AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #1 Skrevet 7. november 2017 Jeg vil lage riskrem som smaker helt det samme som de ferdige man kjøper i butikken. Hjemmelaget riskrem synes jeg ikke smaker like godt. Og tine/fjordland sin riskrem har brukt grøtris som er mindre. Hvor kan man kjøpe grøtris med mindre ris/riskorn? Og hvordan smaker deres hjemmelagde riskrem? Smaker det som de ferdige på butikken eller annerledes? Anonymkode: 59706...0a4
Lula Skrevet 7. november 2017 #2 Skrevet 7. november 2017 Jeg har ikke smakt Tine/Fjordland sin, men regner med at min riskrem ikke smaker det samme. Vil tippe min er bedre... Fjordland sin innholder:Helmelk, 12 % ris, kremfløte, sukker, emulgator (melkesyreestere av mono- og diglyserider av fettsyrer), stabilisator (pektin, karragenan), aroma, salt. Som du ser er det ingredienser her som påvirker både smak og konsistens, men som ikke er tilgjengelig i vanlige hjem. Der,ed tror jeg det kan bli vanskelig å få til akkurat samme smak. Om du ikke liker hjemmelaget riskrem, så er det jo bare å fortsette å kjøpe ferdig
Kontormus Skrevet 7. november 2017 #3 Skrevet 7. november 2017 Jeg leste at du ønsket å lage bortelaget riskrem hjemme. Ny vri Jeg tenker at deres riskrem er søtere, du kan f.eks bruke melis fremfor sukker. Kaskje litt vaniljesukker. Og så rører du inn pisket krem til ønsket konsistens.
Djungelvrål Skrevet 7. november 2017 #4 Skrevet 7. november 2017 1 l kald risgrøt (ikke glem å salt grøten) 1 l pisket krem tilsatt en par ss sukker 1 ts vaniljesukker Vend pisket krem inn i grøten, ferdig.
Djungelvrål Skrevet 7. november 2017 #5 Skrevet 7. november 2017 Saus: 1 pose frosne jordbær eller bringerbær. Tin bær, tilsett 1 ss sukker, kjør med stavmikser, tilsett vann til ønsket tykkelse. Ferdig
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #6 Skrevet 7. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil lage riskrem som smaker helt det samme som de ferdige man kjøper i butikken. Hjemmelaget riskrem synes jeg ikke smaker like godt. Og tine/fjordland sin riskrem har brukt grøtris som er mindre. Hvor kan man kjøpe grøtris med mindre ris/riskorn? Og hvordan smaker deres hjemmelagde riskrem? Smaker det som de ferdige på butikken eller annerledes? Anonymkode: 59706...0a4 Ming grøtris, Den pakken er best etter min smak. Kok grøten etter pakken og avkjøl den. Så pisker du krem slik at du har en del krem til to deler grøt og skjærer, ikke rører, kremen inn. Det blir godt det! Anonymkode: 3f7c5...f97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå