Gå til innhold

Mannen har kjøpt seg motorsykkel!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så forbanna! Altså mannen er ferdig med en videreutdanning til jul. Som premie til seg selv har han kjøpt en jævla motorsykkel! 

Han hadde penger fra et tidligere hussalg. Jeg har spart opp penger mens vi har bodd sammen til EK for å kjøpe hus. Vi leier nå. Så går han å bruker sin del på motorsykkel fordi faren hans har sagt han kan låne oss penger til huset! (Summen han har sagt han kan låne bort er mindre enn det han har brukt på sykkel) 

I tillegg har jeg en liten på vei og vi må sannsynligvis kjøpe en bil til. Så jeg har 40 andre ting å bruke penger på som kommer før en jævla motorsykkel. Jeg setter også høyt på prioriteringslista å klare å kjøpe hus selv og har derfor forsøkt å leve billig i noen år for å få dette til. 

Jeg føler han har sabotert alt for oss. Vi har ikke råd til å ha så mye i lån. Jeg gremmes litt over tanken på studielån, billån, boliglån og baby på vei. Vi har kun passe betalte jobber begge to. Jeg har 25000 utbetalt i mnd ( noen mnd mer , turnusjobbing)  og han kommer til å få ca 30000 utbetalt i mnd , kanskje litt mer i den nye jobben. 

Jeg har sagt at jeg kjøper ingenting sammen med han om han ikke selger motorsykkelen. Han står på sitt og mener at med den nye lønna hans skal det gå helt fintmed så mye lån. Og at jeg må slutte å bekymre meg. Jeg skjønner ingenting da vi har planlagt livet  sammen og han var med på å fikse et sparemål til meg slik at vi skulle ha lik sum i EK. Han har vært like mye pådriver for graviditet og huskjøp som jeg. Frustrert! 

Anonymkode: 779c5...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratis. du skal bli to-barns mamma snart! Han høres totalt midtlivskrise ut..

Anonymkode: e2411...fb1

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Ro ned hormonene dine nå. Vil han ha motorsykkel så kjøper han. Kjøper da faen hva han vil selv. Spør ikke ei kvinne om lov. Jeg solgte bilen tidligere i år og kjøpte meg motorsykkel. Beste jeg har gjort:hjerte: Er i slutten av 20 åra. 

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Axl Rose skrev:

Ro ned hormonene dine nå. Vil han ha motorsykkel så kjøper han. Kjøper da faen hva han vil selv. Spør ikke ei kvinne om lov. Jeg solgte bilen tidligere i år og kjøpte meg motorsykkel. Beste jeg har gjort:hjerte: Er i slutten av 20 åra. 

Når man planlegger å kjøpe hus sammen så tar man kanskje en sånn samtale med partneren sin først kanskje? 

Anonymkode: 4e802...827

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han bruker penger før han har dem med andre ord.

Anonymkode: 3d33c...607

Står klart å tydelig at han hadde penger til motorsykkel......Learn to read -.-

Anonymkode: 26e5a...aad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Axl Rose skrev:

Ikke hvis du og dama skulle kjøpe hus sammen eller? Og du ikke har penger til både hus og motorsykkel??

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står klart å tydelig at han hadde penger til motorsykkel......Learn to read -.-

Men ikke til hus sammen med meg. Nå har han null igjen til EK men vil låne det av faren sin!! Jeg syns det er en så dårlig prioritering at jeg vurderer å flytte for meg selv og dumpe han. Jeg og babyen betyr tydeligvis ingenting lenger. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde selvsagt diskutert det med deg på forhånd. Men samtidig så virker det som at han har tenkt igjennom dette, og har funnet en måte dere både kan finansiere husprosjekter, OG han kan få realisere drømmen om å eie en motorsykkel. Han har tydeligvis lappen fra før, så at dette var noe han ønsket seg er vel kanskje ikke en bombe? En motorsykkel kan selges om det skulle komme til en økonomisk krise men her og nå har dere hverken funnet det nye huset eller full oversikt over fremtidige utgifter. Inntektene deres er det jo ingenting å si på, og det burde være rom for å både ha hus og bil og motorsykkel så lenge dere ike er neddynget i annen gjeld eller spesielle utgifter. Jeg ville i allefall droppet krigserklæringene og heller sett det litt an. Spinking og Sparing er klokt og fint og flott, men en skal faktisk leve litt mens man lever også. Ro ned, og lytt litt til grunnene for at han har kjøpt denne sykkelen også. Kanskje du har en drøm du vil realisere etter hvert og?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ikke til hus sammen med meg. Nå har han null igjen til EK men vil låne det av faren sin!! Jeg syns det er en så dårlig prioritering at jeg vurderer å flytte for meg selv og dumpe han. Jeg og babyen betyr tydeligvis ingenting lenger. 

Jeg skrev ingen steder at det var et smart valg, kommenterte personen jeg siterte :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Axl Rose skrev:

Hus kan vente. Til dere har råd. Dere har et sted å bo, hvorfor så viktig å kjøpe et eget hus?

Vi har ikke plass til en baby her. Det er ikke bare JEG som ville ha baby, hus og familieliv.   Vi hadde råd til hus nå derimot har vi ikke det! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mousj skrev:

Han burde selvsagt diskutert det med deg på forhånd. Men samtidig så virker det som at han har tenkt igjennom dette, og har funnet en måte dere både kan finansiere husprosjekter, OG han kan få realisere drømmen om å eie en motorsykkel. Han har tydeligvis lappen fra før, så at dette var noe han ønsket seg er vel kanskje ikke en bombe? En motorsykkel kan selges om det skulle komme til en økonomisk krise men her og nå har dere hverken funnet det nye huset eller full oversikt over fremtidige utgifter. Inntektene deres er det jo ingenting å si på, og det burde være rom for å både ha hus og bil og motorsykkel så lenge dere ike er neddynget i annen gjeld eller spesielle utgifter. Jeg ville i allefall droppet krigserklæringene og heller sett det litt an. Spinking og Sparing er klokt og fint og flott, men en skal faktisk leve litt mens man lever også. Ro ned, og lytt litt til grunnene for at han har kjøpt denne sykkelen også. Kanskje du har en drøm du vil realisere etter hvert og?

Tja jeg har en baby og forsørge så ser ikke ut til at de drømmene blir realisert med det første. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja jeg har en baby og forsørge så ser ikke ut til at de drømmene blir realisert med det første. 

Den som venter på noe godt....vettu;-) Og dessuten så FLYR de hersens årene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
6 minutter siden, ForestRun skrev:

Kult 😁 jeg ønsker meg også motorsykkel 

Skaff deg det. Du vil ikke angre! :) Det er så mye bedre enn bil. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke plass til en baby her. Det er ikke bare JEG som ville ha baby, hus og familieliv.   Vi hadde råd til hus nå derimot har vi ikke det! 

En baby tar faen ikke så jævlig stor plass at dere må ha et helt hus! Dummeste jeg har lest. 

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens mannen min kan bare tenke på seg selv og være så egoist han bare vil og drite i å vente. Null klapp på skudra til meg for å ha valgt han som far. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Axl Rose skrev:

Skaff deg det. Du vil ikke angre! :) Det er så mye bedre enn bil. 

En baby tar faen ikke så jævlig stor plass at dere må ha et helt hus! Dummeste jeg har lest. 

Eie en leilighet selv da, komme inn på boligmarkedet  ! Finne en stabil plass å bo. Det skjønner du også. I stedet fpr en leid leilighet hvor vi kaster penger ut vindu. Og nei vi har ikke plass til å ha en baby her. En vogn tar opp halve stua. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...