Gå til innhold

Er det uvanlig å treffe søte jenter i 17-18 års alderen som ikke har efaringer med gutter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo?
ønsker helst svar fra dere som er 25 eller under (som tilhører min generasjon)

hei...

jeg er en mann/gutt (whatever) i starten av 20-åra. Holder til i den sørlige delen av dette landet. Short story: har ALDRI blitt kysset/kysset en jente, holdt rundt en jente, eller snakket lengre enn 10 sek med en fin jente. 

Long story:

barneskolen var veldig bra, nesten kun gode minner. På ungd. skolen og vgs fikk jeg dårlig selvtillit, for de fleste ble så dømmende, "act tough" og alt det der. Jeg fikk meg noen nye venner som fortsatt er venner, men ingen av oss var særlig karismatiske av oss, så på fritiden var vi med hverandre og brukte tiden på fotball, spill osv.
Så satt jeg mye inne foran pc, puberteten skjedde osv. Uansett så var ingen av jentene på trinnet min type jente. Var ikke så veldig stor skole, egentlig.

Så begynte jeg på videregående, hvor jeg gikk i to rene gutteklasser begge årene. Dessuten hatet jeg linja jeg valgte, og følte meg så langt fra mitt beste at det å forbedre seg sosialt osv, utsatte jeg til hode var på rett spor igjen. 
De som gikk i klassen var ganske rølpete av seg i oppførselen og det gjorde at jeg fikk helt feil inntrykk av meg selv og det føltes som de andre på den skolen var om ikke verre; ikke så mye bedre hvertfall. Selv om jeg innerst inne visste at det var smartere mennesker der (sorry til dere andre).

Men det er fire år siden nå.

jeg tok ett år til for å fullføre vgs. før det, slanka jeg av meg noen kg. men det var litt utenom det vanlige, det var ingen klasseturer, og jeg var ganske usikker og ustø sosialt, så jeg gikk aldri på klassefestene, og på skolen handlet det bare om å møte opp i timene. Klassen var litt delt, med folk i forskjellige aldre, mens de andre på skolen holdt til for seg selv. 

Etterpå dette her, har jeg gått gjennom en tung tid med seriøse problemer. P.d.d. så er det dog. ingenting som hindrer meg fra å gjøre det jeg har lyst til ila. det neste året, sånn, bortsett fra min målbevissthet...

bare for å få det fram: jeg har selvsagt ingen grunn til å deppe over den jeg er, og hvordan jeg har hatt det. Er utrolig heldig når jeg tenker på verden ute der. Men dette er jo min/vår verden, da. Og jeg kan ikke nekte for at det ville vært koselig med noen jentevenner også, sånn serr
Det at jeg ikke vet hvordan en jente oppfører seg eller tenker på min alder gjør meg veldig trist, og jeg vil helst gjøre noe med det før det er for sent.

så ehm... ja.

litt om meg?

røyker ikke, drikker ikke, snuser ikke, går ikke ut
introvert (kanskje litt)
jeg bruker ikke facebook, aldri brukt sjekkeapper (faller meg bare ikke inn)
er passelig høy, trener ute, kjekk (dere tror meg sikkert ikke, men puberteten...)
har begynt å skjerpe meg i måten jeg fremstiller meg som. Klær meg i enkle farger, og ser etter inspirasjon sånn som her

ok ferdig
hvis dere faktisk orket å lese alt det der

jeg har ikke særlig interesse av å gå etter jenter med flere forhold bak seg, og etter å ha lest litt av hvert rundt om på nettet er jeg svært usikker... det kommer helt an på hvem, selvfølgelig, men håper å treffe jenter som er nybegynnere, sånn som meg. For vil at det skal være ekte gjensidig kjærlighet, har drømt om dét så lenge jeg kan huske. Kan legge til at jeg stiller høye krav..

jeg vet heller ikke hva dere ville tenkt om en som meg? jeg skulle helst hatt dette unnagjort for flere år siden, men sånn er det vel bare.

Jeg begynner å få selvtilliten på plass på de fleste områder men sosialt er jeg nok laangt på overtid
skal begynne med å si noen ord til jentene i kassa på rema, så på restaurantene, så skal jeg prøve å få møtt noen jenter med en venn av meg som har et godt kontaktnett, men må øve meg på å bli bedre sosialt med andre også

hvis jeg går på noen fester, blir det nok minst ett par ganger før jeg klarer å flørte med noen, sånn det står til med meg nå...

har ikke super-høye ambisjoner, vet at jeg i min situasjon må ta små steg. Men har ikke lyst til å kaste bort mer år på å sitte alene heller nå...

PS: er det feil at jeg føler meg egoistisk og uempatisk nå? jeg vet at jeg er langt fra den eneste av guttene som henger etter, og jeg er egentlig fornøyd med hvordan jeg har det sånn ellers, og har heller ikke noe som bør hindre meg utseende messig (ikke si at dere ikke bryr dere...) man må jo like det man ser. Pretty obvious

Anonymkode: 53ef9...2b1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær så snill å ikke "begynne med å si noen ord til jentene i kassa på rema". Det er fryktelig mye ubehagelig enkelte klarer å lire av seg, og man er jo faktisk på jobb.

Ellers kan jo det å begynne å gå ut være lurt. Det er alltid noen jenter ute på byen som ikke har noe særlig erfaring med gutter. Ellers så synes jeg at du burde satse ca. på din egen aldersgruppe og ikke spesifikt på 17-18-åringer for det kan begrense deg veldig. Hovedmålet med å gå ut burde være å ha det gøy, snakke med jenter, danne vennskap, og gjerne kontakte dem igjen et par dager etterpå. Ikke åpenlyst forsøke eller fokusere på å flørte :) 

Anonymkode: 0cd58...46a

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snill å ikke "begynne med å si noen ord til jentene i kassa på rema". Det er fryktelig mye ubehagelig enkelte klarer å lire av seg, og man er jo faktisk på jobb.

Ellers kan jo det å begynne å gå ut være lurt. Det er alltid noen jenter ute på byen som ikke har noe særlig erfaring med gutter. Ellers så synes jeg at du burde satse ca. på din egen aldersgruppe og ikke spesifikt på 17-18-åringer for det kan begrense deg veldig. Hovedmålet med å gå ut burde være å ha det gøy, snakke med jenter, danne vennskap, og gjerne kontakte dem igjen et par dager etterpå. Ikke åpenlyst forsøke eller fokusere på å flørte :) 

hahaha :)   når du skrev den første setningen din, kom jeg på å tenke på Fleksnes.
Det blir enkle greier altså, sånn som...  *få øyekontakt*  *si hei*   *kan jeg få to poser*   *når begynner dere å selge jordbær*
Jeg er jo ikke så utadvendt, og må vel ærlig si at jeg ikke tror de har sånn særlig mye spennende i tankene sine mens de jobber der.

PS: det er ikke så lenge siden jeg var 19. Mentalt sett har jeg ikke forandret meg stort siden jeg var 17, bare at jeg har litt andre verdier nå og fått nye meninger. Men oppfører meg likt

problemet med 20 år gamle jenter, er at de fleste har ett eller flere forhold bak seg da?

Skrevet

Mente ikke at jeg oppfører meg likt, men at jeg ikke har forandret meg i måten jeg snakker med venner på f. eks.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hahaha :)   når du skrev den første setningen din, kom jeg på å tenke på Fleksnes.
Det blir enkle greier altså, sånn som...  *få øyekontakt*  *si hei*   *kan jeg få to poser*   *når begynner dere å selge jordbær*
Jeg er jo ikke så utadvendt, og må vel ærlig si at jeg ikke tror de har sånn særlig mye spennende i tankene sine mens de jobber der.

PS: det er ikke så lenge siden jeg var 19. Mentalt sett har jeg ikke forandret meg stort siden jeg var 17, bare at jeg har litt andre verdier nå og fått nye meninger. Men oppfører meg likt

problemet med 20 år gamle jenter, er at de fleste har ett eller flere forhold bak seg da?

Neida, vil tro at det er 50-50 med om jenter i starten av 20-årene har hatt tidligere forhold eller ei. Seksuell erfaring er nok noen flere, men det er da alltid noen :) For så vidt så tror jeg ikke at du vil vrake jenta dersom du finner ut at hun har hatt en tidligere kjæreste eller to når du først er interessert. Ta tipset mitt og sats på vennskap. Flørtingen kommer nok etter hvert. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er rart at du sier du ikke har forandret deg mentalt sett siden du var 17. Mener du at du har stagnert utviklingsmessig? Hjernen er ikke ferdig utviklet før i slutten av 20-åra for menn. Hvis du ikke har forandret deg siden du var 17 så er det noe som ikke er som det skal være.

Jeg er selv i første halvdel av 20-åra og ved siden av utdanning jobber jeg med ungdom der de fleste er 16-17 år gamle. Det er og skal være svært stor forskjell på en 16-17 åring og noen i 20-åra på alle måter. 16-17 åringer er og skal være ungdom, og i 20-åra er man og skal man være voksen. 

Jeg kan heller ikke se hvorfor det skal være et problem å være sammen med noen som har hatt kjæreste før. Du sier du tror på ekte, gjensidig kjærlighet som grunnen til dette. Det får meg til å lure på om du tror mennesker som har vært i tidligere forhold har mindre kjærlighet for de man er sammen med eller noe slikt? Erfaring med forhold gjør at man forstår lettere hva som fungerer og hva som ikke fungerer. 

Anonymkode: fd5ae...619

• Liker 2
Skrevet

Hvis du er interessert i ekte kjærlighet, må du være åpen for mer. Det beste er å finne en partner som har vært i et forhold, som vet hva det innebærer, hva hun liker, og hva hun ikke liker. Det er en fordel, ikke noe negativt. En god ide er jo å kansjke begynne å dra ut med venner, få deg flere venner, få en hobby/jobb/studie du møter flere folk via. Husk at en partner ikke kun er en gjenstand soom skal oppfylle noen krav for at du skal være mindre ensom, - det skal være bestevennen din, livspartneren din, elskern din, og kjærnefamilien din. Utseende er ikke så viktig, finn noen du alltid vil være med, noen du vil tilbrnge resten av livet ditt med, - ikke begrens deg til noen fordi du er usikker seksuelt/emosjonelt.Det beste er å feile og lære :D 

Anonymkode: cb8dd...b0d

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke i din generasjon, men har jo vært 20 en gang så tillater meg å svare likevel 😜

Det er ikke uvanlig å ha ganske lite erfaring på den alderen der. Jeg var jomfru til jeg var 19, men den seksuelle erfaringen jeg fikk fra da til jeg fikk kjæreste som 23, den syns jeg ikke teller for noe særlig. Det var klein fomling på fylla. 

Hvis du er nervøs fordi du ikke har gjort det før kan det jo være en fordel at hun faktisk har litt erfaring. Første jeg lå med var jomfru han også. Det var mye lettere med nestemann, som hadde hatt dame før meg. Prøv å ikke vær så streng på at hun også må være blank seksuelt, tenker jeg. Hvis hun liker deg kommer hun jo ikke til å gjøre narr av deg 😊

Anonymkode: a055d...faa

Skrevet

Jeg er en jente på 21 år, men har aldri vært i et forhold. Så du er ikke alene. 

Anonymkode: 19e7c...fea

• Liker 1
Skrevet

Hva jeg tenker om deg? 
Du er altfor kravstor og har lite tiltrekkende å tilby jentene og lite å stille opp med. 

En mann som aldri har kysset en jente, aldri har snakket med en jente mer en 10 sek , er jo sosialt vanskelig og uerfaren. Også håper du at en 17-18 år gammel jente i sin beste alder skal ville fortsette å prate med deg når du er så keitete? 
Også vil du ikke ha en jente som har forhold bak seg fra før? 
Også har du/har hatt store psykiske problemer/vansker? 
Også har du en dønn kjedelig klesstil? (bra du prøver å oppdatere den men stilen på bildet du poster bare roper kjedelig person, dessuten er ikke striper noe fint, og opprulla buksekant wtf?!) 
Også er du ikke sosial, hverken IRL eller over nett? Hvordan tenker du å treffe, og å opprettholde kontakt med damer da? 

Og det du håper på å finne er ekte kjærlighet, det kan jeg bare si til deg at du ikke kommer til å finne på første eller andre eller tredje forsøk , og som oftest må man gjennom flere forhold for å lære og vokse og vite hvordan dynamikk som trengs for at det skal vare livet ut. 

Så ja i mine øyne er du altfor urealistisk. 

Legg fra deg målet om kjærlighet med det første, for du vet jo knapt hvordan du skal snakke med folk i mer enn 10 sekunder. 
Min anbefaling er å få årevis med sosialtrening før du begynner å tenke på sjekking og flørting, ellers er jeg ganske sikker på at du vil brenne deg kraftig pga din usosiale kompetanse og bare få enda dårligere selvtillitt fordi du blir avvist pga keitete vesen, så tren heller på å bli flinkere og tryggere med andre mennesker før du går rett på flørting og sjekking! 
Registrert deg på aktivitetsvenner.no å få deg jevnaldrene venner av begge kjønn , og ikke tenk noe som helst romantisk med jentene du skulle bli kjent med eller treffe. Gode vennskapsforhold med jenter kan også hjelpe deg i lengden med tips til hvordan du kan gå frem for å sjekke jenter. Jeg ble venn med en på internett for noen år siden og etter ca 2 år så fortalte han at han fortsatt var jomfru og hadde slitt så mye med angst og selvhat, og siden han da var blitt en god venn av meg så hjalp jeg han mye og iløpet av den sommeren så ble han nesten en "don juan" fordi han fikk lære av meg hva jenter likte og tenkte og jeg observerte han rundt andre mennesker og jenter og ga han tilbakemeldinger på hva som gikk galt og hva som kunne vært gjort anderledes osv, istedet for å prøve seg på egenhånd og bare bli oppfatta som han sosialt rare fyren av folk og jenter. 

Anonymkode: 61f92...7af

• Liker 4
Skrevet

Bare fortsett å flørt med jenter på fest, du finner deg noen til slutt. Det er mange jenter i 17 - 18 års alderen som ikke har erfaring med gutter, men mange av dem går kanskje ikke på fest. Jeg satt hjemme. Kan du ikke prøve deg på Tinder? Ikke sjekk opp jenter i kassen på Rema.

Anonymkode: 1a3dc...f88

• Liker 1
Skrevet

Hadde ingen erfaring med gutter før jeg ble 19. men hva mener du med erfaring? Jeg var fryktelig sjernert og hadde dårlig selvtiltt, pluss at faren min stengte meg inne til jeg ble 20 nesten. 

Skrevet

Dette er kanskje et upopulært svar, men akkurat i din aldersgruppe er det en fordel å gå litt mer med hopen. Folk drar på fest, drikker seg til mot og ender opp til sengs, de legger til hverandre på facebook, de bruker sjekkeapper. At du tar avstand fra alt dette gjør deg ikke bedre enn andre, og jeg det gjør deg i hvert fall ikke mer attraktiv. Du blir bare en som faller utenfor. T.o.m. attraktive menn med mye selvtillit benytter seg av alt dette, og det sier noe. 

Husk at disse tingene ikke er idiotiske påfunn som kom med en trendbølge, det er en grunn til at de eksisterer.

Jeg sier ikke at du skal være generisk, flat og en i saueflokken. Om noen år er det nok mer rom for å skille seg ut, men det forutsetter at du allerede har en god dose selvtillit og erfaringer under beltet. Da er du kanskje han som ikke trenger sosiale medier for å holde seg relevant, eller en app for å fasiliere kontakt. Men inntil da trenger du hjelpen du kan få, og du har langt bedre odds for å komme inn hos jentene på 'populært' vis enn å holde deg for god for alt og håpe at de kommer til deg (hvilket er hva du indirekte gjør nå, enten du er klar over det eller ei).

• Liker 4
Gjest Minesveiper
Skrevet

Jeg tenker at det viktigste for deg er å komme deg ut på sosiale arenaer. Tingen er at selv om du sier at du føler deg sosialt klein nå, så kan du oppleve å få ting "gratis" uten å måtte gjøre så mye. Du sier selv at du er kjekk, trener og er passe høy og da vil du oppleve å få oppmerksomhet fra damer selv om du er noe passiv. Det å få noen positive erfaringer vil hjelpe deg veldig, og det vil være en sterk drivkraft for videre utvikling. Du burde også fokusere på å jobbe med de sosiale ferdighetene dine fordi du vil oppleve at det kommer til å stoppe opp med flere damer dersom du ikke klarer å snakke for deg og ta relasjonen videre.

Ellers ville jeg lagt fra meg ideen om at damene ikke burde ha hatt forhold fra før. Dette er ikke en idé som hjelper deg på noen måte, det gjør heller ting vanskeligere. Når du kommer litt opp i årene blir det vanskelig å treffe damer som aldri har vært i et forhold. 

Litt artig at dette kommer fra meg fordi jeg er absolutt ikke den som har størst fokus på rettskrivning, men siden du først holder på å utvikle deg burde du ta litt tak i norsken din også. Du vil fremstå bedre og virke mer gjennomført om du skriver pent og skikkelig :) Ta det fra en som skrev verre enn det du gjorde i hi her.

• 3 uker senere...
Skrevet

Åååå, du er som meg du (jente). <3

Anonymkode: 7487f...944

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Åååå, du er som meg du (jente). <3

(samme person som skriver)

Kan vi ikke melde til hverandre :)?

Skrevet

Vil du låse deg til en kvinne så gjør det fort som fy, TS. For damene ligger rundt som bare rakkern. De på 17-18 års alder har allerede ligget med halve skolen. Før ti år er gått har de ligget med halve byen. Da kan du bare velge mellom de som det er noe veldig galt med eller de som har en tre unger eller flere med like mange fedre. 

Anonymkode: ad109...336

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil du låse deg til en kvinne så gjør det fort som fy, TS. For damene ligger rundt som bare rakkern. De på 17-18 års alder har allerede ligget med halve skolen. Før ti år er gått har de ligget med halve byen. Da kan du bare velge mellom de som det er noe veldig galt med eller de som har en tre unger eller flere med like mange fedre. 

Hold tåtå

Anonymkode: 7ffde...098

• Liker 3
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

(samme person som skriver)

Kan vi ikke melde til hverandre :)?

En AB kan ikke sende PM til en annen AB.

3 hours ago, AnonymBruker said:

:veslejenta:

Anonymkode: fcc9d...cd6

Skrevet

Hva er galt med dating-apps/sider? Finnes mange fine jenter der. Er jo bare en måte å komme i kontakt med lignende personer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...