AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #741 Del Skrevet 25. desember 2017 AnonymBruker skrev (På 25.12.2017 den 17.19): Hun nevnte dette med vennebås FØR jeg eskalerte. Dette vitner om svake sosiale antenner hos deg. Hun satt deg i vennebås, men du prøvde deg likevel på henne. Dette kan ha gjort henne redd for at du ønsket noe mer, og derfor trukket seg unna deg. Andre halvdel av svaret om at hun ikke er interessert i at JEG kan utvikles til å bli mer, motstrides jo i andre avsnittet ditt, for her bekrefter du det jeg skriver gjentatte ganger om at uavhengig av ramme kan man ikke skru av/på følelser etter eget ønske (evnt. ikke-ønske). Det du skriver her gir ikke mening. Hun har ikke følelser for deg fordi du bestemmer at hun skal ha det. Hun vil ikke være venn med deg eller utvikle et vennskap til noe mer. Hun var interessert i meg som venn. Vennskap kan utvikle seg. Så enkelt er det noen ganger Hun var interessert i å evt. Bli venn med deg, men etter 2 møter så fant hun ut at hun ikke likte deg likevel. Sånn er det noen ganger. Vet du om det er noe ved x, y, z-folk som gjør at de verdsetter utseende så utrolig mye? Skulle tro de som har opplevd så mye i sitt liv var litt mer jordnærte og faktisk fokuserte på personlighet, jeg, da hahaha... Hva søren er x, y, z folk? Mener du mennesker som har hatt depresjon? Når man har blitt avvist så påvirker det ens selvbilde, og man leter derfor etter andre svar på avvisningen enn at personen ikke likte en. Din alternative forklaring er altså at hun har depresjon, og at det er derfor hun avviste deg. Det er jo hun som må ha problemer, siden hun avviste en så fantastisk fyr som deg! Jeg beklager sterkt, men hvorvidt man har depresjon eller ikke er irrelevant når man avviser noen man ikke liker. Hun hadde ikke likt deg selv om hun var frisk. Mennesker generelt tiltrekkes av både utseendet og personlighet, uavhengig av om de har brukket bein eller har depresjon. Du trenger å få hjelp til å øke selvinnsikten og å lære sosiale antenner og sosiale koder. Svaret ligger hos deg. Anonymkode: 97775...46a Ekspander Anonymkode: 790f2...407 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonsIvar Skrevet 25. desember 2017 #742 Del Skrevet 25. desember 2017 AnonymBruker skrev (På 25.12.2017 den 22.20): Nå tror jeg de fleste vil stille seg undrende til at folk med dramatisk bakgrunn påvirkes EKSTRA av utseende. Hvor har du det fra - kan du vise til noen forskning? Ekspander Får en følelse av at han faktisk baserer det på dette: AryaUnderfoot skrev (På 25.12.2017 den 16.22): Hun er ikke interessert (basert på utseende har du tidligere sagt selv)-> hun finner på en unnskyldning om hvorfor hun ikke er interessert -> du avslører unnskyldningen -> hun syns dette blir litt vel mye styr for en som hun har truffet to ganger og avslutter relasjonen -> du må godta detta. Ekspander Den fantastiske logikken ser ut til å være noe a la: Premiss: Hun er ikke interessert i han på grunn av utseende. Premiss: Hun er XYZ. Konklusjon: XYZ er ekstremt opptatt av utseende. QED. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #743 Del Skrevet 25. desember 2017 Jeg forstår den avvisningsraten på 100%. Ikke ring spådamer for å høre hvordan det blir videre. Jeg kan forutse at du beholder din fine rating på 100% avvisning også i det kommende året. Anonymkode: eb6d7...e97 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #744 Del Skrevet 25. desember 2017 AnonymBruker skrev (På 25.12.2017 den 22.20): Oi, oi, oi. Sterk misforståelse her! Jeg har aldri initiert noen form for at folk med psykiske problemer har mindre rett til å føle krav. Jeg stilte et regelrett spøørsmål om HVA som gjør at x, y, z påvirkes EKSTRA av utseende. Nå tror jeg de fleste vil stille seg undrende til at folk med dramatisk bakgrunn påvirkes EKSTRA av utseende. Hvor har du det fra - kan du vise til noen forskning? Det går ikke an å svare på spørsmålet med mindre man er enig i påstanden din, og det tror jeg svært få er. Har egentlig aldri hørt noen påstå dette før. Anonymkode: 30fad...3c4 Ekspander Jeg tror TS egentlig vet at jenta ikke liker han. Han vet at hun ikke er interessert. Dette er derimot svært sårt for han, fordi det bryter med hans grandiose, oppkonstruerte perfekte selvbilde. Derfor har han laget sine egne svar på hvorfor jenta avviste han, for å beskytte seg selv. Svaret hans; som ikke kan kritiseres eller endres på, er at jenta har depresjon. På den måten kan han flytte oppmerksomheten fra seg selv og over på jenta. De eneste svarene han godtar, er svar som bygger opp om hans livsverden. Anbefaler TS og andre i tråden til å se på orange is the New black. I denne serien er det en karakter som er på en date med en mann. Daten går bra, og begge har en positiv opplevelse. Etter denne daten lager karakteren en egen fantasiverden der de to er et par, og eskalerer noe voldsomt ovenfor denne mannen som derfor trekker seg unna. Karakteren havner i fengsel fordi hun stalker han, og han blir redd for henne, Men i hennes hode så er han like interessert i henne, og hun forteller alle at de er forlova. Anonymkode: 790f2...407 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AryaUnderfoot Skrevet 25. desember 2017 #745 Del Skrevet 25. desember 2017 (endret) Du leser jo ikke det jeg skriver. Folk med x,y,z er ikke mer opptatt av utseende. Vi er like opptatt av de som alle andre. Og like opptatt av andre egenskaper mennesker har. Vi er heller ikke mer opptatt av å sette i bås og ingen damer som fikk varme følelser for noen som de tidligere ville karakterisert som en venn ville følt at det var en straff på noen måte. De tingene jeg skriver over her er det VELDIG VIKTIG at du forstår. Det er vrangforestillinger du har. Er vi enige om det nå sånn at vi kan gå videre? Bra :-) Hun likte ikke deg. Enten utseendebasert (det skriver jeg fordi du selv har sagt at det gir mening for deg at du har blitt avvist pga. utseendet) eller pga. at det var noe med din personlighet som gjorde at hun ikke så for seg at dere skulle ha videre kontakt. Selvfølgelig er det lettest for deg å si at hun/den type menneske (ikke at jeg er enig i at en gruppe kan karakteriseres på den måten du har gjort her) er mye mer opptatt av utseende enn at du må gå i deg selv og forstå at det er noe med din personlighet som gjør at hun trekker seg bort. Hvis du vil ha svar på hva du kan gjøre for å bli en bedre person så kan du få tips av meg basert på hvordan du fremstår her. Bare til å si ifra. Endret 25. desember 2017 av AryaUnderfoot 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #746 Del Skrevet 26. desember 2017 AnonymBruker skrev (På 25.12.2017 den 21.56): Korte svar så blir du spydig. Lange svar så skriver du "blahblahblah" når du quoter og alt er jo feil uansett. Hvorfor skal folk gidde å svare? Alt er feil ja? Begrunn? "Two wrongs doesn't make one right".Det er ikke noe bra argument at du kan generalisere en gruppe utfra en person fordi det er bedre enn å generalisere hele verden utfra en person. Hører du ikke selv hvor feil det blir? Det blir som om jeg sier at det er helt greit at jeg fiker til deg i ansiktet fordi det er i hvert fall bedre enn om jeg brukte en klubbe. Jeg har for lengst tatt på meg all skyld for alle feilkilder som sagt. Men gjett hva? Det er jo virkelig bedre å prøve å forstå enkelte mennesker, ved å forstå denne typen mennesker, enn å forstå enkelte mennesker, ved å prøve å ta utgangspunkt i hele verdenssamfunnet på 7 mrd. enkeltindivider! Du svarer spydig og sarkastisk, du er passiv-aggressiv, du er respektløs ovenfor de som svarer deg med lange svar, alt alle sier er altlid feil, ingen forstår noe av det du skriver, du svarer nedlatende og tar ikke til deg noen ting som noen skriver over 37 sider. Det var 30 sider med ''misforståelser''. Utenom det er alle sidene bestående av at dere ikke aksepterer utgangspunktet, spørsmålet, tråden, og hvem vet hva... Jeg har prøvd i evigheter å klargjøre hva tråden handler om, hva spørsmålene er, tatt på meg skyld på forhånd for alle feilkilder, og at vi nå snart bare må ta utgangspunkt i at jeg faktisk sitter på info for å ta de premisser jeg tar, selv om deres stolthet og verdier skulle tilsi at i en optimal verden burde det vært annerledes. "Show, don't tell". Så, nope, det hjelper ikke at du SIER at du er snill og god og tar selvkritikk når alt du skriver i denne tråden viser det stikk motsatte. Har du vist bare en brøkdel av det du viser her til denne kvinnen, så forstår jeg godt at hun blokkerte deg. Da er vi i så fall enig om at meg irl vs. skriftlig evne er av såpass stort sprik at jeg er snill og god irl, og så får det være opp til dere å komme med fordommer her over tekst, ja Anonymkode: 1fe4f...2ac Ekspander Embryo skrev (På 25.12.2017 den 22.01): Du er passivt aggressiv. Nei Du er påståelig. Nei Du avviser alle innspill. Bare de som ikke svarer på hva spørsmålet faktisk er med det utgangspunkt som dessverre er Du kverulerer. Oppklarte ''Misforståelser'' i 30 sider. Ble lurt av dere Du er tilsynelatende skråsikker på din egen fortreffelighet. I bakgrunn av at jeg var i situasjonen føler jeg meg mer sikker på at jeg setter riktig utgangspunkt enn hva dere noen gang kan gjøre, i tillegg holder jeg tilbake info. Utgangspunktet er jo ikke engang fordelaktig for meg... Ekspander AnonymBruker skrev (På 25.12.2017 den 22.20): Oi, oi, oi. Sterk misforståelse her! Jeg har aldri initiert noen form for at folk med psykiske problemer har mindre rett til å føle krav. Jeg stilte et regelrett spøørsmål om HVA som gjør at x, y, z påvirkes EKSTRA av utseende. Nå tror jeg de fleste vil stille seg undrende til at folk med dramatisk bakgrunn påvirkes EKSTRA av utseende. Hvor har du det fra - kan du vise til noen forskning? Det går ikke an å svare på spørsmålet med mindre man er enig i påstanden din, og det tror jeg svært få er. Har egentlig aldri hørt noen påstå dette før. Anonymkode: 30fad...3c4 Ekspander Neivel, da velger du ikke være enig og ikke svare. Det er jo en fremgang at vi faktisk følger litt utgangspunkt her! AnonymBruker skrev (På 25.12.2017 den 22.31): 1. Dette er faktisk besvart altfor mange ganger før. 2. Her er vi jo egentlig egentlig. Følelser er ikke noe man kan skru av/på etter eget frivillig ønske (evnt. ikke-ønske). Derfor kan vennskap bli til noe mer. Men at hun så tidlig puttet meg i vennefella var utrolig overraskende, og hvor bevisste x, y, z er på dette er jo relatert til svar pkt. 1. 3. Rettelse: Hun var interessert i vennskap. Etter treff 2 hadde jeg eskalert en tydeligere intensjon, (retning, ikke tidsbestemt!). Og siden hun er av typen som ikke greier å ha en åpen intensjon, men jeg er, så ble det kræsj i intensjoner. Jeg er jo faktisk eksemplet som fint kan ta på meg en ny rolle som sagt, selv om hennes verden består av båser. 4. Det er kanskje tøft for deg at premissene i tråden faktisk foreligger som de gjør i at x, y, z påvirker hvorfor visse folk gjør visse ting forskjellige fra folk uten denne påvirkningen. Da har jeg samme beskjed til deg som til andre: Jeg var i situasjonen, jeg holder tilbake info, og da føler jeg meg faktisk mer sikker på de grunnlag jeg legger for tråden, enn det jeg tror dere ville gjort. Deres forsøk har jo vært å regelrett alt fra å endre spørsmålet til å ikke ''akseptere'' tråden. Jeg har aldri opplevd at en tråds premisser på KG aldri har blitt akseptert. Det forteller kanskje litt om hvorfor jeg har så vanskelig for å bare få noen enkle svar (svar på spm. med det utgangspunkt det har, og fra folk med samme erfaring). Som sagt: Hvis du ikke vil akseptere at situasjonen er som den er, ikke svar? Jeg legger jo faktisk fram et grunnlag her som ikke setter noen som helst fordeler for meg. Hvorfor (eller mer korrekt; hvordan) er det noen gang