AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #1 Skrevet 7. november 2017 Hvor stor karriere vi gjør, f.eks. Hva vi får til i livet... Om du tidligere har bagasje, hvor mye kan man da skylde på bagasjen? Eller skal man tenke at diagnoser som Asperger, adhd, ptsd o.l gjør at man dessverre må sikte litt lavere? Kjenner noen med ptsd som gjør bra karriere da. Men jeg har selv aldri følt noen mestring. Jeg skjønner ikke hva andre gjør bedre enn meg. Det er som om det bare hviler en forbannelse over meg! Det er absolutt ingen diagnose eller noe med meg, jeg har enkelt og greit bare alltid hatt denne forbannelsen. Har en barnediagnose, og en del aspergers trekk (er voksen). Men lurer på om det hovedsakelig er selvmobbingen som hindrer? Anonymkode: ee69e...56b
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #2 Skrevet 7. november 2017 Hvis du ikke kjenner på mestringsfølelse må du finne ting som gir deg dette. Det er en viktig del av livet å kjenne på mestring. Det trenger ikke være karrieremessig, men hobbyer man behersker som gir mestring. Trening kan gi mestringsfølelse når man får til de målene man har satt seg for eksempel. Dårlig selvtillit (om det er det du mener som selvmobbing) gjør det vanskeligere å kjenne på mestringsfølelse naturligvis. Anonymkode: af8ec...06c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #3 Skrevet 7. november 2017 Hei. Jeg har en del baggasje som et resultat av min barndom og oppvekst, men jeg lar ikke det stoppe meg. Har til og med måttet flytte til nytt fylke for å komme meg frem i livet og skal nå ta høyere utdanning. Er også gift, og har et trygt og stabilt ekteskap. Syns veldig mange setter begrensninger for seg selv og hviler på sin bagasje. Vi bor i et land som gir oss så utrolig mange muligheter, og det er trist når mennesker ikke bryr seg eller har gitt opp. Anonymkode: d09af...08f
Lammelåret Skrevet 7. november 2017 #4 Skrevet 7. november 2017 Ikke alle er ambisiøse, noen er godt fornøyd med et stille liv. Hva som er sosialt godtatt i ens miljø spiller en rolle for hvor man legge forklaringen på hvor man havner/hva man oppnår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå