammel, så taper man ca 2-3000 på et helt år. Tok lappen, kjøpte sykkel og klær for 130 000. Klærne og lappen har jeg for alltid, og så bruker jeg noen få tusenlapper i året på å ha sykkelen. Kjøpte også utstyr til dama, og nå vil hun nesten kjøre mere enn meg. Er sosialt og nydelig på fine dager å kjøre tur ilag. La nå mannen din få kose seg, og se ting litt fra hannes synsvinkel. Anonymkode: be35a...e2c Har du lest tråden i det hele tatt, spesielt hovedinnlegget? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #109 Del Skrevet 9. november 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skulle bare mangle at en mann kan få ha en motorsykkel. Huset er jo som regel dama sitt element der hun kan styre og stelle og innrede, mens menn er mere opptatt av bil, båt og motorsykkel og lignende. Er jo ikke sånn at en motorsykkel koster 500 000. Og i motsetning til bil holder mc seg godt i pris. Kjøper man en som er lite brukt, og mere en 2 år gammel, så taper man ca 2-3000 på et helt år. Tok lappen, kjøpte sykkel og klær for 130 000. Klærne og lappen har jeg for alltid, og så bruker jeg noen få tusenlapper i året på å ha sykkelen. Kjøpte også utstyr til dama, og nå vil hun nesten kjøre mere enn meg. Er sosialt og nydelig på fine dager å kjøre tur ilag. La nå mannen din få kose seg, og se ting litt fra hannes synsvinkel. Anonymkode: be35a...e2c Er enig med deg. Her snakkes det om det praktiske, barnehagelærer og vinter. Når noen med snakker en glede andre har så har man ingen forståelse. Kona mi lar meg kjøre MC og jeg lar henne få ha sine ting. Skulle jeg begynne å mase om hennes designervesker med rasjonelle argumenter som at "en plastpose gjør samme nytten og er billigere" , enda flere sko de du har er ikke utslitt. TS skulle holdt sin sti rein fremover hadde hun vært min kjæreste. Alt kvinnelig selvrealisering nips skulle bli holdt opp imot bruksområde og kostnader. Og MC kan selges. La nå mannen få sine 2timer i helga på MC. Det er balsam for sjelen og gir energi og glede når man har interessen. Rauset må det være i forholdet. Anonymkode: 77e27...2d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #110 Del Skrevet 9. november 2017 1 time siden, Arabella skrev: At dere skulle få baby var han jo selv en pådriver til. Har han glemt det? Hvis han virkelig er så tafatt og vinglete og redd, tror jeg nok du får det bedre uten ham. Hva eksakt er det som skremmer ham? Han gledet seg i starten, men er nå veldig skremt på tanken å oppdra et barn og det er jo jeg også! Men jeg gledermegskremt. Han er mer eller mindre redd for at livet forandrer seg og usikker på forholdet med meg. Han hadde tenkt at jeg var rett for han, men så plutselig skjer alt på en gang. Og vi har vært dårlige på å ta vare på hverandre i det siste. Jeg har vært sliten , på jobb og i min babyboble. Og han har drevet med sitt. Anonymkode: 779c5...e47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #111 Del Skrevet 9. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er enig med deg. Her snakkes det om det praktiske, barnehagelærer og vinter. Når noen med snakker en glede andre har så har man ingen forståelse. Kona mi lar meg kjøre MC og jeg lar henne få ha sine ting. Skulle jeg begynne å mase om hennes designervesker med rasjonelle argumenter som at "en plastpose gjør samme nytten og er billigere" , enda flere sko de du har er ikke utslitt. TS skulle holdt sin sti rein fremover hadde hun vært min kjæreste. Alt kvinnelig selvrealisering nips skulle bli holdt opp imot bruksområde og kostnader. Og MC kan selges. La nå mannen få sine 2timer i helga på MC. Det er balsam for sjelen og gir energi og glede når man har interessen. Rauset må det være i forholdet. Anonymkode: 77e27...2d6 Dette handler ikke om motorsykkel. Det ha dler om prioriteringer. Hvis dama hadde kjøpt designerveske istedet for hus som dere hadde planlagt sammn så ser du vel greia? Anonymkode: 779c5...e47 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 9. november 2017 #112 Del Skrevet 9. november 2017 Tråden er ryddet for spørreundersøkelse. Papirfly, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #113 Del Skrevet 9. november 2017 5 minutes ago, AnonymBruker said: Er enig med deg. Her snakkes det om det praktiske, barnehagelærer og vinter. Når noen med snakker en glede andre har så har man ingen forståelse. Kona mi lar meg kjøre MC og jeg lar henne få ha sine ting. Skulle jeg begynne å mase om hennes designervesker med rasjonelle argumenter som at "en plastpose gjør samme nytten og er billigere" , enda flere sko de du har er ikke utslitt. TS skulle holdt sin sti rein fremover hadde hun vært min kjæreste. Alt kvinnelig selvrealisering nips skulle bli holdt opp imot bruksområde og kostnader. Og MC kan selges. La nå mannen få sine 2timer i helga på MC. Det er balsam for sjelen og gir energi og glede når man har interessen. Rauset må det være i forholdet. Anonymkode: 77e27...2d6 Du ser ikke forskjellen på veske/sko til noen tusen og en motorsykkel til 230 000?? Som i tillegg skulle være egenkapital til å kjøpe hus før barnet hans blir født? Nei da så..... Anonymkode: 6ecae...eb2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #114 Del Skrevet 9. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du ser ikke forskjellen på veske/sko til noen tusen og en motorsykkel til 230 000?? Som i tillegg skulle være egenkapital til å kjøpe hus før barnet hans blir født? Nei da så..... Anonymkode: 6ecae...eb2 Kan nevne at jeg definitivt ikke kjøper dyre designervesker og lignende. I stedet har jeg spart nesten 300000 på 2 år og levd ganske sparsommelig. Anonymkode: 779c5...e47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #115 Del Skrevet 9. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er enig med deg. Her snakkes det om det praktiske, barnehagelærer og vinter. Når noen med snakker en glede andre har så har man ingen forståelse. Kona mi lar meg kjøre MC og jeg lar henne få ha sine ting. Skulle jeg begynne å mase om hennes designervesker med rasjonelle argumenter som at "en plastpose gjør samme nytten og er billigere" , enda flere sko de du har er ikke utslitt. TS skulle holdt sin sti rein fremover hadde hun vært min kjæreste. Alt kvinnelig selvrealisering nips skulle bli holdt opp imot bruksområde og kostnader. Og MC kan selges. La nå mannen få sine 2timer i helga på MC. Det er balsam for sjelen og gir energi og glede når man har interessen. Rauset må det være i forholdet. Anonymkode: 77e27...2d6 Helt enig her. Damer bruker vanvittige summer på shopping, klær, sminke, smykker, kremer og vesker m.m. Og ikke minst mye penger på interiør i hus. Dette er de fleste menn rause med, og lar dama få dette. Men hvis en mann vil realisere noe blir det ramaskrik. Er det rart forhold går dunken med så trangsynte kvinnfolk. Dama mi unner meg motorsykkel, og hun er gladelig med å kjøre. På samme måte som jeg unner henne en fin veske eller litt dyre klær og ting til huset. Ting må gå begge veier i et forhold. Med den lønnen som ts beskriver så kan de realisere det meste. Men klart, hvis dama skal ha hus til 10 mill og designermøbler, så blir det ikke mye igjen. Hadde aldri orket å bo meg i hjel å aldri kan realisere drømmer og reising og fritid. Anonymkode: be35a...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #116 Del Skrevet 9. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt enig her. Damer bruker vanvittige summer på shopping, klær, sminke, smykker, kremer og vesker m.m. Og ikke minst mye penger på interiør i hus. Dette er de fleste menn rause med, og lar dama få dette. Men hvis en mann vil realisere noe blir det ramaskrik. Er det rart forhold går dunken med så trangsynte kvinnfolk. Dama mi unner meg motorsykkel, og hun er gladelig med å kjøre. På samme måte som jeg unner henne en fin veske eller litt dyre klær og ting til huset. Ting må gå begge veier i et forhold. Med den lønnen som ts beskriver så kan de realisere det meste. Men klart, hvis dama skal ha hus til 10 mill og designermøbler, så blir det ikke mye igjen. Hadde aldri orket å bo meg i hjel å aldri kan realisere drømmer og reising og fritid. Anonymkode: be35a...e2c Vi har ikke noe hus jeg kan kjøpe interiør i fordi han har brukt opp all EK på mc. Så kanskje leseHI først? Anonymkode: 779c5...e47 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #117 Del Skrevet 9. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er enig med deg. Her snakkes det om det praktiske, barnehagelærer og vinter. Når noen med snakker en glede andre har så har man ingen forståelse. Kona mi lar meg kjøre MC og jeg lar henne få ha sine ting. Skulle jeg begynne å mase om hennes designervesker med rasjonelle argumenter som at "en plastpose gjør samme nytten og er billigere" , enda flere sko de du har er ikke utslitt. TS skulle holdt sin sti rein fremover hadde hun vært min kjæreste. Alt kvinnelig selvrealisering nips skulle bli holdt opp imot bruksområde og kostnader. Anonymkode: 77e27...2d6 Jeg har ikke sett NOEN her i tråden som mener at det er et problem å bruke penger på ting som gir glede - eller at menn ikke skal få "ha sine ting". Dette handler ikke om å en motorsykkel. Dette handler om at mannen har brukt over 200.000 som det var avtalt at skulle gå til egenkapital i ny bolig på noe helt annet. Både TS og mannen har spart for å få råd til hus sammen - og nå har han bare droppet den avtalen for noe annet han har lyst på. Nei, hun bestemmer ikke over hans penger - men de hadde jo en avtale! De hadde en avtale om at de skulle spare til hus! Teller ikke det for noe? Synes du ikke det er det minste dårlig gjort når de hadde en avtale, at han bare dropper hele greia - med den konsekvens at det ikke blir noe nytt hus for familien, noe de begge var enige om at skulle prioriteres? Jeg hadde synes det var like blåst om TS brant hele sin egenkapitalandel på designervesker, bare så det er sagt. Slike ting må man gjerne bruke penger på, men ikke når det går på bekostning av viktige ting man har avtalt. Anonymkode: 60c2a...f31 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #118 Del Skrevet 9. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har ikke noe hus jeg kan kjøpe interiør i fordi han har brukt opp all EK på mc. Så kanskje leseHI først? Anonymkode: 779c5...e47 Hva koster da så dette huset om jeg tør spørre? Anonymkode: be35a...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #119 Del Skrevet 9. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har ikke noe hus jeg kan kjøpe interiør i fordi han har brukt opp all EK på mc. Så kanskje leseHI først? Anonymkode: 779c5...e47 Og ikke har jeg brukt mye penger på det du sier nettopp for å spare til bolig. Ikke har jeg slike dyre vaner fra før heller for jeg har ikke råd til det. Hadde han kjøpt motorsykkel han hadde råd til så er det da helt greit. Jeg gledet meg til det jeg også! Men bolig og baby først liksom. Anonymkode: 779c5...e47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #120 Del Skrevet 9. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva koster da så dette huset om jeg tør spørre? Anonymkode: be35a...e2c Nei nå har vi det jeg har spart igjen til huset, nesten 300 000 så da kan du jo regne på hvor mye det blir selv Anonymkode: 779c5...e47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå