AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #41 Del Skrevet 8. november 2017 11 hours ago, AnonymBruker said: Når man planlegger å kjøpe hus sammen så tar man kanskje en sånn samtale med partneren sin først kanskje? Anonymkode: 4e802...827 Men dette er en egosentrisk mann som ikke diskuterer med sin partner i forkant. Her bør TS sette hardt mot hardt. Dette er skremmende! Anonymkode: cd4aa...1ea 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #42 Del Skrevet 8. november 2017 Og forresten så har faren hans sagt at de pengene kunne vi låne om vi fant et sted vi virkelig ville bo men feks tapte i en budrunde.. og at vi da hadde en 100 000 kanskje 150 000 ekstra. Mannen min har ikke spurt faren sin utover det. Anonymkode: 779c5...e47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #43 Del Skrevet 8. november 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Og forresten så har faren hans sagt at de pengene kunne vi låne om vi fant et sted vi virkelig ville bo men feks tapte i en budrunde.. og at vi da hadde en 100 000 kanskje 150 000 ekstra. Mannen min har ikke spurt faren sin utover det. Anonymkode: 779c5...e47 Oi det høres ikke bra ut. Er faren i det hele tatt villig til å låne han penger når han har brukt alt han hadde på en motorsykkel? Hmm Anonymkode: cd4aa...1ea 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #44 Del Skrevet 8. november 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi det høres ikke bra ut. Er faren i det hele tatt villig til å låne han penger når han har brukt alt han hadde på en motorsykkel? Hmm Anonymkode: cd4aa...1ea Håper ikke det. Anonymkode: 779c5...e47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #45 Del Skrevet 8. november 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man planlegger å kjøpe hus sammen så tar man kanskje en sånn samtale med partneren sin først kanskje? Anonymkode: 4e802...827 nja kanskje om motorsykkelen koster 300 000 kr og går ut over dem begge. men ellers burde han få kjøpe akkurat det han vil Anonymkode: 461ea...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #46 Del Skrevet 8. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: nja kanskje om motorsykkelen koster 300 000 kr og går ut over dem begge. men ellers burde han få kjøpe akkurat det han vil Anonymkode: 461ea...a33 Hvordan i alle dager går ikke det utover meg og ikke minst ungen vår når han har brukt opp EK på motorsykkel Anonymkode: 779c5...e47 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 8. november 2017 #47 Del Skrevet 8. november 2017 13 timer siden, ForestRun skrev: Kult 😁 jeg ønsker meg også motorsykkel Ønske er kult, helt innafor - derimot å ta en egotripp på bekostning av ens egne barn er ikke så kult. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 8. november 2017 #48 Del Skrevet 8. november 2017 13 timer siden, Axl Rose skrev: Hus kan vente. Til dere har råd. Dere har et sted å bo, hvorfor så viktig å kjøpe et eget hus? Nei si det.. Kansje fordi de har en baby på vei?!? Og kansje fordi de også trenger en til bil. Men det er kansje finnes sidevogn på denne doningen, så kan jo babyen ligge der? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naos Skrevet 8. november 2017 #49 Del Skrevet 8. november 2017 Det er litt kinkig situasjon det der. Jeg skjønner så godt at han ikke klarte å la være å kjøpe motorsykkel, da jeg har enormt mye glede av motorsykkel selv! Og så er jeg opptatt av å fylle livet med ting som gir meg puls, som er litt gøy. Jeg er litt sånn som dør litt inni meg når jeg omgis av bare fornuft. Samtidig ser jeg jo tillitsbruddet i prioriteringen, og særlig med hensyn på valg av motorsykkel. Det er rimelig råflott å velge seg en motorsykkel til over to hundre tusen! Og jeg ville vært skuffet over at han ikke fortalte meg det! Han visste nok innerst inne at om han tok det opp med deg var det ingen forhandling, det var ingen motorsykkel - kun fornuft. Og jeg forstår jo det fornuftige i det! Så drømmen om motorsykkel lukket øynene og handlet, og håpet på tilgivelse. Det hadde nok vært bedre om dere sammen kunne begrenset beløpet tilgjengelig for motorsykkelkjøp. Enten har du nå en mann som er fornøyd med motorsykkelen og koser seg med den, eller du har en mann som vil gjøre omtrent det samme hver gang han ønsker seg noe - og så vil du ha det sånn som dette mange, mange ganger i årene fremover. Vanskelig å si. Det er ikke et hyggelig sted å være for deg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 8. november 2017 #50 Del Skrevet 8. november 2017 Så mens han suser rundt på motorsykkelen skal du stå for EK? En mann som tar slike prioriteringer hadde jeg satt spørsmålstegn med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 8. november 2017 #51 Del Skrevet 8. november 2017 27 minutter siden, Perle skrev: Nei si det.. Kansje fordi de har en baby på vei?!? Og kansje fordi de også trenger en til bil. Men det er kansje finnes sidevogn på denne doningen, så kan jo babyen ligge der? Bare idiotisk å forvente å så mye. Alle klarer seg med leilighet, og en bil. Hvis de vil. Alle untatt de som skal ha alt perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #52 Del Skrevet 8. november 2017 11 timer siden, Bambee skrev: Overrasket over de negative svarene du får her. Er det bare jeg som er enig med deg i at hus/bolig, økonomi må være i orden først før man bruker store summer på drømmer/hobby? Spesielt når man har barn på vei? Eller at det er positivt med minst mulig i lån? Jeg forstår godt at du er sint og skuffet. Det minste han kunne gjort var å snakke med deg om det først! Veldig uansvarlig. Enig med deg! Når man er et par, bor sammen og har er barn på veg må man for pokker forvente at man er litt lagspiller. Selv om man forsåvidt bestemmer over egne penger (etter at faste og felles utgifter er betalt), så bruker man ikke 200.000+ uten å ha diskutert det med partneren. Spesielt ikke når disse pengene er oppspart egenkapital til felles hus - som mannen åpenbart har vært med på å planlegge. Det spiller ingen rolle at det er akkurat motorsykkel han har valgt å bruke pengene på. Hadde vært like ille om han brente av samme sum på noe helt annet - eller om du brukte pengene. Det er greit at motorsykkelen var en drøm - men var ikke huset med deg og babyen en viktigere drøm? Trumfer denne drømmen alt annet dere har planlagt? Jeg hadde revurdert hele forholdet med en mann som var så egoistisk og uansvarlig. Tydeligvis null ansvarsfølelse for den familien dere er i ferd med og stifte, eller for de avtalene og planene man har blitt enige om sammen tidligere. Anonymkode: 60c2a...f31 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alli634 Skrevet 8. november 2017 #53 Del Skrevet 8. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: nja kanskje om motorsykkelen koster 300 000 kr og går ut over dem begge. men ellers burde han få kjøpe akkurat det han vil Anonymkode: 461ea...a33 Sykkelen kostet jo 230.000! Høyst uansvarlig og egoistisk å bruke hele EK uten å prate med partneren sin først. Hadde det vært en sykkel til opp mot 50.000 så hadde det vært mer innafor 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #54 Del Skrevet 8. november 2017 58 minutter siden, Axl Rose skrev: Bare idiotisk å forvente å så mye. Alle klarer seg med leilighet, og en bil. Hvis de vil. Alle untatt de som skal ha alt perfekt. Vel hvis vi begge skal komme oss på jobb , han selv har fått jobb så han må kjøre dit. Har sjekket med kollektivtramsport og det kommer ikke til å gå. Jeg trenger også å komme meg på jobb/ kjøre til og fra barnehage når det blir aktuelt og komme meg rundt med en baby. Derfor kommer vi til å trenge 2 biler. Siden vi ikke er millionærer kommer vi ikke til å få kjøpt noe i byen så det må jo bli utenfor. Jeg har stilt krav han avbestiller sykkelen eller så finner jeg meg et eget sted å bo. Anonymkode: 779c5...e47 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #55 Del Skrevet 8. november 2017 5 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg har stilt krav han avbestiller sykkelen eller så finner jeg meg et eget sted å bo Skjønner deg godt. Virker ikke som om dere spiller på lag og det hadde skremt meg om jeg skulle hatt barn med han. Hva sa han til det da? Det er jo forståelig å ønske seg en motorsykkel, men fullstendig ufornuftig å kjøpe den nå! Og til den prisen.. Veldig merkelig oppførsel og virker ikke som han evner å tenke langsiktig eller konsekvenser (utifra planene og behovende du fremstiller). Motorsykkel kunne han ha kjøpt når dere har økonomi til det, etter å ha prioritert hus og bil, som du sier trengs til barnet og for å få den nye hverdagen til å gå opp. I verste fall kan det jo hende at dere ikke får kjøpt hus, ekstra bil, og det vil være du som må ta deg av all kjøring og henting av barn, mathandling, og muligens kjøre på han som ikke kommer seg på jobb om vinteren. Myye jobb og ofring for deg, for en motorsykkel du ikke får brukt selv engang.... Men da lurer jeg på, er dette noe han gjør ofte eller kom det som et sjokk? Hvis dere er unge og dette er et engangstilfelle kan man jo håpe at han vokser opp og tar lærdom av dette. Hvis ikke tror jeg, som noen nevnte tidligere her, at du kommer til å få to barn, evt fungere som alenemor i et forhold. Håper han tar til fornuft TS! Anonymkode: 6ecae...eb2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 8. november 2017 #56 Del Skrevet 8. november 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel hvis vi begge skal komme oss på jobb , han selv har fått jobb så han må kjøre dit. Har sjekket med kollektivtramsport og det kommer ikke til å gå. Jeg trenger også å komme meg på jobb/ kjøre til og fra barnehage når det blir aktuelt og komme meg rundt med en baby. Derfor kommer vi til å trenge 2 biler. Siden vi ikke er millionærer kommer vi ikke til å få kjøpt noe i byen så det må jo bli utenfor. Jeg har stilt krav han avbestiller sykkelen eller så finner jeg meg et eget sted å bo. Anonymkode: 779c5...e47 Du er da vel hjemme med baby det første året? Skal du komme med enten eller trusler så kommer ikke forholdet mellom dere til å gå uansett så det beste er vel at dere går hver deres vei da. Det høres faen meg ut som det er på tide og si hadet til hverandre. Han er en voksen mann og bestemmer selv om han vil ha motorsykkel eller ikke. Ingen bestemmer hva voksne mennesker skal kjøpe og ikke kjøpe. Hadde det vært meg du sa det til så hadde jeg svart "Ok finn deg et sted å bo du. Skal ikke stoppe deg jeg. Lykke til" Jeg takler ikke at kvinnfolk skal prøve å bestemme og gjøre alt for å få viljen sin. Da er det slutt med en gang. Du får håpe typen din er en tøffel og gir etter for din egen del da. Jeg håper han velger sykkelen og lever sitt liv. Så han ikke kommer til å angre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 8. november 2017 #57 Del Skrevet 8. november 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke plass til en baby her. Det er ikke bare JEG som ville ha baby, hus og familieliv. Vi hadde råd til hus nå derimot har vi ikke det! Anonymkode: 779c5...e47 Får kjøpe sideveske til sykkelen, den er vel salgbar før et eventuelt huskjøp? Uansett litt usikker på hvem jeg skal kondolere, TS eller Mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 8. november 2017 #58 Del Skrevet 8. november 2017 Han høres ut som en sodd. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #59 Del Skrevet 8. november 2017 Nå må TS finne ut om hun klarer å opparbeide seg tillit igjen til mannen sin, eller om hun godtar å leve videre sammen med han selv om han fortsetter å ta slike rare valg som å prioritere en motorsykkel fremfor hus til babyen/familien. Hvis TS ikke finner en løsning som er levelig, så burde hun ikke bruke sin egen eller hans tid noe mer. Anonymkode: cd4aa...1ea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #60 Del Skrevet 8. november 2017 1 time siden, Axl Rose skrev: Du er da vel hjemme med baby det første året? Skal du komme med enten eller trusler så kommer ikke forholdet mellom dere til å gå uansett så det beste er vel at dere går hver deres vei da. Det høres faen meg ut som det er på tide og si hadet til hverandre. Han er en voksen mann og bestemmer selv om han vil ha motorsykkel eller ikke. Ingen bestemmer hva voksne mennesker skal kjøpe og ikke kjøpe. Hadde det vært meg du sa det til så hadde jeg svart "Ok finn deg et sted å bo du. Skal ikke stoppe deg jeg. Lykke til" Jeg takler ikke at kvinnfolk skal prøve å bestemme og gjøre alt for å få viljen sin. Da er det slutt med en gang. Du får håpe typen din er en tøffel og gir etter for din egen del da. Jeg håper han velger sykkelen og lever sitt liv. Så han ikke kommer til å angre. Det er ikke en trussel det er et faktum. Jeg takler ikke at mannen min tar slike avgjørelser uten å involvere meg. Vist bestemmer han selv, men han har tydeligvis bestemt seg for et liv uten meg og baby. Jeg akter ikke å sitte alene hjemme sammen med baby hele året uten å ha en måte å komme meg rundt på. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner deg godt. Virker ikke som om dere spiller på lag og det hadde skremt meg om jeg skulle hatt barn med han. Hva sa han til det da? Det er jo forståelig å ønske seg en motorsykkel, men fullstendig ufornuftig å kjøpe den nå! Og til den prisen.. Veldig merkelig oppførsel og virker ikke som han evner å tenke langsiktig eller konsekvenser (utifra planene og behovende du fremstiller). Motorsykkel kunne han ha kjøpt når dere har økonomi til det, etter å ha prioritert hus og bil, som du sier trengs til barnet og for å få den nye hverdagen til å gå opp. I verste fall kan det jo hende at dere ikke får kjøpt hus, ekstra bil, og det vil være du som må ta deg av all kjøring og henting av barn, mathandling, og muligens kjøre på han som ikke kommer seg på jobb om vinteren. Myye jobb og ofring for deg, for en motorsykkel du ikke får brukt selv engang.... Men da lurer jeg på, er dette noe han gjør ofte eller kom det som et sjokk? Hvis dere er unge og dette er et engangstilfelle kan man jo håpe at han vokser opp og tar lærdom av dette. Hvis ikke tror jeg, som noen nevnte tidligere her, at du kommer til å få to barn, evt fungere som alenemor i et forhold. Håper han tar til fornuft TS! Anonymkode: 6ecae...eb2 Takk for svar. Nja han har hatt noen tendenser. Til prioriteringer jeg ikke er enig i, men kan ikke være bare fornuftig heller. Han liker godt å ha nytt utstyr. Han kjøpte seg ny telefon bare fordi den var ny og ny pc til 25000 han ikke trengte. Tenkte mer at jaja hans penger jeg blander meg ikke opp i det. Selv om jeg lurte på hvordan han får råd til det som student på studielån og en liten deltidsjobb. Og at jeg skulle ønske de 25000 kunne stått på sparekontoen, men det sa jeg selvfølgelig ikke. Virker som det skjer litt spontant. Jeg har tatt ansvar for å betale husleien, lese av strøm og betale strømregning og lignende.Det er litt fordi at han ofte roter litt med tidsofrister og har en tendens til at det "ånei den må betales ja! Den har gått ut" Men han betaler det alltid. Liker å ha kontroll på at husleie og strøm feks kommer inn tidsnok så da har jeg tatt den biten. Han tar ofte initativ og spør om det er betalt selv også. Det kom som et ganske stort sjokk på meg da vi har vært så enige og planlagt framtida sammen. Hadde aldri forestilt meg at dette kunne skje til tross for litt dyr pc og mobiltelefonkjøp. Vi er 27 år. Når du er student på 8000 i mnd ca og kun en deltidsjobb i ferier og samtidig sparer til hus syns jeg det hørtes ut som en merkelig valg å ta. Jeg selv har jo spart halve lønna og forsøkt å leve som fattig student sammen med han for å få EK til bolig. Jeg gledet meg stort til familielivet og han har gitt uttrykk for det samme. Jeg driter i at det er motorsykkel. Han har prioritert alt annet enn meg og sitt wget barn ved å ta detre valget. Nå har han vært på tur med klassa si. Kommer snart hjem så vi får snakket ordentlig sammen. Så får jeg litt flere svar håper jeg. Anonymkode: 779c5...e47 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå