Algecira Skrevet 7. november 2017 #1 Skrevet 7. november 2017 Jeg har en kollega som er godt oppei årene. Han er faktisk pensjonist, men jobber der "for å ha noe å drive med." Han klager hele tiden og snakker til seg selv, nynner, plystrer. Han har også mobilen på kjempehøyt og går fra den og lar den ringe, samt at han tar noen privatsamtaler som jeg selv aldri i livet ville ha gjort på jobb og i hvertfall ikke i et sånt toneleie at resten av kontoret hadde visst hva jeg snakket om. Han har begynt å bli litt flinkere til å ta de privatsamtalene i et av stillerommene vi har,men prater likevel så høyt at det er vanskelig å unngå å overhøre dem- og ja jeg sitter med headsett på, det hjelper for da klarer jeg å fokusere på jobben (som jeg faktisk er ansatt der for å gjøre) fremfor å bli avbrutt av ham. Han er et prakteksempel på hvor ille det kan være å sitte i et kontorlandskap. Andre kolleger jeg har har også bemerket det, så jeg vet at det ikke bare er jeg som er rar;) Han glemmer også beskjeder vi har gitt før om hvordan ting skal gjøres. Kommer med påminnelser om dem, det er bra noen dager og så er det like ille igjen. Har du en kollega som gjør deg gal?;)
SunnivaOslo Skrevet 7. november 2017 #2 Skrevet 7. november 2017 Har en som har jobba der i 20+år og som tror han er uunnværlig. Veldig glad i å skryte av seg selv og hvor flink han er og innrømmer aldri feil. Ekstremt flink til å legge skylda på andre. Jobbet på samme avd med han og der var det en periode mye feil pga systemet og jeg fikk skylda (t.o.m de dagene jeg ikke hadde vært på jobb...)sånt er irriterende fordi man får jo selv et stempel som "en som gjør alt galt"når man får skylda for alle feil..Han forstår ikke mye av de nye teknologiske løsningene men gidder ikke innrømme dette og unnlater å gjøre dem. En annen er flink i jobben,men ekstremt arrogant og nedlatende. Ifølge han selv så er han "en høyt respektert mann i militæret" og sikkerhetsstempla og Gud vet hva. Sikkert spion også for hva vi vet... 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #3 Skrevet 7. november 2017 TS - din kollega kunne vært min. Det mest irriterende med å ha folk som jobber der som et alternativ til pensjonsisttilværelse, er jo faktisk at de ikke har de samme målene, eller stå-på-viljen. Nå har det kommet til det punktet der det faktisk går utover meg. Han har tatt beslutninger mht. et prosjekt som faktisk går utover meg. For ham kan det selvsagt være det samme hvor mye vi tjener, men jeg taper mye på dette. Nå har jeg ham opp i halsen og gidder ikke engang være overfladisk hyggelig. Anonymkode: aa00d...ae6 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #4 Skrevet 7. november 2017 Dersom man ikke har noen irriterende kollegaer på arbeidsplassen, så betyr det sannsynligvis at man SELV er den "irriterende" kollegaen... Anonymkode: 75f85...b49 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #5 Skrevet 7. november 2017 Ja. Hun ene jeg jobber med gjør ikke en dritt på jobb. Om det er ingenting hun må gjøre så stiller hun seg opp og ser på telefonen sin til abeidsdagen hennes er slutt. Jeg står og svetter og sliter for å bli ferdig med ting mens hun bare driter i alt. Hun er i tillegg ekstremt selvopptatt og prater bare om seg og sitt. Hun lyver også på seg diverse fysiske plager for å slippe unna "drittjobbene". Anonymkode: 35e7c...fe4 1
Algecira Skrevet 8. november 2017 Forfatter #6 Skrevet 8. november 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: TS - din kollega kunne vært min. Det mest irriterende med å ha folk som jobber der som et alternativ til pensjonsisttilværelse, er jo faktisk at de ikke har de samme målene, eller stå-på-viljen. Nå har det kommet til det punktet der det faktisk går utover meg. Han har tatt beslutninger mht. et prosjekt som faktisk går utover meg. For ham kan det selvsagt være det samme hvor mye vi tjener, men jeg taper mye på dette. Nå har jeg ham opp i halsen og gidder ikke engang være overfladisk hyggelig. Anonymkode: aa00d...ae6 oj, det hørtes ikke bra ut.Føler så med deg:) Jeg kan være litt enig med deg i det med at de ikke nødvendigvis har de samme målene.Han jeg har som kollega glemmer viktige beskjeder, og jeg merker at det er litt vanskelig å holde maska når vi gir beskjed igjen om akkuratt det samme som vi har gjort x antall ganger før og står der med helt uforstående fjes.
Algecira Skrevet 8. november 2017 Forfatter #7 Skrevet 8. november 2017 20 timer siden, SunnivaOslo skrev: Har en som har jobba der i 20+år og som tror han er uunnværlig. Veldig glad i å skryte av seg selv og hvor flink han er og innrømmer aldri feil. Ekstremt flink til å legge skylda på andre. Jobbet på samme avd med han og der var det en periode mye feil pga systemet og jeg fikk skylda (t.o.m de dagene jeg ikke hadde vært på jobb...)sånt er irriterende fordi man får jo selv et stempel som "en som gjør alt galt"når man får skylda for alle feil..Han forstår ikke mye av de nye teknologiske løsningene men gidder ikke innrømme dette og unnlater å gjøre dem. En annen er flink i jobben,men ekstremt arrogant og nedlatende. Ifølge han selv så er han "en høyt respektert mann i militæret" og sikkerhetsstempla og Gud vet hva. Sikkert spion også for hva vi vet... Ei jeg kjenner jobba på Clas Ohlson, var en kollega av henne som var ekstremt nedlatende.Mente han burde svare på tekniske ting, og klarte til og med å være veldig nedlatende ovenfor henne mens kunder stod og så på.En gang så fikk hun nok og svarte kunden at "sånn og sånn fungerer den" og hun fikk stående applaus fra resten av kundene som stod der og hadde hørt hvor nedlatende kollegaen hennes var ovenfor henne.Er det mulig liksom.;) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå