Gå til innhold

Kjøpe barnevogn oppbevart i utebod? + pris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ute etter en barnevogn til ettåringen, som han kan ha for å sove i når han er i barnehagen. Har sett på ulike vogner, men synes dette er litt vanskelig å kjøpe brukt... Hva tenker dere om å kjøpe barnevogn som er oppbevart i utebod? Litt usikker når det er snakk om tekstiler.. Jeg ville nok ikke oppbevart klær, sengetøy og lignende i utebod heller. 

Og hva tenker dere om prisklasse? Så for eksempel på en gammel Emmaljunga til 2000 kroner, som var fra 2008. Er ikke dette litt dyrt? Jeg tror ikke jeg ville solgt det så dyrt selv. Hva ga dere for en slik vogn til å sove i? Synes det er litt dumt å kjøpe enda en vogn ny også..

Anonymkode: 718a7...e3e

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ute etter en barnevogn til ettåringen, som han kan ha for å sove i når han er i barnehagen. Har sett på ulike vogner, men synes dette er litt vanskelig å kjøpe brukt... Hva tenker dere om å kjøpe barnevogn som er oppbevart i utebod? Litt usikker når det er snakk om tekstiler.. Jeg ville nok ikke oppbevart klær, sengetøy og lignende i utebod heller. 

Og hva tenker dere om prisklasse? Så for eksempel på en gammel Emmaljunga til 2000 kroner, som var fra 2008. Er ikke dette litt dyrt? Jeg tror ikke jeg ville solgt det så dyrt selv. Hva ga dere for en slik vogn til å sove i? Synes det er litt dumt å kjøpe enda en vogn ny også..

Det kommer helt an på om det har vært tørt eller fuktig. Støvete eller andre problemer.

En god utebod eller garasje kan være det beste stedet å oppbevare vogner.

Sjekk vogna, sjekk spesielt for lukt av mugg. Priser kan du jo sammenligne på finn.no, men jeg ville nok prøvd å finne noe rimeligere enn 2000 om vogna kun skal brukes til soving i barnehagen. 

Skrevet

2000 kr for en 2008 modell synes jeg er litt dyrt. Solgte en 2010 idag med mye utstyr til 500 kr.. 

Anonymkode: 877ee...1ba

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vogn oppbevart i bod, med unntak av understellet, kjøper eller bruker vi ikke. Grunnen er enkel, det kan være mugg i form av blåmann eller andre muggsorter i vogner. Mugg enten det er blåmann man har vasket bort eller synlig mugg er heleskadelig, fører til astma og hyppigere og tyngre forkjølelser. Den risikoen tar man ikke med barn. 

Noen mener at blåmann kan vaskes bort med både den ene og det andre av remedier. Du kan gjerne få bort den synlige misfargingen men aldri muggsoppsporene. Sporene er like allergifremkallende og toxiske enten de er shnlige, levende, døde eller i dvale. 

Folk som gir bort bilstoler, barnevogner og annet utsyr med påskriften, noe blåmann som lett kan vaskes bort, eller ubetydelig blåmann, de provoserer meg kraftig. Noen vet ikke bedre, men dette barneutstyret er søppel og søppel med innebygget helseskade gir man ikke bort. 

Så mitt klare råd er styr unna, selv om jeg forstår at du trenger ei vogn. 

Anonymkode: be8ed...31e

• Liker 1
Skrevet

Ikke gjør det. 2000 er veldig dyrt for en så gammel vogn. Jeg har en city cross fra 2012 som jeg ga 3000 for i 2014. Ville ikke gitt mer enn 250 for den. Og oppbevart ute i tillegg, da må den sjekkes nøye og mugg og jordslag

Skrevet

Jeg kjøpte en 2010 for 1500 i 2014. Synes prisen er stiv, uavhengig av lagring og prisen alene ville fått meg til å se etter andre. 

Anonymkode: 1b098...5ff

Skrevet

10 år gammel vogn anser jeg som "oppbrukt", det er jo levetid på disse også. Ville ikke betalt 2000 kr for 10 år gammel vogn nei. Jeg kjøpte selv en 10 år gammel Mountain buggy på loppemarked som "sove i barnehage"-vogn. 

Anonymkode: 1fc27...bf4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...