Gå til innhold

Kosthold bestående av type fjordland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frokost: 1 pk fjordland 

Mellommåltid: 1 stk frukt (eple/pære) ller grønnsaksnacks (uten dip el lignende)

Lunsj: 1 pk fjordland

Mellommåltid 1 stk frukt (eple/pære) eller grønt

Middag: 1 pk fjordland

Kvelds: 1 stk frukt (eple/pære) eller grønt

Pluss vann og usøtet te igjennom dagen.

Hvor mange kcal blir dette? Ernæringsnivå?

Anonymkode: 34b17...af3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ganske lett å regne det ut når du spiser mat type fjordland... 

Anonymkode: 9ae89...ee8

• Liker 5
Skrevet

Da må du lese på pakken, det avhenger helt av hva du spiser. 

Anonymkode: 0cccf...9b2

• Liker 2
Skrevet

Det hørtes dyrt ut. Om en pakke fjordland koster 40 kr og du skal spise 3 pr dag? Det hørtes voldsomt ut 

Anonymkode: f4248...17c

Skrevet

Finnes det ikke sånn 20 ulike fjordlandsmåltid?

Anonymkode: 4b806...976

Skrevet

Høres ut som mye salt i det kostholdet. Jeg klarer ikke å spise Fjordland-mat fordi det et så utrolig salt.

Anonymkode: a6985...231

Skrevet

Både kaloriinnholdet i det du spiser og hvor bra eller dårlig det er ernæringsmessig avhenger jo av hvilke typer Fjordland det er snakk om. Men hvis det er noe som er rimelig sikkert så er det at du kommer til å være dritt lei Fjordland etter et par dager eller maksimalt en uke! ;)

• Liker 1
Skrevet

Spørs jo helt hva du spiser. Som de andre sier her er det også lett å finne næringsinnholdet selv ved å se på pakkene. 

Det jeg tenker er at det gjerne blir mye dårlig salt og så klart dyrt. Hvorfor ikke heller lage store porsjoner enkel middag og fryse ned? 

Skrevet
1 hour ago, Leo said:

Både kaloriinnholdet i det du spiser og hvor bra eller dårlig det er ernæringsmessig avhenger jo av hvilke typer Fjordland det er snakk om. Men hvis det er noe som er rimelig sikkert så er det at du kommer til å være dritt lei Fjordland etter et par dager eller maksimalt en uke! ;)

Helst fisk og fiske boller pluss vegetarrettene.

Jeg har ikke annet valg. Alternativet er å få sykehjemsmat på døren. 

Skrevet
1 hour ago, Cicero said:

Spørs jo helt hva du spiser. Som de andre sier her er det også lett å finne næringsinnholdet selv ved å se på pakkene. 

Det jeg tenker er at det gjerne blir mye dårlig salt og så klart dyrt. Hvorfor ikke heller lage store porsjoner enkel middag og fryse ned? 

Jeg er syk og har ikke kapasitet til det.

Skrevet

Eventuelt bytter jeg ut frokost og lunsj med den coucous greia iblant. Men den er så sterkt krydret. (Boks med tørre brødstenger oppå)

Skrevet

En fjorland består vel av mellom 500 og 850 kalorier? Og en frukt er mellom 40 og 150 kalorier: Vil anta at du ender på litt i overkant av 2000 kalorier hvis du spiser dette. Men det positive med å spise postmat er at alle kaloriene står på baksiden, så du kan lett telle selv. 

Anonymkode: aa2ec...516

• Liker 1
Skrevet

Men hva med å spise havregrøt eller lignende til frokost? Mye billigere og sunnere. 

Anonymkode: aa2ec...516

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helst fisk og fiske boller pluss vegetarrettene.

Jeg har ikke annet valg. Alternativet er å få sykehjemsmat på døren. 

Sykehjemsmat på døren kan være helt greit (der spørs jo litt på sentralkjøkkenet, da) Jeg ville forsøkt dette først, da du da kan få litt mer variert mat og ikke kun har noen få Fjordland å velge mellom. Den gangen jeg var borti hjemlevert sykehjemsmat fulgte det også med dessert i blant. 

Ellers er jo Fjordland et kosthold mange eldre i dag dessverre er nødt til å basere seg på. 

Anonymkode: 1fa91...2bc

• Liker 1
Skrevet
11 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg er syk og har ikke kapasitet til det.

Er dette opplegget noe du tenker skal vare resten av livet, eller er du syk en periode/ noen måneder?

Om du har en sykdom der du ikke blir frisk, så ville jeg forsøkt lage en ny tråd der du spør om hva kronisk syke (med utmattelse) spiser og hvordan de løser problemet. Kanskje de har noen tips du ikke har tenkt på, som er bedre enn fjordland

Anonymkode: 4b806...976

Skrevet

Biff Stroganoff fra Fjordland har 423 kalorier.

Havregrøten har 340 kalorier.

Indisk grønnsaksgryte har 274 kalorier.

Bygggrynslunsj med blåbær har 168 kalorier.

Hos Fjordland.no finner du produktene deres og kaloriinnhold.

• Liker 2
Skrevet
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Sykehjemsmat på døren kan være helt greit (der spørs jo litt på sentralkjøkkenet, da) Jeg ville forsøkt dette først, da du da kan få litt mer variert mat og ikke kun har noen få Fjordland å velge mellom. Den gangen jeg var borti hjemlevert sykehjemsmat fulgte det også med dessert i blant. 

Ellers er jo Fjordland et kosthold mange eldre i dag dessverre er nødt til å basere seg på. 

Anonymkode: 1fa91...2bc

Det er jo mange forskjellige fjordland retter. På butikken her har de typ 30 forskjellige ting å velge mellom pluss desserter

Anonymkode: c0103...02c

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Frokost: 1 pk fjordland 

Mellommåltid: 1 stk frukt (eple/pære) ller grønnsaksnacks (uten dip el lignende)

Lunsj: 1 pk fjordland

Mellommåltid 1 stk frukt (eple/pære) eller grønt

Middag: 1 pk fjordland

Kvelds: 1 stk frukt (eple/pære) eller grønt

Pluss vann og usøtet te igjennom dagen.

Hvor mange kcal blir dette? Ernæringsnivå?

Hvordan får du økonomien til å henge sammen med så mye Fjordland? 

Sunt er det heller ikke. Mye salt og lite nødvendige næringstoffer. Kcal finner du på hver enkelt pakke. Det varierer jo med innholdet i pakkene. 

Anonymkode: 522f9...714

• Liker 2
Skrevet

Har Fjordland virkelig så mye salt sammenlignet med annen mat?

Med mindre man lager et helt måltid helt fra bunnen av, vil man jo få i seg en del salt uansett, enten der er snakk om posesaus, ferdig-krydret kjøtt, marinade, dressing, fiskegratenger o.l., eller salt som er strødd oppå måltidet når maten først står på bordet. Til og med et brødmåltid, med mindre man baker eget brød, vil ha en del salt i seg. Ligger Fjordland virkelig over det nivået som andre måltider har?

Anonymkode: 3b2a8...1a0

• Liker 9
Skrevet

Fjordlandmiddager er da virkelig helt greie ernæringsmessig.

Anonymkode: c4321...07b

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...