i verden da vanskelig å ''akseptere'' det da? Hvilke fordel er det for meg at grunnlaget er at jeg ble avvist av en falsk og selvmotsigende jente? Nå venter jeg spent på svar på den enkle setningen Anonymkode: 790f2...407 Ekspander AnonymBruker skrev (På 25.12.2017 den 22.42): Jeg forstår den avvisningsraten på 100%. Takk for forklaringen... Ikke ring spådamer for å høre hvordan det blir videre. ok Jeg kan forutse at du beholder din fine rating på 100% avvisning også i det kommende året. Bra begrunnet... Anonymkode: eb6d7...e97 Ekspander AnonymBruker skrev (På 25.12.2017 den 22.44): Jeg tror TS egentlig vet at jenta ikke liker han. De eneste svarene han godtar, er svar som bygger opp om hans livsverden. Anbefaler TS og andre i tråden til å se på orange is the New black. I denne serien er det en karakter som er på en date med en mann. Daten går bra, og begge har en positiv opplevelse. Etter denne daten lager karakteren en egen fantasiverden der de to er et par, og eskalerer noe voldsomt ovenfor denne mannen som derfor trekker seg unna. Karakteren havner i fengsel fordi hun stalker han, og han blir redd for henne, Men i hennes hode så er han like interessert i henne, og hun forteller alle at de er forlova. Jeg vet at hun likte meg; jeg visste bare ikke hvor bevisst hun likte meg som venn og lukket hun var for å like meg mer. Jeg godtar noen svar som bruker de rette premissene. Jeg sier ikke at mine premisser er feilfrie, de er bare faktisk basert på å ha vært i situasjonen, og holde tilbake informasjon i tillegg. Hvis dere kan finne bedre premisser uten å ha vært i selve faktiske situasjonen som egne personer og vet noe info jeg ikke vet, kom med det, men... senere! Forskjellen på meg og TV-serien er vel mer at i stedet for å stalke henne og fortelle verden at vi er sammen (kanskje jeg aldri ville bli det, fordi jeg kun hadde en intensjon om at hvis-om-atte-dersom-atte jeg skulle få følelser en evnt. gang i en evnt. fremtid så ville det ikke vært noe direkte dårlig), så får jeg ikke svar fra henne (som besvart før; tøft å svare når man er selvmotsigende) og godtar faktisk dette, og spør på KG i stedet. Jeg spør på KG fordi jeg faktisk bryr meg om mine medmennesker i verdenssamfunnet og utenom trening er det å forstå sosiale samspill min største interesse. Jeg elsker mennesker og derfor tar jeg en utdanning som går nettopp litt ut på å forstå de Anonymkode: 790f2...407 Ekspander AryaUnderfoot skrev (På 25.12.2017 den 23.06): Du leser jo ikke det jeg skriver. Folk med x,y,z er ikke mer opptatt av utseende. Vi er like opptatt av de som alle andre. Og like opptatt av andre egenskaper mennesker har. Jeg er opptatt av å vite HVORDAN x, y, z påvirker opptreden av identisk situasjon forskjellig fra folk uten x, y, z i samme situasjon. Jeg er IKKE interessert i hva som er likheter her, det kan jeg fint finne ut selv, men hva som er forskjellene på disse gruppene er besvart i folk med samme erfaring; de jeg etterlyser svar fra. Les jeg er opptatt av å vite HVORDAN, ikke OM det påvirker Vi vet at folk påvirkes av 3 ting; og dette er barneskolepensum: 1. Oppvekst, 2. Miljø og 3. Egne erfaringer .. ingen damer som fikk varme følelser for noen som de tidligere ville karakterisert som en venn ville følt at det var en straff på noen måte. Da er vi jo enig! Hun likte ikke deg. Som venn jo, det tar vi utgangspunkt i ja. Jeg trodde bare ikke at bås var så sentralt for visse typer mennesker, spesielt ikke når de i faktiske hendelser har opptrådt mot denne ''moralen'' Ekspander Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AryaUnderfoot Skrevet 26. desember 2017 #747 Del Skrevet 26. desember 2017 Du svarer fortsatt ikke på det jeg skriver. Bare velger det som passer deg. Så for å bruke dine egne ord så kan vi vel si at enten så er det at du ikke EVNER å forstå hva vi prøver å fortelle deg, eller så er det VILJEN det står på. Fortsatt god jul! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #748 Del Skrevet 26. desember 2017 AryaUnderfoot skrev (På 25.12.2017 den 23.06): Du leser jo ikke det jeg skriver. Folk med x,y,z er ikke mer opptatt av utseende. Vi er like opptatt av de som alle andre. Og like opptatt av andre egenskaper mennesker har. Ekspander Helt korrekt.Jeg kjenner og har kjent mennesker med " x, y og z" i sin fortid, og har aldri opplevd at de har vært mer opptatt av utseende enn andre. Anonymkode: 69723...4f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #749 Del Skrevet 26. desember 2017 AnonymBruker skrev (På 26.12.2017 den 8.36): Hun likte ikke deg. Som venn jo, det tar vi utgangspunkt i ja. Jeg trodde bare ikke at bås var så sentralt for visse typer mennesker, spesielt ikke når de i faktiske hendelser har opptrådt mot denne ''moralen'' Ekspander Ja hun gikk bort fra " vennebåsen" når det gjaldt en tidligere venn, det er ikke dermed sagt at alle som starter som venner ender i "kjærlighetsbåsen", du er jo et eks på det. Anonymkode: 69723...4f0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #750 Del Skrevet 26. desember 2017 AnonymBruker skrev (På 26.12.2017 den 8.36): 2. Her er vi jo egentlig egentlig. Følelser er ikke noe man kan skru av/på etter eget frivillig ønske (evnt. ikke-ønske). Derfor kan vennskap bli til noe mer. Men at hun så tidlig puttet meg i vennefella var utrolig overraskende, og hvor bevisste x, y, z er på dette er jo relatert til svar pkt. 1. Ekspander Helt riktig, følelser er ikke noe man kan skru av eller på etter eget frivillig ønske,pga dette klarte hun ikke å skru på følelser for deg, siden følelsene ikke var tilstede. Anonymkode: 69723...4f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yeans Skrevet 26. desember 2017 #751 Del Skrevet 26. desember 2017 Dette er årets mest intetsigende tråd. Gratulerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonsIvar Skrevet 26. desember 2017 #752 Del Skrevet 26. desember 2017 AnonymBruker skrev (På 26.12.2017 den 8.36): 2. Her er vi jo egentlig egentlig. Følelser er ikke noe man kan skru av/på etter eget frivillig ønske (evnt. ikke-ønske). Derfor kan vennskap bli til noe mer. Men at hun så tidlig puttet meg i vennefella var utrolig overraskende Ekspander Selvfølgelig. Hvorfor overraskende og hvorfor? AnonymBruker skrev (På 26.12.2017 den 8.36): Jeg er opptatt av å vite HVORDAN x, y, z påvirker opptreden av identisk situasjon forskjellig fra folk uten x, y, z i samme situasjon. Jeg er IKKE interessert i hva som er likheter her, det kan jeg fint finne ut selv, men hva som er forskjellene på disse gruppene er besvart i folk med samme erfaring; de jeg etterlyser svar fra. Les jeg er opptatt av å vite HVORDAN, ikke OM det påvirker Ekspander Mulig det hjelper om du ekspliserer og uttaler konsist hva XYZ er. Siden det er disse, om jeg forstår rett, du ønsker svar fra, hjelper det kanskje å vite nøyaktig hva gruppen består av. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #753 Del Skrevet 26. desember 2017 AryaUnderfoot skrev (På 26.12.2017 den 9.18): Du svarer fortsatt ikke på det jeg skriver. Bare velger det som passer deg. Så for å bruke dine egne ord så kan vi vel si at enten så er det at du ikke EVNER å forstå hva vi prøver å fortelle deg, eller så er det VILJEN det står på. Fortsatt god jul! Ekspander Jeg svarer med utgangspunkt i tråden. At deres svar ikke er i utgangspunkt med tråden gjør jo at diskusjonen videre senere også tar feil utgangspunkt. Jeg har som sagt vært mer en velvillig til å diskutere alt fra ferieturer til julegavekjøp til andre finurlige scenarier i dette tilfellet... senere! AnonymBruker skrev (På 26.12.2017 den 9.42): Helt korrekt.Jeg kjenner og har kjent mennesker med " x, y og z" i sin fortid, og har aldri opplevd at de har vært mer opptatt av utseende enn andre. Anonymkode: 69723...4f0 Ekspander Jeg er glad på dine personlige enkeltmenneskets erfaringers vegne. God jul! AnonymBruker skrev (På 26.12.2017 den 9.53): (...) det er ikke dermed sagt at alle som starter som venner ender i "kjærlighetsbåsen" (...) Anonymkode: 69723...4f0 Ekspander Har jeg sagt noe annet? Hva man ender opp med eller eventuelt ville endt opp med om 1 dag eller 100 år er jo alltid uvisst! AnonymBruker skrev (På 26.12.2017 den 11.26): Helt riktig, følelser er ikke noe man kan skru av eller på etter eget frivillig ønske,pga dette klarte hun ikke å skru på følelser for deg, siden følelsene ikke var tilstede. Anonymkode: 69723...4f0 Ekspander Følelser er også noe som kan komme etter hvert (må ikke være tilfellet!). Det er grader av følelser. Det er grader av interesseverdi. Det er ikke konstante evige tall som er fastlåst. Dette trodde jeg var barneskolepensum, livets lære, eller egne erfaringsbasert hos de fleste medmennesker i verdenssamfunnet. Jeg hadde heller ikke følelser til stede? Jeg prøvde bare å sette en åpen intensjon slik at hvis-om-atte-dersom-atte det eventuelt en gang i fremtiden skulle skje noe, så ville det ikke føltes dårlig Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #754 Del Skrevet 26. desember 2017 AnonymBruker skrev (På 26.12.2017 den 13.55): AnonymBruker skrev (På 26.12.2017 den 9.42): Helt korrekt.Jeg kjenner og har kjent mennesker med " x, y og z" i sin fortid, og har aldri opplevd at de har vært mer opptatt av utseende enn andre. Anonymkode: 69723...4f0 Ekspander Jeg er glad på dine personlige enkeltmenneskets erfaringers vegne. God jul! Ekspander Ja du spurte jo om mennesker med x, y og z bakgrunn, og det fikk du svar på . Anonymkode: 69723...4f0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #755 Del Skrevet 26. desember 2017 AnonymBruker skrev (På 26.12.2017 den 13.55): Følelser er også noe som kan komme etter hvert (må ikke være tilfellet!). Ekspander Helt riktig, men når det kommer til deg, så følte hun nok etter andre møte, at det aldri kom til å skje, derfor ville hun ikke ha mer kontakt. Hos noen er det mer usikkert, og da avtaler man gjerne flere møter, for å bli sikker i sin sak. Anonymkode: 69723...4f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #756 Del Skrevet 26. desember 2017 AnonymBruker skrev (På 26.12.2017 den 13.55): Jeg er glad på dine personlige enkeltmenneskets erfaringers vegne. God jul! Anonymkode: 97775...46a Ekspander Hva er forskjellen som gjør at våre erfaringer kun teller som erfaringer av enkeltpersoner, mens din erfaring med èn person skal kunne generaliseres til en hel gruppe? Anonymkode: 1fe4f...2ac 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 26. desember 2017 #757 Del Skrevet 26. desember 2017 Du har fortsatt ikke svart meg på hva du spesifikt gjorde for å eskalere situasjonen. Dette med at du skal svare 'når du har tid' er bare tull, siden du daglig produserer en mengde ord tilsvarende en Knausgård-bok her inne. Angående dette med båssetting: Dette er ikke noe xyz-jenter gjør mer enn andre. Nå har jeg faktisk studert psykologi, og der er 'båssetting' et normalt aspekt av menneskelig samhandling. Det tar 2-30 sekunder å danne et førsteinntrykk, avhengig av hvilken fagbok du forholder deg til, og dette inkluderer ens (potensielle) verdi som (vennskapelig) relasjon. Vi setter også folk inn under stereotyper umiddelbart, dette fordi det er kjappere og mindre mentalt krevende enn å analysere hele framtoningen til et menneske, og med på å påvirke hvordan vi kommuniserer med et menneske, forholder oss til dem eller unngår å forholde oss til dem. Selvfølgelig er stereotyper noe man fort kan irettesette mentalt, mens førsteinntrykk har en tendens til å sitte mye lengre. Vil anbefale deg å lese om kroppsspråk, om å skape gode sosiale relasjoner, i tillegg til generell sosialpsykologi. Med disse verktøyene anbefaler jeg deg å lese gjennom denne tråden på nytt og analysere hvordan du kommuniserer med oss via tekst og se hvordan det framstår for andre enn deg selv. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #758 Del Skrevet 26. desember 2017 AnonymBruker skrev (På 26.12.2017 den 14.30): Helt riktig, men når det kommer til deg, så følte hun nok etter andre møte, at det aldri kom til å skje, derfor ville hun ikke ha mer kontakt. Hos noen er det mer usikkert, og da avtaler man gjerne flere møter, for å bli sikker i sin sak. Anonymkode: 69723...4f0 Ekspander Som sagt: Jeg var interessert i vennskap. Jeg utelukket ingenting annet. Hun var interessert i vennskap. Hun utelukket noe annet. Og vi prater datoer i 2017. Så ville eventuelt 2018 til 2100 dukket opp. Altså fremtiden. En fremtid man ikke kan spå eller planlegge for, for uventede ting skjer og vil skje i våre liv. Følelser kan ikke skrus av eller på etter frivillig ønske AnonymBruker skrev (På 26.12.2017 den 14.38): Hva er forskjellen som gjør at våre erfaringer kun teller som erfaringer av enkeltpersoner, mens din erfaring med èn person skal kunne generaliseres til en hel gruppe? Anonymkode: 1fe4f...2ac Ekspander Jeg trodde at jeg gjorde verdens beste innsats i å IKKE generalisere, ved å være så detaljert som mulig. Men jeg taler for døve ører. At jeg fortsatt taler er nok min svakhet. Jeg tror at folk på et eller annet punkt bare... ja... aksepterer tråden? Hvor vanskelig kan det egentlig være? Du må gre noen over en kam for å forstå flere enn èn person. Men å gre hele verdenssamfunnet over samme kam i bakgrunn av èn person? Katten.2.0 skrev (På 26.12.2017 den 15.50): Angående dette med båssetting: Dette er ikke noe xyz-jenter gjør mer enn andre. Det som er greia er at vi tar litt utgangspunkt i at i dette ene spesifikke eksemplet hadde det en påvirkning. Vil anbefale deg å lese om kroppsspråk, om å skape gode sosiale relasjoner, i tillegg til generell sosialpsykologi. Med disse verktøyene anbefaler jeg deg å lese gjennom denne tråden på nytt og analysere hvordan du kommuniserer med oss via tekst og se hvordan det framstår for andre enn deg selv. Har lest om kroppspråk. Har lest om relasjonsbygging. Har lest sosiologi. Har lest psykologi. Har lest sosialantropologi. Har lest mye; har ikke doktorgrad i noe, men leser i hvert fall troverdige forskningsartikler vs. blogger basert i personlige meninger f.eks. Hvordan det? Ekspander Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 26. desember 2017 #759 Del Skrevet 26. desember 2017 Greia er ikke at 'vi' tar utgangspunkt i at dette ene spesifikke eksemplet hadde en påvirkning - klart det hadde det. Greia er at jeg spør deg, flere ganger, om hva du spesifikt gjorde for å eskalere. Når du ikke vil fortelle om dette, så forteller det oss ganske mye om både deg og hva du gjorde, som igjen påvirker selve situasjonen. Dette er hva, femte gangen jeg spør deg om svar på dette? Om du har lest alt dette så har du ikke forstått noe av det. Du har ingen vitenskapelig tilnærming til noe som helst og dine konklusjoner har ikke hold i datagrunnlaget ditt. Det er en forskjell på å lese ting og forstå det, og sette det i praksis. Det er tydelig at du har lest ting, mtp at du kan bruke fine terminologier til tider, men du har ikke internalisert noe av det og klarer ikke å overføre de logiske setningene du leser til abstrakt kunnskap som igjen kan benyttes på omverden. Eksempelvis din fullstendige misoppfatning rundt hvordan alle mennesker benytter seg av båser. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #760 Del Skrevet 26. desember 2017 AnonymBruker skrev (På 26.12.2017 den 17.34): Har lest mye; har ikke doktorgrad i noe, men leser i hvert fall troverdige forskningsartikler vs. blogger basert i personlige meninger f.eks. Hvordan det? Ekspander Har du eksempler på forskningsartikler som underbygger dine påstander om at xyz-jenter oftere setter folk i bås, er mer opptatt av utseende og/eller er selvmotsigende og falske? Anonymkode: 20819...2d6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå