Gå til innhold

San Fransisco forbyr røyking i byparker.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.. da er det slutt på parkene som et fristed der gamle menn sitter på en benk og ser ut over folkelivet og smatter på en pipe...

Det er sikkert ikke lenge før det blir slik her i landet også.

...men hunder får vel lov til å drite der..? Og fabrikker får lov til å pumpe ut giftige gasser som ødelegger ozonlaget. Men det er vel lettere å ta røykerne enn de rike fabrikkeierne....

Fra nå av MÅ man være helsefreak og KUN bruke parkene til å jogge. På stiene mellom gresset, vel å merke. I mange land er det bot for å trå på plenen i parkene.

Hm, snart må man velge mellom vanlig strand, nudist-strand eller røykestrand når man skal sole seg ved sjøen.

Skrevet

Jeg synes det er helt greit at røykerne røyker ute egentlig jeg, men hater all spøla det blir etter de. Ekkle vasne røyksneiper overalt jo :evil:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg synes også det er for dumt å forby røyking utendørs. Men røykere burde være flinkere til å ikke kaste sneiper over alt.

Skrevet

Javisst, men det står jo ikke akkurat askebegere på hvert gatehjørne heller. Ikke særlig smart å kaste sneip i en vanlig søppeldunk, syns jeg...

Flere søppeldunker og askebegere på gatene = Ren by :-)

Gjest Anonymous
Skrevet
Javisst, men det står jo ikke akkurat askebegere på hvert gatehjørne heller. Ikke særlig smart å kaste sneip i en vanlig søppeldunk, syns jeg...

Vel, Vel. Er det ikke en passende søppelkasse å se så får man jaggu klare å vente med å kaste det man skal kaste til man finner en. Røyker ikke selv og jeg irriterer meg over de som bare slipper sneipen fra seg (jeg tror ikke de skjønner at de gjør seg selv en bjørnetjeneste). Det gjør at jeg ser frem til et forbud slik det beskrives fra SF.

Skrevet

Vel, Vel. Er det ikke en passende søppelkasse å se så får man jaggu klare å vente med å kaste det man skal kaste til man finner en. Røyker ikke selv og jeg irriterer meg over de som bare slipper sneipen fra seg (jeg tror ikke de skjønner at de gjør seg selv en bjørnetjeneste). Det gjør at jeg ser frem til et forbud slik det beskrives fra SF.

:Nikke:

jeg bærer på min søppel til det kommer en spølebøtte. Eventuelt putter den i veska til jeg kommer hjem ;)

Skrevet

Det finnes små og fine askebegre man kan ha selv i sin egen lomme/veske. De ser ut som små pille-esker som man åpner. En hver får ta ansvar for egen søppel mener jeg.

At de har ressurser til å håndheve en lov som forbyr røyking i parker, synes jeg er helt idiotisk. De må da ha bedre ting å bruke politiet sitt til der borte?

Skrevet

:Nikke:

jeg bærer på min søppel til det kommer en spølebøtte. Eventuelt putter den i veska til jeg kommer hjem ;)

Hmm... da er det strengt tatt ikke nødvendig med søppelbøtter på gatene, heller da. Alle burde vel klare å ta med seg søppelet hjem!

Er dere ikke enige om at de fleste som står vedsiden av en søppelkasse, vil velge kaste avfallet sitt der, fremfor å hive det på gaten? Er alle mennesker som er villig til å gå 5 meter for å kaste søppel, like villig til å ta det med helt hjem? Det er vel en grunn til at noen en gang kom på tanken om at søppelkasser i gatene - det var jommen en god ide!

Skrevet

selvfølgelig er det best hvis det er en søpplebøtte der, poenget er bare at jeg aldri (!) kaster søppel på gata.

Gjest Anonymous
Skrevet
selvfølgelig er det best hvis det er en søpplebøtte der' date=' poenget er bare at jeg aldri (!) kaster søppel på gata.[/quote']

Enig. Det har med elementær folkeskikk å gjøre.

Skrevet

Er dere ikke enige om at de fleste som står vedsiden av en søppelkasse, vil velge kaste avfallet sitt der, fremfor å hive det på gaten?

Søppel ja,...røyk er tydeligvis noe annet. Det virker som om noen røykere synes det er tøft å stumpe sneipen med foten.

Spesielt utenfor uteplassene (hvor det er stoooore askebegre), der er det visstnok ekstra vanskelig å kaste sneipen der hvor den bør kastes.

All ære til de som rydder gatene for søppel,..

Skrevet

Søppel ja,...røyk er tydeligvis noe annet. Det virker som om noen røykere synes det er tøft å stumpe sneipen med foten.

Noen røykere, ja! Noen kaster søppel på gata også! Det vil alltid være noen som som ikke bryr seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...