AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #21 Del Skrevet 7. november 2017 Jeg tenker som så at dere trenger ihvertfall ikke to biler om han skal beholde motorsykkelen sin, har han kjøpt motorsykkel så får han pent bruke den og så tar du den bilen dere allerede har. Ellers enig med deg i at det var et veldig lite gjennomtenkt valg å kjøpe seg motorsykkel uten å ha snakket med deg om det først. Anonymkode: 46b0f...d52 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #22 Del Skrevet 7. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker som så at dere trenger ihvertfall ikke to biler om han skal beholde motorsykkelen sin, har han kjøpt motorsykkel så får han pent bruke den og så tar du den bilen dere allerede har. Ellers enig med deg i at det var et veldig lite gjennomtenkt valg å kjøpe seg motorsykkel uten å ha snakket med deg om det først. Anonymkode: 46b0f...d52 Takk for svar Nei ser for meg at han dundrer på jobb i kulda med motorsykkelen. Right. Kan en kjøre sykkel på glattisen og i snøvær? Anonymkode: 779c5...e47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 7. november 2017 #23 Del Skrevet 7. november 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eie en leilighet selv da, komme inn på boligmarkedet ! Finne en stabil plass å bo. Det skjønner du også. I stedet fpr en leid leilighet hvor vi kaster penger ut vindu. Og nei vi har ikke plass til å ha en baby her. En vogn tar opp halve stua. Anonymkode: 779c5...e47 Klager du like mye til han også så kommer du til å ende opp alene snart. Får håpe du har en tålmodig mann Spar fra nå av så får dere nok råd til slutt hvis det er så viktig å kjøpe hus fort som faen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #24 Del Skrevet 7. november 2017 Akkurat nå, Axl Rose skrev: Klager du like mye til han også så kommer du til å ende opp alene snart. Får håpe du har en tålmodig mann Spar fra nå av så får dere nok råd til slutt hvis det er så viktig å kjøpe hus fort som faen. Unnskyld meg. Har du barn eller dame eller noe ansvar for noe i det hele tatt? Vil gjerne ha ting på stell til barnet kommer. Bo her en mnd eller 2 går kanskje, men er absolutt ikke optimalt. Og det har jo vært planen VÅR lenge. Og nå bare saboterer han den planen. Anonymkode: 779c5...e47 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #25 Del Skrevet 7. november 2017 Hva kostet motorsykkelen da? Synes det er litt relevant her;) Mannen min har også kjøpt sykkel, m en den kostet kun 70000kr Anonymkode: 6a028...1f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #26 Del Skrevet 7. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva kostet motorsykkelen da? Synes det er litt relevant her;) Mannen min har også kjøpt sykkel, m en den kostet kun 70000kr Anonymkode: 6a028...1f8 230000. Kan legge til at det er alle sparepengene han har. Anonymkode: 779c5...e47 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 7. november 2017 #27 Del Skrevet 7. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Unnskyld meg. Har du barn eller dame eller noe ansvar for noe i det hele tatt? Vil gjerne ha ting på stell til barnet kommer. Bo her en mnd eller 2 går kanskje, men er absolutt ikke optimalt. Og det har jo vært planen VÅR lenge. Og nå bare saboterer han den planen. Anonymkode: 779c5...e47 Har et barn. Ingen dame akkurat nå, takk og lov for det. Trenger pause fra forhold. Alt må ikke være perfekt til barnet kommer. Viktigste er at dere har et sted å bo, men nå når du er gravid er det lett å gjøre små problemer om til store problemer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #28 Del Skrevet 7. november 2017 Altså, WAKE UP CALL coming your way! Greit at du er forbanna fordi han kjøpte seg sykkel, men å påstå at dere har ‘dårlig råd’ med 25 og 30K utbetalt i mnd er på kanten til latterlig. Vi har faktisk ca samme inntekt, jeg på 26700 etter skatt, og han på 29000 etter skatt, og vi har både hus, bil, unge i barnehage, studielån, oppussing og alt som gøy er og vi klarer oss HELT FINT! Take it from another mama, ro ned litt og sett ting i perspektiv! Anonymkode: ac63d...825 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #29 Del Skrevet 7. november 2017 KUN 70 000 er ikke KUN for oss Anonymkode: 779c5...e47 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #30 Del Skrevet 7. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Altså, WAKE UP CALL coming your way! Greit at du er forbanna fordi han kjøpte seg sykkel, men å påstå at dere har ‘dårlig råd’ med 25 og 30K utbetalt i mnd er på kanten til latterlig. Vi har faktisk ca samme inntekt, jeg på 26700 etter skatt, og han på 29000 etter skatt, og vi har både hus, bil, unge i barnehage, studielån, oppussing og alt som gøy er og vi klarer oss HELT FINT! Take it from another mama, ro ned litt og sett ting i perspektiv! Anonymkode: ac63d...825 Det gjør det helt sikkert! Men vi trenger EK til å kjøpe hus/leilighet. Vi har begge studielån. Anonymkode: 779c5...e47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 7. november 2017 #31 Del Skrevet 7. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det gjør det helt sikkert! Men vi trenger EK til å kjøpe hus/leilighet. Vi har begge studielån. Anonymkode: 779c5...e47 Men hvis du roer deg litt ned nå, HVORFOR har han kjøpt denne sykkelen? Han har jo som sagt lappen, så det må jo ha vært en plan om å skaffe seg en sykkel en dag. Hvorfor denne, hvorfor nå? Det må jo tydeliigvis bety mye? Jeg sier ikke at du skal kaste roser rundt ham fordi han svidde av 230000k på dette, men hva er bakgrunnen og argumentet hans? Det er jo ikke bare for å gjøre deg forbanna, regner jeg med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #32 Del Skrevet 7. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Står klart å tydelig at han hadde penger til motorsykkel......Learn to read -.- Anonymkode: 26e5a...aad Penger som skulle brukes som egenkapital ja. Får låne litt av faren hans, men ikke like høy sum som han brukte på sykkelen Anonymkode: 3d33c...607 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #33 Del Skrevet 7. november 2017 3 minutter siden, Mousj skrev: Men hvis du roer deg litt ned nå, HVORFOR har han kjøpt denne sykkelen? Han har jo som sagt lappen, så det må jo ha vært en plan om å skaffe seg en sykkel en dag. Hvorfor denne, hvorfor nå? Det må jo tydeliigvis bety mye? Jeg sier ikke at du skal kaste roser rundt ham fordi han svidde av 230000k på dette, men hva er bakgrunnen og argumentet hans? Det er jo ikke bare for å gjøre deg forbanna, regner jeg med? Vi har snakket om det. Han sa at han ønsket seg en motorsykkel. Men at å kjøpe en bolig og barn skulle komme først. Jeg sa at jeg var enig og at det blir gøy med sykkel. Og noe om å sitte på. Han sa: ja da blir du rypa noen år fram i tid da. Da rekker jeg å skaffe langt skjegg også. Så begynte vi å tulle diskutere hvorvidt skinnvest og langt skjegg skulle anskaffes! Såå.. at den sykkelen kom foran egen bolig og barn kom overraskende ja Anonymkode: 779c5...e47 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bambee Skrevet 7. november 2017 #34 Del Skrevet 7. november 2017 Overrasket over de negative svarene du får her. Er det bare jeg som er enig med deg i at hus/bolig, økonomi må være i orden først før man bruker store summer på drømmer/hobby? Spesielt når man har barn på vei? Eller at det er positivt med minst mulig i lån? Jeg forstår godt at du er sint og skuffet. Det minste han kunne gjort var å snakke med deg om det først! Veldig uansvarlig. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alli634 Skrevet 7. november 2017 #35 Del Skrevet 7. november 2017 2 minutter siden, Bambee skrev: Overrasket over de negative svarene du får her. Er det bare jeg som er enig med deg i at hus/bolig, økonomi må være i orden først før man bruker store summer på drømmer/hobby? Spesielt når man har barn på vei? Eller at det er positivt med minst mulig i lån? Jeg forstår godt at du er sint og skuffet. Det minste han kunne gjort var å snakke med deg om det først! Veldig uansvarlig. Helt enig Jeg hadde blitt fly forbanna om typen min som jeg sparer til hus sammen med hadde svidd av 230.000kr på en motorsykkel! Selvfølgelig helt greit å feire ferdig utdannelse, men det får da være måte på 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 7. november 2017 #36 Del Skrevet 7. november 2017 Tråden er ryddet for avsporinger. Blod, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #37 Del Skrevet 8. november 2017 58 minutter siden, alli634 skrev: Helt enig Jeg hadde blitt fly forbanna om typen min som jeg sparer til hus sammen med hadde svidd av 230.000kr på en motorsykkel! Selvfølgelig helt greit å feire ferdig utdannelse, men det får da være måte på Jepp. Hadde vi hatt så mye penger å feire med så.....2 Anonymkode: 779c5...e47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glød Skrevet 8. november 2017 #38 Del Skrevet 8. november 2017 Hva han har brukt pengene på er ikke så farlig, men at han bruker masse penger på noe uten å diskutere avgjørelsen med deg er utrolig respektløst. Jeg har opplevd ca det samme, i samme livssituasjon. Jeg er heldigvis nå singel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 8. november 2017 #39 Del Skrevet 8. november 2017 Har dere satt dere ned og virkelig regnet på tallene og sett at planene deres ikke er gjennomførbare med sykkelkjøpet? Da mener jeg at dere faktisk har kontakt med banken, sett på hvor mye dere får låne basert på din EK + pengene han får lånt av sin far + lønningene deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #40 Del Skrevet 8. november 2017 6 timer siden, Katten.2.0 skrev: Har dere satt dere ned og virkelig regnet på tallene og sett at planene deres ikke er gjennomførbare med sykkelkjøpet? Da mener jeg at dere faktisk har kontakt med banken, sett på hvor mye dere får låne basert på din EK + pengene han får lånt av sin far + lønningene deres? Vi var i banken for et halvt år siden, men ikke nå. Nå har vi jo nesten 100k mindre i EK så det begrenser seg jo selv hva vi får i lån. Egentlig har vi 230 000 mindre i EK for ikke faen at jeg er med på å låne penger til hus av faren hans da vi kunne klart det helt selv uten hjelp. Så da gjenstår det 250 000 da og de fleste som kjenner boligmarkedet vet at du får ikke så mye for under 2 millioner i en by. Anonymkode: 779c5...e47 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå