Gå til innhold

Nylig oppstartet vennskap brutt like raskt ned

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, du har ikke fortalt hva xyz er. Du har gitt flere sprikende eksempler på hva det kan være. Her fant jeg det: "X, y, z kan være depresjon, fortid, drama. Det kan være spesifikke hendelser relatert til depresjon, fortid og drama. Det kan være sviktelse fra nærmeste vennegjeng, dårlige forholdsfortid, psykologbehov, osv. I stedet for å skrive hvert ord hun sliter med, og henge henne ut her, så antar jeg at folk med nettopp visse påvirkninger (x, y, z/depresjon, fortid, drama, + 100 ting til sikkert) forstår hva jeg sikter til ved å bruke forkortelser. DET er et argument for å ønske svar fra visse vs. andre :)

Og det blir ikke stille fra oss når du ber om begrunnelse for at vi tror du har en diagnose. Du har fått så utrolig mange begrunnelser. 

Gåten her er ikke hvorfor hun forsvant etter bare to møter. Gåten er hvorfor i all verden hun var villig til å utsette seg selv for møte nr. 2.

Og du svarte kommenterte selvfølgelig ikke min spådom om hvilken del av teksten min du kom til å ignorere 😁. Du har en evne ut av en annen verden til å ignorere det vi sier som tydeligvis treffer. 

Men fortsett akkurat som nå, du. Kveruler, bryr sosiale normer (les: folkeskikk), klå på folk, tråkk på folks grenser og vær en irriterende besserwisser, så får du nok masse nære venner og en avvisningsrate på 0 % i 2018.

Du kommer nok ikke til å endre deg. Men jeg må innrømme at jeg er nysgjerrig på om du er en 18- årig besserwisser eller en 35-årig besserwisser. For i ett av tilfellene er det et ørlite, tynt, vissent halmstrå av håp. Men jeg vet at du ikke kommer til å svare på det heller 😃

Endret av Guppy88
Limt inn del av TS' tidligere innlegg
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Siden du ikke svarte på mitt innlegg over om at du ikke tar til deg noen kritkk (som f.eks dette med å virke nedlatende), så kan vi da konkludere med at du er enig? Flott! :)

Anonymkode: 1fe4f...2ac

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, Duckie said:

Kanskje du heller skulle fokusert mer på innleggene som svarer på det du spør om istedenfor å bare svare på inneleggene du ikke anser som relevante?

Det er nettopp det jeg har beklaget for til det kjedsommelige her.

Greia var at jeg trodde at alt dere skrev omhandlet misforståelser. Så avslørte dere dere selv ved at det kun var ''misforståelser'', og at det alltid kun har stått på VILJE til å godta tråden, mer enn EVNEN (i form av opplysninger dere ikke får; og som jeg over 40 sider har prøvd å omformulere uten å henge henne ut for iskaldt her). Dere lurte meg. Takk...

8 hours ago, Guppy88 said:

Nei, du har ikke fortalt hva xyz er. Du har gitt flere sprikende eksempler på hva det kan være. Her fant jeg det: "X, y, z kan være depresjon, fortid, drama. Det kan være spesifikke hendelser relatert til depresjon, fortid og drama. Det kan være sviktelse fra nærmeste vennegjeng, dårlige forholdsfortid, psykologbehov, osv. I stedet for å skrive hvert ord hun sliter med, og henge henne ut her, så antar jeg at folk med nettopp visse påvirkninger (x, y, z/depresjon, fortid, drama, + 100 ting til sikkert) forstår hva jeg sikter til ved å bruke forkortelser. DET er et argument for å ønske svar fra visse vs. andre :)

-

Som sagt; de med x, y, z vet hva jeg sikter til. Det kan være så utrolig mangt. Det kan være overordnede beskrivelser til detaljer av underdetaljer igjen. Siterer siste del av svaret selv om det står skrevet:

''DET er et argument for å ønske svar fra visse vs. andre :)''

Gåten her er ikke hvorfor hun forsvant etter bare to møter. Gåten er hvorfor i all verden hun var villig til å utsette seg selv for møte nr. 2.

Nei. Wow..... Wow.......

