Gå til innhold

Er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest at seksåringer kan være ganske så sårbare. Mye endringer pga skolestart og de ser annerledes på verden. 

Det jeg lurer på er om andre som har eller har hatt en seksåring kan svare på om det er vanlig at det plutselig ikke vil at mamma/pappa skal reise fra skolen når det er levert , ikke vil at mamma/pappa skal være borte på kvelden, ikke vil være alene med mamma/pappa fordi det liker best å ha begge to i nærheten? At seksåringen gruer seg til det må flytte fordi det egentlig vil bo hjemme for alltid. 

Det går fort over, alt går bra på skolen og seksåringen er ikke klar for å bli hentet etter ASK. Det er litt trist i det mamma/pappa drar, men der går raskt over. Er mamma/pappa borte på kvelden kan det være litt trist ved leggetid, men det går greit.

Jeg har skrevet mamma/pappa slik fordi situasjonen er den samme uansett hvem av oss som leverer på skolen, eller hvem av oss som er borte på kvelden. 

Anonymkode: aa2fd...9ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 6-åring er også plutselig blitt litt sånn etter skolestart. I tillegg kan han gråte fordi han savner mormor og tantene sine (pleier å treffe dem ofte og har et nært forhold til dem). Helst vil han at vi alle skal bo sammen, og han sier at når han blir voksen og kan bestemme selv så skal han bytte på å bo hos oss og hos mormor. :P

Han var mye ute og lekte med venner før og alltid ivrig når han ble invitert til å bli med noen hjem. Nå er han mer lunken og sier han vil være mer hjemme sammen med meg og pappan. Fra andre uken på skolen begynte han å gå til skolen alene og var så stolt, men nå vil han at jeg skal følge han og helst vente der med ham til det ringer inn.

Håper det kan forklares så enkelt som at han er ekstra sårbar pga skolestart, for dette har bekymret meg litt. Men det er vel egentlig ganske logisk hvis det er derfor, skolen er jo på en måte en ny verden.

Anonymkode: 5952e...d14

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...