Gå til innhold

Mannen har kjøpt seg motorsykkel!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Axl Rose skrev:

Klart jeg involvere meg med kvinner. De er gode å ha også. Tenk at jeg forelsker meg i kvinner! Må ikke alltid være i et fast forhold. Har også flere kvinnelige venner og ei har jeg vært venner med siden barndommen. Flest kvinner syter ikke og blir fly forbanna når de ikke får viljen sin. Pengene passer man på selv og velger selv hva vi bruker de på. Han passer på sine penger, hun passer på sine. Når det beste er å gå hver til sitt så det ikke blir krangel når barnet kommer så gjør det. Da passer dere ikke sammen. 

Skal ikke ha flere barn jeg da :) Et er nok. 

Dette jeg skal skrive nå, kommer nok til å bli fjernet. Det er sikkert flere enn meg som husker at du ville tvinge moren til sønnen din til å ta abort, men hun nektet. Du var fly forbannet. Nå skal du leke pappa! Betaler du i det hele tatt bidrag for gutten?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Axl Rose
Akkurat nå, Arabella skrev:

Dette jeg skal skrive nå, kommer nok til å bli fjernet. Det er sikkert flere enn meg som husker at du ville tvinge moren til sønnen din til å ta abort, men hun nektet. Du var fly forbannet. Nå skal du leke pappa! Betaler du i det hele tatt bidrag for gutten?

En grunn til jeg ville det. Ikke for jeg ikke ville ha barn. Ja jeg betaler litt for han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Arabella skrev:

Velvel tar ikke i mor råd fra denne brukeren noe mer da. Takk for info. 

Anonymkode: 779c5...e47

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2017 den 21.09, AnonymBruker skrev:

Jeg er så forbanna! Altså mannen er ferdig med en videreutdanning til jul. Som premie til seg selv har han kjøpt en jævla motorsykkel! 

Han hadde penger fra et tidligere hussalg. Jeg har spart opp penger mens vi har bodd sammen til EK for å kjøpe hus. Vi leier nå. Så går han å bruker sin del på motorsykkel fordi faren hans har sagt han kan låne oss penger til huset! (Summen han har sagt han kan låne bort er mindre enn det han har brukt på sykkel) 

I tillegg har jeg en liten på vei og vi må sannsynligvis kjøpe en bil til. Så jeg har 40 andre ting å bruke penger på som kommer før en jævla motorsykkel. Jeg setter også høyt på prioriteringslista å klare å kjøpe hus selv og har derfor forsøkt å leve billig i noen år for å få dette til. 

Jeg føler han har sabotert alt for oss. Vi har ikke råd til å ha så mye i lån. Jeg gremmes litt over tanken på studielån, billån, boliglån og baby på vei. Vi har kun passe betalte jobber begge to. Jeg har 25000 utbetalt i mnd ( noen mnd mer , turnusjobbing)  og han kommer til å få ca 30000 utbetalt i mnd , kanskje litt mer i den nye jobben. 

Jeg har sagt at jeg kjøper ingenting sammen med han om han ikke selger motorsykkelen. Han står på sitt og mener at med den nye lønna hans skal det gå helt fintmed så mye lån. Og at jeg må slutte å bekymre meg. Jeg skjønner ingenting da vi har planlagt livet  sammen og han var med på å fikse et sparemål til meg slik at vi skulle ha lik sum i EK. Han har vært like mye pådriver for graviditet og huskjøp som jeg. Frustrert! 

Gratuler han fra meg! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mr. Kilmister skrev:

Gratuler han fra meg! 

Så ekle dere er mot meg. Jeg er ikke noen kontrollerende survete dame egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Det tror jeg faktisk på. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt drøyt gjort! Og nei, du høres ikke ut som en kranglete kjerring, men som en oppegående fornuftig dame som har jobbet for å få livet sitt på stell. Håper han klarer å se det i perspektiv! Han var helt idiotisk, men hvis han klarer å snu det, så prøv å tilgi han at han lot seg rive med. 

Det er IKKE lett å være alene med en baby heller!

Masse lykke til!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ekle? Må tåle litt ellers kan du ikke være på et forum. Forventet du at alle skulle være enig med deg og støtte deg? Ikke sånn det funker på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke detaljstyre hva han skal bruke sine egne penger på. Hvios han er på vei inn i en tilværelse med deg og unger. Så kanskje han ikke kommer til å ha det så bra som mann. La han nå få ha en motorsykkel og kose seg med. Eller en mancave. Slik at han ikke blir helt sofa.

Anonymkode: 96c67...192

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ikke detaljstyre hva han skal bruke sine egne penger på. Hvios han er på vei inn i en tilværelse med deg og unger. Så kanskje han ikke kommer til å ha det så bra som mann. La han nå få ha en motorsykkel og kose seg med. Eller en mancave. Slik at han ikke blir helt sofa.

Hvis kone og unger er til hinder for å ha det bra som mann, står man helt aldeles fritt til å la være å anskaffe seg noen av delene. 

Hva er det med folk her inne? Er dere så skrekkelig redd for forpliktelser, så la være å påta dere dem da.

Uten forpliktelser kan du blåse alle pengene på øl og nonstop om du vil, og ingen vil bry seg. Vinn-vinn for absolutt alle parter. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Overrasket skrev:

Det tror jeg faktisk på. :jepp:

Ironisk? Takk skal du ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Hactar skrev:

Hvis kone og unger er til hinder for å ha det bra som mann, står man helt aldeles fritt til å la være å anskaffe seg noen av delene. 

Hva er det med folk her inne? Er dere så skrekkelig redd for forpliktelser, så la være å påta dere dem da.

Uten forpliktelser kan du blåse alle pengene på øl og nonstop om du vil, og ingen vil bry seg. Vinn-vinn for absolutt alle parter. 

Dette. Helt ok at mannfolkene raser rundt på motorsykler til flere hundretusen. Eller blåser hundretusener på kule biler. Det er faktisk helt ok - seriøst. 

Men vil det samme mannfolket bli pappa, bør han for h...... prioritere annerledes. Alternativet er: Bruk kondom 

Endret av Dolce
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har detaljstyrt det selv han har jo sagt i 2 år nå at dette skulle gå til det  JEG har ikke tvunget han til å få barn med meg eller være sammen med meg. Men jeg må kunne forvente at det kjæresten sier stemmeroverens med det han gjør. Hvertfall når det gjelder sånne store ting?

Alytså helt greit om han hadde sagt, nei jeg vil ikke ha bolig jeg ønsker å kjøpe  motorsykkel/båt/biletter til utlandet/ sett inn hva som helst og leve livet på den og den måten. Greit da måtte jeg forholdt meg til det. Nå har han helt fram til dette dumme  kjøpet sagt at han gledet seg til å bli far og kjøpe hus! Og at det blir en spennende tid framover. Ha  er virkelig IKKE  til noen ting. Det er ikke min plan om å kjøpe bil og leilighet og få barn. Det var VÅR og han var stor pådriver for å endelig skulle kjøpe seg en bolig. 

Jeg må da kune forvente at om han endrer plan på veien at han i det minste sier i fra??? 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og angpede barn for at det ikke skal være noen som helst tvil: Han kom med forslaget om vi skulle starte  prøvibgen. Jeg sa at da slutter jeg på prevensjon. Han sa ja og var veldig spent og spurte daglig om jeg ikke var gravid snart nå! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Har du snakket med typen og hva blir det til? Fortsette fremover og glemme dette eller gå hver deres vei? Eller krangle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du MÅ overse Axl Rose, han er ikke helt som andre mennesker. Han trenger en klem, da.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår godt at du er frustrert! Jeg ville selv kjent meg maktesløs mtp at dette påvirker deg, barna deres og fremtidsutsikter for bolig. 

Mannen min og jeg har gått inn på en avtale om at det vi ønsker å kjøpe over kr. 5.000,- skal vi beslutte sammen. Det fungerer veldig bra! Likevel kjøper både jeg og mannen ting som den andre personen ikke nødvendigvis verdsetter. Vi har jo forksjellige prioriteringer, samtidig er vi bevisst at disse prioriteringene ikke skal gå på bekostning av den andre parts ønsker. 

Kunne dere lagd noen lignende konkret avtale om hvordan dere skal forholde dere til økonomien fremover? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2017 den 21.25, Axl Rose skrev:

Ro ned hormonene dine nå. Vil han ha motorsykkel så kjøper han. Kjøper da faen hva han vil selv. Spør ikke ei kvinne om lov. Jeg solgte bilen tidligere i år og kjøpte meg motorsykkel. Beste jeg har gjort:hjerte: Er i slutten av 20 åra. 

Mannen venter barn med ts og de sparer til husljøp. Da er det ikke et sjakktrekk å kjøpe en motorsykkel midt oppi det hele vel? Voksne folk prioriterer viktige kjøp først.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2017 den 22.13, AnonymBruker skrev:

Altså, WAKE UP CALL coming your way! Greit at du er forbanna fordi han kjøpte seg sykkel, men å påstå at dere har ‘dårlig råd’ med 25 og 30K utbetalt i mnd er på kanten til latterlig. Vi har faktisk ca samme inntekt, jeg på 26700 etter skatt, og han på 29000 etter skatt, og vi har både hus, bil, unge i barnehage, studielån, oppussing og alt som gøy er og vi klarer oss HELT FINT! Take it from another mama, ro ned litt og sett ting i perspektiv! 

Anonymkode: ac63d...825

Men det tar tid å spare opp egenkapital. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korttenkt fyr.

Motorsykkelen får han bare brukt halve året. Dårlig investering når det gjelder transportmiddel.

Han får ikke babyen med seg på motorsykkel, ergo er han avhengig av å avtale at ts passer ungen hver gang han skal ut og kjøre en tur, eller skaffe barnevakt. Hvor mye av den barnefrie  tIda hans er det realistisk at han får brukt til å kjøre sykkel? Regner med at han også har noen andre aktiviteter han ikke tar med barnet på, f eks trening, lønningspils, besøke barnløse kamerater etc. Om han har en barnefri kveld i uka, er det sånn at han skal bruke den til å kjøre motorsykkel? 

Anonymkode: c22c1...c30

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...