Men fortsett akkurat som nå, du. Kveruler, bryr sosiale normer (les: folkeskikk), klå på folk, tråkk på folks grenser og vær en irriterende besserwisser, så får du nok masse nære venner og en avvisningsrate på 0 % i 2018.

Bra du vet dette, da :) Har du evner til å spå aksjemarkedet for meg i 2018 også? Hahaha! :)

8 hours ago, AnonymBruker said:

Siden du ikke svarte på mitt innlegg over om at du ikke tar til deg noen kritkk (som f.eks dette med å virke nedlatende), så kan vi da konkludere med at du er enig? Flott! :)

Jeg har aldri vist så mye sårbarhet, ydmykhet og åpenhet ovenfor vilt fremmede hatere over internett før. Selvinnsikt.

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere lurte meg. Takk...

Hvem "dere" er det du snakker om som har lurt deg? Er det flere enn én bruker i tråden som har gitt deg det inntrykket altså?

Anonymkode: 18d0b...7aa

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har aldri vist så mye sårbarhet, ydmykhet og åpenhet ovenfor vilt fremmede hatere over internett før. Selvinnsikt.

TS minner om Michael Scott fra The Office 😂

Anonymkode: 20819...2d6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bortsett fra at Michael Scott ville så inderlige bli likt, best likt, hyllet og elsket,  og ville begynt å snakke folk etter munnen, kle seg annerledes og følge alle råd han fikk på én og samme tid i håpe om å endre avvisningsraten til et stykke under 100%.

TS minner mer om en feilprogrammert humorløs C3-PO

Anonymkode: eb6d7...e97

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvem "dere" er det du snakker om som har lurt deg? Er det flere enn én bruker i tråden som har gitt deg det inntrykket altså?

Anonymkode: 18d0b...7aa

Over 40 sider har dere (alle brukere) latt som at dere manglet opplysninger for å gi svar. Opplysninger dere vet jeg ikke kan gi, for som sagt så ønsker jeg ikke å henge henne ut her. Ja, jeg har selv tatt på meg all skyld for feilkilder gjennom kun å skrape på overflaten av alt, men det var tydeligvis også vanskelig for dere å leve videre med, ja.

1 hour ago, AnonymBruker said:

kk

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Bortsett fra at Michael Scott ville så inderlige bli likt, best likt, hyllet og elsket,  og ville begynt å snakke folk etter munnen, kle seg annerledes og følge alle råd han fikk på én og samme tid i håpe om å endre avvisningsraten til et stykke under 100%.

TS minner mer om en feilprogrammert humorløs C3-PO

Anonymkode: eb6d7...e97

Og ... ... ... DER (!) fortsetter vi tråden og takker for deres off-topic digresjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enda et eksempel på båssetting - nå har alle vi som har svart i tråden blitt et felles "dere" som mener det samme og som har lurt ham. 

Jeg foreslår at vi faktisk følger TS sitt eksempel: Kun de som er enige med hans premisser svarer han. Så kan tråden få dø ut, det ville vært en act of mercy.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne tråden burde egentlig dødd ut for lengst. 

Anonymkode: 75271...238

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Enda et eksempel på båssetting - nå har alle vi som har svart i tråden blitt et felles "dere" som mener det samme og som har lurt ham. 

Jeg foreslår at vi faktisk følger TS sitt eksempel: Kun de som er enige med hans premisser svarer han. Så kan tråden få dø ut, det ville vært en act of mercy.

Det eneste kravet mitt er jo at jeg ønsker folk med samme fortid som jenta.

Som sagt: Jeg fikk ikke svar fra henne, og det er jo ganske forståelig når hun ER falsk og bevisst selvmotsigende. Da blir selv de enkleste spørsmål vanskelige.

Hva gjør jeg da? Jeg er EKSTREMT spesifikk på visse sentrale elementer i tråden (gjentatt til det kjedsommelige i detalj over snart 45 sider, 1000 svar og over 30 K visninger). Hva får jeg? Svar fra ALLE andre enn det igjen.

Jeg ber dere om noe så enkelt som dette:

Har du opplevd fortid, depresjon, drama, vært bevisst falsk, selvmotsigende, dobbeltmoralsk, opplevd at du selv sitter alene etter at venninnegjengen dropper deg (og du ikke greier å se at det kanskje har noe med DEG å gjøre vs. dem) og du finner deg faktisk nødt i å bygge nytt nettverk? Er svaret ja; les videre. Nei; forlat tråden.

Tråden har (dessverre, ja; dessverre) de premisser og utgangspunkt den tar. De er ikke fordelaktiv for noen part og utgjør som sagt tap-tap. Tråden har et overordnet spørsmål, og jenta ref. i førsteinnlegget er et eksempel, fordi dere selv ref. tidlig link til forrige tråd; nettopp ønsket eksempler. Eksemplet kunne vært hvem som helst, og da er det så absolutt logisk å velge sist huskede hendelse. Har du fortstått at tråden dessverre må ta de utgangspunkt den tar, og kan vinkle svarene tilpasset deretter? Er svaret ja; velkommen til tråden. Nei? Forlat tråden.

Jeg vil mye heller ha ett svar i uka som faktisk er et svar, enn 10 svar dagen som fortsatt etter 45 siders krangling fortsatt krangler i basis av å ''ikke akseptere'' tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har du opplevd fortid" 😂🤣😅 Hvor mange nyfødte babyer tror du leser denne tråden, egentlig? Det ER så morsomt at du ikke selv ser at det er et overflødig spørsmål. Du spør i fullt alvor du! Du må jo da tydeligvis ha din egen definisjon av ordet "fortid" som du tror er universelt. Per nå fortsetter folk å lese tråden kun for lett underholdning, vi har gitt deg opp. Mission impossible... det er artig, da.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6.1.2018 at 10:44 AM, Guppy88 said:

"Har du opplevd fortid" 😂🤣😅 Hvor mange nyfødte babyer tror du leser denne tråden, egentlig? Det ER så morsomt at du ikke selv ser at det er et overflødig spørsmål. Du spør i fullt alvor du! Du må jo da tydeligvis ha din egen definisjon av ordet "fortid" som du tror er universelt. Per nå fortsetter folk å lese tråden kun for lett underholdning, vi har gitt deg opp. Mission impossible... det er artig, da.

Jeg har gjentatte ganger gjennom 44 sider prøvd å beskrive så detaljert som mulig hva jeg legger i f.eks. begrepet ''Fortid''. Det hadde garantert vært et abstrakt begrep hvis ikke, derfor jeg har brukt 44 sider på å prøve å få dere til å forstå hva jeg vil fram til, og DER skilles det på EVNE til å forstå hva jeg skriver og VILJE til å akseptere det jeg skriver.

I det øyeblikket folk som har opplevd fortid (pr. den/de definisjoner lagt) svarer, vs. folk som bare vil kapre tråden og ikke engang aksepterer situasjonen, så er vi på god vei. Før det derimot... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som faktisk skjer er at folk som har akkurat dét utgangspunktet du spør etter, de svarer faktisk. Så svarer du dem igjen som en frekk idiot, noe som skremmer vekk alle andre.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Det som faktisk skjer er at folk som har akkurat dét utgangspunktet du spør etter, de svarer faktisk. Så svarer du dem igjen som en frekk idiot, noe som skremmer vekk alle andre.

Enig :)

Du har fått mange gode og utfyllende svar av veldig mange her inne. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.1.2018 at 8:22 PM, Katten.2.0 said:

Det som faktisk skjer er at folk som har akkurat dét utgangspunktet du spør etter, de svarer faktisk.

Nei.

Så svarer du dem igjen som en frekk idiot, noe som skremmer vekk alle andre.

Nei.

On 8.1.2018 at 8:25 PM, letc said:

Enig :)

Du har fått mange gode og utfyllende svar av veldig mange her inne. 

Jeg har fått mange utfyllende svar fra veldig mange her inne, ja. Hvor gode de har vært kan virkelig diskuteres.

Svarene er jo stort sett basert i kapring av tråden, svar på deres egne spørsmål med deres egne utgangspunkt og mangel på aksept for at situasjonen dessverre (ja, dessverre) ble som den ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
On 7.11.2017 at 9:42 PM, AnonymBruker said:

Du må kutte henne ut. Og grunnen til at hun avviste deg er fordi hun ikke er interessert og fordi hun om mulig ikke takler å være venn med en som i utgangspunktet er så interessert som du er.

Heretter dropper du alle som gir deg falsk nummer og som tydelig ikke viser interesse for å møtes. Og så øver du på å ikke overanalysere når du får avslag. Jeg veit det høres så enkelt ut men fakta er at du må senke skuldrene og bare akseptere avslaget og gå videre.

Jeg tror og at du bør droppe internett som datested. Finn en hobby du liker, vær sosial på andre områder. Ta vare på kroppen din og ha en god hygiene. 

Jeg syns det virker som om du er mer opptatt av å få deg kjæreste enn å vurdere om dere faktisk passer sammen.

Anonymkode: 600cf...675

On 24.12.2017 at 7:24 PM, AnonymBruker said:

Ts du lyver!

Men, god jul da.

On 22.12.2017 at 3:40 PM, AnonymBruker said:

Jeg tror ts er avslørt for legg merke til at det ikke er kommet flere svar.

On 5.12.2017 at 4:07 PM, AnonymBruker said:

Jeg jeg jeg jeg jeg.

Jeg, som er denne jenta, svarte deg og det ble slettet. Kan du være så snill og la dette ligge nå? Jeg begrunnet hvorfor jeg ikke ville ha deg. Det er ikke mitt problem at du taklet dette så dårlig. Og jeg får bare bekreftet at jeg valgte rett.

Hvordan våger du å være så nedlatende om meg i denne tråden og påstå at du fortsatt ønsker å være en venn? Jeg ønsker ikke å ha falske venner og du er falsk.

*

Det morsomme i tilfellene over er en anonymbruker som utgir seg for å være henne. I seg selv er det ulovlig rent juridisk, men utenom det er det artig at hun selv ikke tørr å skrive rett ut, men må skrive via tredjepersoner, noe som ga meg god underholdning i seg selv.

Det morsomme er at mine svar til disse innleggene kan leses i tråden slik den foreligger, for de er blitt besvart direkte med quote. Og gjett om hun evnet å svare tilbake? Som standard prosedyre fra folk som blir satt til veggs og spurt hvorfor de er falske, så var det visst litt tøft å få nye svar, ja hahaha :)

Utenom at svarene hennes her er FEIL og at hun ikke tørr å stå inne selv for egne handlinger men må prate i tredjeperson er interessant i seg selv. Igjen; det er ikke hverken DERES, HENNES eller noe andre enn MITT ansvar å takle å være venn med en jeg kan risikere å bli interessert i; det ansvaret står på EN person i verden: MEG. Det er IKKE opp til andre å avbryte fordi de ikke tror jeg takler det :) Jeg er vant til å tape, og det er derfor det bør gis ekstra tillit til nevnte uttalelse.

Nei, hun ga ingen interesse for å ikke ville møtes, da hadde hun aldri... ja... møttes? Nei, hun ga ingen begrunnelse for hvorfor hun ikke ville ha meg.

Jeg syns genuint synd på henne, og det kan ikke være lett å være en person med et så trangsynt syn på hvordan ting foreligger. Igjen; det er HUN som opplever drama HUN må flykte fra, resten av verden lever smertefritt for seg selv.

Jeg lurer litt på hennes reaksjon når hun om 50 år står alene igjen, og begynner å lure på hvorfor alle er så kjipe mot henne, og da kan hun kanskje se tilbake og tenke: Hm... kanskje det nettopp var noe ved MEG som gjorde at JEG opplevde drama?

On 27.11.2017 at 6:29 PM, AnonymBruker said:

Ny teori! TS har blitt litt vel inspirert av Mindhunters, og prøver å lage profiler av folk i det daglige liv. 

Sånn mer seriøst: TS vingler fram og tilbake fordi han ikke kan få svaret han ønsker seg. Noe sånn som dette: jeg er ei jente som har slitt mye i livet. Jeg er tidvis deprimert, og går til psykolog. På grunn av min problematiske fortid dytter jeg folk fra meg, selv om jeg gjør det tydelig at jeg egentlig trenger en god venn som kan hjelpe meg videre i livet. Hvem vet, kanskje denne gode, uselviske vennen kunne blitt noe mer med tiden..? Det er jo viktig å holde alle dører åpne, kun da kan man finne den aller beste partneren og bli en best mulig versjon av seg selv. Hadde det bare ikke vært for min tragiske fortid, som dessverre gjorde at jeg lukket døren til et vennskap som kunne reddet meg fra min akk så tragiske hverdag. Det er så vanskelig når jeg ikke selv vet hva som er bra for meg. Om jeg bare hadde hatt en god og snill mannemann som kunne vist meg hvordan jeg egentlig bør oppføre meg. For det er nesten som det ligger i min natur å skape drama rundt meg nå, og derfor vil jeg også ødelegge alle sjanser for vennskap. Min tragiske fortid gjør at jeg egentlig liker drama, men det kan jeg jo ikke si høyt. Da er det heller enklere for meg å blokkere folk, det er jo ikke meg det går ut over. 

Det morsomste vi kan konkludere med er at nettopp overnevnte ment som ironi, faktisk er det nærmeste riktige svaret. Vi vet alle at x, y, z påvirker atferd, vi vet alle at mennesker med visse påvirkninger i sitt liv ikke vet hvorfor de gjør som de gjør.

Vi kom oss dessverre bare til en del-konklusjon, og jeg ble lurt i over 40 sider til å tro dere manglet info (evne) når det egentlig kun sto på aksept av tråden som helhet (vilje).

Jeg har gitt dere bevist NÅ: https://www.google.no/search?q=why+depression+matters+in+social+relationships&rlz=1C1BLWB_enNO561NO561&oq=why+depression+matters+in+social+relationships&aqs=chrome..69i57.11137j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8 og her kan dere lese hvorfor depresjoner påvirker sosial samhandling, ikke OM de påvirker, slik noen gjerne vil like å tro.

Dere som liker forskning finner forskningsartikler der også :) God lesing! :)

Det er trist at falske folk vinner igjen, det er trist for begge at hun ikke fikk den rolige avslutningen hun ønsket, og det er trist for meg når alt jeg ønsket kun var et EKTE svar ikke bullcrap svar, og det at hun skal omtale seg selv i tredjeperson i innlegg her og svare noe hun selv VET er løgn, det gjør at jeg begynner å tvile litt på menneskeheten.

Det morsomme er fakta: HUN opplever drama, HUN opplever en venninnegjeng som utestenger HENNE, og HUN opplever å måtte søke venner på nett. HUN velger å gå for den første (evnt. verste, som det rent formelt også blir) uten sammenligningsgrunnlag, og inngå et forhold utelukkende for å ikke være  alene. Så kan vi sammen diskutere om lykke bør komme resten av livet gjennom andre, eller faktisk via deg selv.

Jeg har vært opptatt i en mnd. nå, så har ikke hatt tid til å svare i tråden.

Det er temmelig trist å blokke folk på chatt, bare fordi man selv vet man ikke har noe svar.

Og igjen: Dette er kanskje første gang i verdenshistorien at folk stemmer på den som ikke har sagt noenting. Det er første gang i verdenshistorien at folk tar hennes side før de engang har hørt hennes side av historien. DET er godt gjort.

Og igjen: Ja, jeg er helt enig i at jeg brøt litt sosiale normer, men jeg turte det i hvert fall.

At folk driver å pisser på hverandre fordi de kan og fordi sosiale normer tilsier at de bare må godta det, så tørr jeg faktisk å stå opp for meg selv og kreve et svar. DET er styrke. Det som derimot IKKE er styrke er å ikke tørre å stå inne for egne handlinger man er 100 % bevisst for, når man står ovenfor et case der man må svare på de.

Oppretter nok om litt samme type tråd på Diskusjon, kanskje de ser det litt mer nøytralt :) Godt nyttår osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest supernova_87
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

*

Det morsomme i tilfellene over er en anonymbruker som utgir seg for å være henne. I seg selv er det ulovlig rent juridisk, men utenom det er det artig at hun selv ikke tørr å skrive rett ut, men må skrive via tredjepersoner, noe som ga meg god underholdning i seg selv.

Det morsomme er at mine svar til disse innleggene kan leses i tråden slik den foreligger, for de er blitt besvart direkte med quote. Og gjett om hun evnet å svare tilbake? Som standard prosedyre fra folk som blir satt til veggs og spurt hvorfor de er falske, så var det visst litt tøft å få nye svar, ja hahaha :)

Utenom at svarene hennes her er FEIL og at hun ikke tørr å stå inne selv for egne handlinger men må prate i tredjeperson er interessant i seg selv. Igjen; det er ikke hverken DERES, HENNES eller noe andre enn MITT ansvar å takle å være venn med en jeg kan risikere å bli interessert i; det ansvaret står på EN person i verden: MEG. Det er IKKE opp til andre å avbryte fordi de ikke tror jeg takler det :) Jeg er vant til å tape, og det er derfor det bør gis ekstra tillit til nevnte uttalelse.

Nei, hun ga ingen interesse for å ikke ville møtes, da hadde hun aldri... ja... møttes? Nei, hun ga ingen begrunnelse for hvorfor hun ikke ville ha meg.

Jeg syns genuint synd på henne, og det kan ikke være lett å være en person med et så trangsynt syn på hvordan ting foreligger. Igjen; det er HUN som opplever drama HUN må flykte fra, resten av verden lever smertefritt for seg selv.

Jeg lurer litt på hennes reaksjon når hun om 50 år står alene igjen, og begynner å lure på hvorfor alle er så kjipe mot henne, og da kan hun kanskje se tilbake og tenke: Hm... kanskje det nettopp var noe ved MEG som gjorde at JEG opplevde drama?

Det morsomste vi kan konkludere med er at nettopp overnevnte ment som ironi, faktisk er det nærmeste riktige svaret. Vi vet alle at x, y, z påvirker atferd, vi vet alle at mennesker med visse påvirkninger i sitt liv ikke vet hvorfor de gjør som de gjør.

Vi kom oss dessverre bare til en del-konklusjon, og jeg ble lurt i over 40 sider til å tro dere manglet info (evne) når det egentlig kun sto på aksept av tråden som helhet (vilje).

Jeg har gitt dere bevist NÅ: https://www.google.no/search?q=why+depression+matters+in+social+relationships&rlz=1C1BLWB_enNO561NO561&oq=why+depression+matters+in+social+relationships&aqs=chrome..69i57.11137j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8 og her kan dere lese hvorfor depresjoner påvirker sosial samhandling, ikke OM de påvirker, slik noen gjerne vil like å tro.

Dere som liker forskning finner forskningsartikler der også :) God lesing! :)

Det er trist at falske folk vinner igjen, det er trist for begge at hun ikke fikk den rolige avslutningen hun ønsket, og det er trist for meg når alt jeg ønsket kun var et EKTE svar ikke bullcrap svar, og det at hun skal omtale seg selv i tredjeperson i innlegg her og svare noe hun selv VET er løgn, det gjør at jeg begynner å tvile litt på menneskeheten.

Det morsomme er fakta: HUN opplever drama, HUN opplever en venninnegjeng som utestenger HENNE, og HUN opplever å måtte søke venner på nett. HUN velger å gå for den første (evnt. verste, som det rent formelt også blir) uten sammenligningsgrunnlag, og inngå et forhold utelukkende for å ikke være  alene. Så kan vi sammen diskutere om lykke bør komme resten av livet gjennom andre, eller faktisk via deg selv.

Jeg har vært opptatt i en mnd. nå, så har ikke hatt tid til å svare i tråden.

Det er temmelig trist å blokke folk på chatt, bare fordi man selv vet man ikke har noe svar.

Og igjen: Dette er kanskje første gang i verdenshistorien at folk stemmer på den som ikke har sagt noenting. Det er første gang i verdenshistorien at folk tar hennes side før de engang har hørt hennes side av historien. DET er godt gjort.

Og igjen: Ja, jeg er helt enig i at jeg brøt litt sosiale normer, men jeg turte det i hvert fall.

At folk driver å pisser på hverandre fordi de kan og fordi sosiale normer tilsier at de bare må godta det, så tørr jeg faktisk å stå opp for meg selv og kreve et svar. DET er styrke. Det som derimot IKKE er styrke er å ikke tørre å stå inne for egne handlinger man er 100 % bevisst for, når man står ovenfor et case der man må svare på de.

Oppretter nok om litt samme type tråd på Diskusjon, kanskje de ser det litt mer nøytralt :) Godt nyttår osv..

Så hva har du gjort på den siste måneden da? Jeg tenker det kan ha vært bra for deg å fokusere på noe annet enn å skrive 3000 ord om denne saken om dagen. Hva tenker du selv? Har det vært godt å legge det litt til side? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er du ikke ferdig enda? Move on. Dette er noe av det mest hysteriske jeg har lest her inne - og jeg har vært her siden 2010:laugh:

Anonymkode: a9fea...4fa

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2017 den 14.00, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer nettopp på dette i selve spørsmålet mitt... Hvordan kan en som går til psykolog, er depressiv, har drama i livet, en tung fortid, og ikke ønsker å være slik mot andre; er nettopp slik mot andre? 

Vær så snill og beskriv intensiteten da! Det er helt utrolig hvor ofte det ordet er nevnt her, og det enda mer utrolig at jeg faktisk ber om feedback fra dere på ordet, uten å få det, men få Intens x2 istedet tilbake!

De som går til psykolog, er depressiv osv er like ulike som de som ikke er depressive. Det er ikke sånn at hun alltid oppfører seg upåklagelig selv om hun har det vanskelig. Hun ombestemte seg. Det er lov og det gjør henne hverken bedre eller verre enn deg og meg.

Jeg tenker at hun ikke er slik mot alle men mot deg.  Jeg tenker også at du er svært opptatt av hva hun sa og hva hun endte med å gjøre istedenfor å se på deg selv.

Hvilke signaler sender du ut?

Samsvarer det du sier med blikk, kroppsspråk og handlinger? Hvordan er det med blikkontakt? Holder du øyenkontakt for lenge? Flakker du med blikket? Er du genuint interessert i henne eller tenkte du at du ville møte henne fordi hun er depressiv og går til psykolog, stakkars menneske.  Og derfor burde være glad til for at du, snille mannen, ville møte henne? 

Jeg tror summen av det jeg har ramset opp pluss mangelen på kjemi fra hennes side gjorde at hun handlet slik hun gjorde. Hun ville ikke såre deg ved å være brutalt ærlig. Måten hun gjorde det på såret deg likevel men hun slapp å se deg i øynene etterpå.

Det å avvise en mann kan være skummelt for oss hunkjønn. Vi vet aldri hvordan mannen reagerer på rett frem avvisning. Derfor disse hintene med ord og kroppsspråk. Dessverre kan dette slå tilbake ved at mannen sitter der forvirret, såret og sint. Du oppfattet tydeligvis disse hintene og du skjønte betydningen av det.  Likevel bakket du ikke unna. Hvorfor?

Det kan være at du i denne tråden har uttrykt deg klossete og derfor ikke har fått frem poenget med tråden. 

Du har fått mange gode og relevante råd i tråd med dine opplysninger. Du har kommet med mange detaljer og folk her har svart utfra sine synspunkter. Noe du ikke synes er godt nok og truer i tillegg noen med rapportering for personangrep. Folk som prøver å forstå det du skriver og prøver å hjelpe deg.

I denne tråden virker du intens. Det er bare å lese alt du har skrevet til nå. Lange avhandlinger og gjentakelser gjør deg intens.  Det får meg til å undres om hun virkelig noengang kom til ordet da dere møttes.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.2.2018 at 2:40 PM, AnonymBruker said:

Hei ts! Har savnet deg 😘

Men fortsatt: VI kan ikke konkludere med noe som helst. 

Kan du gjøre meg en tjeneste? Få en nær venn, en du stoler på, til å lese gjennom denne tråden og si hvordan han/hun oppfatter deg her sammenlignet med IRL. Jeg er spent på svaret 🙃

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...