Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #1 Skrevet 26. januar 2005 gjerrige folk er det værste jeg vet. jeg syns det faktisk er kvalmt med gjerrige folk. så hva gjør man da når venninnene er gjerrige? det er jo ikke min sak at de vil spinke og spare på hver 50øring, men allikevel blir jeg snart gal av det. SMÅLIG!
Gjest Bellatrix Skrevet 26. januar 2005 #3 Skrevet 26. januar 2005 Hva er problemet? Det lurer jeg også på. Vil de ikke dle med deg? Eller vil de ikke bruke masse penger på seg selv?
Gjest Kaffegjesten Skrevet 26. januar 2005 #4 Skrevet 26. januar 2005 Synes de høres lure ut jeg. Da får de vel endel penger til slutt som de bruker til 1. det de må, 2. dernest det de har lyst på. Men dine venninner trenger jo ikke hele tiden fortelle hvor flinke de er - det hadde også jeg blitt sprø av å høre hele tiden.
Gjest gjestErLikfest Skrevet 26. januar 2005 #5 Skrevet 26. januar 2005 problem 1: det irriterer meg (et meget dumt argument, jeg vet) problem 2: hvis vi en dag skal noe og det er bita kaldt og noen av oss foreslår taxi blir det med en gang: NEI DYRT! problem 3: hvis noen av oss dumme og naive venninner av de gjerrige legger ut penger for dem for et eller annet så får vi de aldri tilbake (ja dumt av oss). problem 4: hvis vi arrangerer middager forventer de å få penger for middagen de har laget. noe som jeg syns er TEIT i utgangspunktet, men da kan de ikke forvente å få en gratis middag når det er andres tur til å ha middagen? :o Jeg blir flau av å be folk om å gi meg penger til middagen når jeg selv har bedt de på middag. problem 5: går vi ut med dem så kan du banne på at vi må dra på steder hvor ølen er billigst. Da er dette gjerne steder hvor alle alkoholikerne henger...veldig koselig. jeg betaler heller 10kr mer for en pils enn å måtte sitte blandt en haug av spyklare alkiser... ja dette var bare noen ting jeg kom på i farta.
Gjest Bellatrix Skrevet 26. januar 2005 #6 Skrevet 26. januar 2005 Skjønner at det kan være irriterende hvis det skal være sånn hele tiden. Har de dårlig råd?
Gjest gjestErLikfest Skrevet 26. januar 2005 #7 Skrevet 26. januar 2005 Skjønner at det kan være irriterende hvis det skal være sånn hele tiden. Har de dårlig råd? nei det er det som er...de har virkelig ikke dårlig råd. Og hun ene spesielt, er veldig opptatt av å fortelle hvor mange 30-40000 hun har på kontoen. Ja det er da ikke så rart. man trenger ikke å bli helt lamma fordi man liker å spare på pengene sine syns jeg...
Belba Skrevet 26. januar 2005 #8 Skrevet 26. januar 2005 problem 1: det irriterer meg (et meget dumt argument, jeg vet) Det er jo greit, jeg bare lurte på hvorfor. problem 2: hvis vi en dag skal noe og det er bita kaldt og noen av oss foreslår taxi blir det med en gang: NEI DYRT! Det (og hvor mye penger man vil bruke på øl) må jo være opp til enhver å bestemme selv. De andre tingene du nevner virker som egenskaper jeg ikke ville ønsket at vennene mine hadde i det hele tatt.
Gjest Bellatrix Skrevet 26. januar 2005 #9 Skrevet 26. januar 2005 Nei. Jeg skjønner folk som ikke bruker masse penger i hytt å pine. Men litt må man kunne unne seg av og til. Jeg hadde heller ikke likt at folk skrøt av sine mange tusen.
Maya22 Skrevet 26. januar 2005 #10 Skrevet 26. januar 2005 Noen venner av meg holdt for en stund tilbake et overraskelsesselskap for meg på bursdagen min...når selskapet var ferdig kom de å forlangte penger av meg for maten o.l...DET er smålig..visste jo ikke om selskapet engang! :-?
Gjest trådstarterrr Skrevet 26. januar 2005 #11 Skrevet 26. januar 2005 Noen venner av meg holdt for en stund tilbake et overraskelsesselskap for meg på bursdagen min...når selskapet var ferdig kom de å forlangte penger av meg for maten o.l...DET er smålig..visste jo ikke om selskapet engang! :-? det slo mine venninner
Popcorn Skrevet 26. januar 2005 #12 Skrevet 26. januar 2005 Noen venner av meg holdt for en stund tilbake et overraskelsesselskap for meg på bursdagen min...når selskapet var ferdig kom de å forlangte penger av meg for maten o.l...DET er smålig..visste jo ikke om selskapet engang! :-? :o Hva er det for noe med folk?
Gjest Kaffegjesten Skrevet 26. januar 2005 #13 Skrevet 26. januar 2005 Helt sykt!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg hadde aldri betalt!
Varja Skrevet 26. januar 2005 #14 Skrevet 26. januar 2005 Synes det er stor forskjell på å være sparsommelig med den en bruker på seg selv og å være gjerrig i forhold til andre. Man kan ikke la andre legge ut penger for seg uten å betale tilbake! Da får man heller la vær å gå på restaurant. Man kan foreslå et kafe-besøk isteden og sørge for å være sånn passe mett på forhånd, så klarer man seg med en kopp kaffe og kake (som man betaler selv!!). Hvis man ikke har råd til å invitere på middag hjemme men absolutt vil ha party så får man annonsere et spleiselag på forhånd slik at alle for eksempel tar med en rett de har lyst til å lage. Når det er sagt så må man jo respektere at folk som har dårlig råd heller vil vente på bussen enn å ta en taxi. Med mindre du bor i veldig grisgrendt strøk med busser som går bare annenhver time skulle vel ikke det være noe problem for deg å vente litt selvom det er ergerlig.
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #15 Skrevet 26. januar 2005 jeg blir irritert over venner som skal ta taxi overalt. jeg er en gå person og synes det er helt bortkastet og ta taxi når det tar meg 20 min å gå hjem.
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #16 Skrevet 26. januar 2005 tja, selv om dette er en "bagatell-tråd" må jeg si jeg skjønner trådstarter godt. Greit nok, det må være opp til folk å bestemme hva de vil bruke pengene sine på. Jeg er selv forsiktig med MINE penger. Og jeg reagerer ikke på om folk ikke vil drikke mer enn en øl, feks, når man er ute, hvis man har dårlig råd, eller man ikke har lyst på mer. Men jeg reagerer på venner/bekjente av meg som alltid er med ut - og som i løpet av kvelden ALLTID klarer å "tuske" til seg øl ved å sitte og se fattigslig ut, samtidig som de mer eller mindre høylytt beklager seg over ølprisen og at en av oss andre var så dum å kjøpe en øl på det halvdyre stedet så vi må sitte der tjue minutter (suuukk). (hvis de da ikke går fra øldrikkeren for å gå i butikken og kjøper billig øl. har opplevd dette - og jeg er ikke alkis, altså, bare student på vorspiel. Med NYTT studielån i lomma). Og jeg reagerer når samme personer ikke betaler tilbake/aldri spanderer når de så gjerne lar seg spandere på selv. Og når de ødelegger min/vår glede over å kose oss med noe ved å bare snakke om penger. Og tro meg - jeg sløser virkelig ikke! På slutten av semesteret har JEG pleid å ha mer penger på konto enn gnierne... (hm. kanskje jeg er gnien selv, uten å vite det?) Hvis jeg var deg, trådstarter, ville jeg ikke valgt disse venninnene som mine nærmeste venner, i hvert fall ikke når du føler at det går utover din egen glede over ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå