Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en Macbook Pro fra 2009 der dockingen nederst blir borte når jeg ikke holder musepekeren over. Jeg har aldri hatt mac før så jeg aner ikke hva jeg skal søke etter engang for å finne ut av det, så jeg spør dere kloke hoder her inne om det er noen som kan svare meg på hvor jeg endrer det slik at dockingen syns hele tiden og ikke blir borte?

Jeg fant en tutorial på youtube, men da skulle jeg trykke på eplet i venstre øverst, men jeg får ikke opp noe som har med docking å gjøre i menyen som dukker opp der.

Noen som kan forklare? Jeg vet ikke hva slags informasjon jeg trenger å komme med utover det jeg har skrevet engang, så vennligst bær over med meg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kommer litt an på. Mener du at den blir borte dersom du er i et annet vindu med full størrelse, eller er den borte også når du er på skrivebordet?

hvis sistnevnte: høyreklikk op docken -> dock-valg -> skru av skjul og vis automatisk

Skrevet

Den er sånn at den blir borte automatisk uansett om det er på skrivebordet eller andre steder, så en eller annen gang ble det krysset av for at den skal skjules automatisk vil jeg tro.

Høyreklikk på docket funket ikke, det skjedde ingenting da. 

Gjest Overrasket
Skrevet

Nå er min maskin nyere, men jeg tipper at det er likt. Før musepkeren over kontrollpanelet og dobbelklikk på et tilfeldig sted, men ikke rett på et ikon (bruk to fingre til å trykke på museplaten). Da kommer det opp en liten meny med bl.a. valg om å skjule/ikke skjule, evt. å åpne opp preferanseoversikten.

Skrevet

Det er OS X Yosemite dersom det har noe å si?

Skrevet

Yaay! Jeg fikk det til. Takk @Overrasket - jeg fikk det ikke til å virke ved å dobbeltklikke (ikke venstre- eller høyreklikke heller), men det var et eller annet jeg gjorde for å få opp menyen der jeg kunne velge dockinstillinger. Og da fikk jeg det til. :)

Gjest Overrasket
Skrevet
2 minutes ago, Polly Ester said:

Yaay! Jeg fikk det til. Takk @Overrasket - jeg fikk det ikke til å virke ved å dobbeltklikke (ikke venstre- eller høyreklikke heller), men det var et eller annet jeg gjorde for å få opp menyen der jeg kunne velge dockinstillinger. Og da fikk jeg det til. :)

Det høres riktig ut! :hallo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...