AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #1 Skrevet 7. november 2017 Er det mulig å få? Jeg og min samboer har råd til å betjene et lån, men jeg har gammel inkassogjeld som må betales over flere år. Hun har i tillegg en del egenkapital selv om hun er ufør, men lurer på hvordan dette blir siden jeg har gjeld. Bør hun ta opp lånet alene? Anonymkode: 4d809...001
Nastine Skrevet 7. november 2017 #2 Skrevet 7. november 2017 Dere kan få lån med innkassogjeld. Men få en oversikt over gjelden og en plan for nedbetaling av denne, når dere søker Lykke til
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #3 Skrevet 8. november 2017 Jeg har ikke hørt at man gir huslån til folk med inkassogjeld. Det blir i så fall "alternative" utlånere som BlueStep og lignende, til en høyere rente pga risikoen. Anonymkode: af775...75c 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #4 Skrevet 8. november 2017 Dere kan søke om å få den gamle gjelda innbakt i startlånet. Anonymkode: cabc4...c36
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #5 Skrevet 8. november 2017 Dere kan søke om å få den gamle gjelda innbakt i startlånet. Anonymkode: cabc4...c36
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #6 Skrevet 8. november 2017 Inkassogjeld innbakt i Startlån? Skal ikke folk begynne å rydde opp i økonomien sin selv? Er det dette skattepengene går til, refinansiering av lånene til folk som hverken har sparedisiplin eller orden på økonomien? Anonymkode: 54888...3b8 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #7 Skrevet 8. november 2017 19 minutes ago, AnonymBruker said: Inkassogjeld innbakt i Startlån? Skal ikke folk begynne å rydde opp i økonomien sin selv? Er det dette skattepengene går til, refinansiering av lånene til folk som hverken har sparedisiplin eller orden på økonomien? Anonymkode: 54888...3b8 Et lån betales tilbake. Det er ikke dine skattepenger må du tro. Men, jeg er usikker på om man kan få innbakt gammel gjeld i en lånesøknad, eller om det bare gjelder om man allerede har startlån og har hatt uforutsette utgifter og da kan få bakt i kredittlån, for å få beholde boligen. Anonymkode: cabc4...c36 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #8 Skrevet 8. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Et lån betales tilbake. Det er ikke dine skattepenger må du tro. Men, jeg er usikker på om man kan få innbakt gammel gjeld i en lånesøknad, eller om det bare gjelder om man allerede har startlån og har hatt uforutsette utgifter og da kan få bakt i kredittlån, for å få beholde boligen. Anonymkode: cabc4...c36 Og tror ikke alle søknader går igjennom. Har man brukt penger på en luksusferie eller fem, tror jeg de er strengere enn om man måtte bruke penger på nødvendig tannbehandling. Anonymkode: cabc4...c36
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #9 Skrevet 8. november 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig å få? Jeg og min samboer har råd til å betjene et lån, men jeg har gammel inkassogjeld som må betales over flere år. Hun har i tillegg en del egenkapital selv om hun er ufør, men lurer på hvordan dette blir siden jeg har gjeld. Bør hun ta opp lånet alene? Anonymkode: 4d809...001 Startlån og andre lån gies etter en individuell vurdering. Hvordan en indivduell vurdering gjøres er individuelt. Du må snakke med kommunen dere tenker å søke lån i. Hver kommune har og sitt eget politisk vedtatt regelsett for hvordan de skal vurdere og tildele lån og tilskudd. Dermed kan en kommune si nei, og en annen kommune ja til søknader fra samme person. På nettet driver heller ikke kommunen du bor å saksbehandler lånesøknader. Så løft opp telefonen og spør kommunen din. Anonymkode: aff9c...983
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #10 Skrevet 8. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og tror ikke alle søknader går igjennom. Har man brukt penger på en luksusferie eller fem, tror jeg de er strengere enn om man måtte bruke penger på nødvendig tannbehandling. Anonymkode: cabc4...c36 Det skiller ikke långiver mellom. Om pengene er brukt til tannlege, silikonpupper eller luksusferie fremkommer ikke av kredittgjeld. Anonymkode: aff9c...983
SesameStreet Skrevet 8. november 2017 #11 Skrevet 8. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Startlån og andre lån gies etter en individuell vurdering. Hvordan en indivduell vurdering gjøres er individuelt. Du må snakke med kommunen dere tenker å søke lån i. Hver kommune har og sitt eget politisk vedtatt regelsett for hvordan de skal vurdere og tildele lån og tilskudd. Dermed kan en kommune si nei, og en annen kommune ja til søknader fra samme person. På nettet driver heller ikke kommunen du bor å saksbehandler lånesøknader. Så løft opp telefonen og spør kommunen din. Anonymkode: aff9c...983 Dette! Her er det mange faktorer som spiller inn. Det beste for dere vil være å forhøre dere med kommunen dere bor i og høre om hva som kan være best for dere. Alt annet blir kun spekulasjoner. Jeg har hørt at det er mulig å få det her jeg bor, men det er ikke mange som får det.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #12 Skrevet 8. november 2017 5 minutter siden, SesameStreet skrev: Dette! Her er det mange faktorer som spiller inn. Det beste for dere vil være å forhøre dere med kommunen dere bor i og høre om hva som kan være best for dere. Alt annet blir kun spekulasjoner. Jeg har hørt at det er mulig å få det her jeg bor, men det er ikke mange som får det. Dersom man eier bolig, og blir husløs om man ikke får økonomisk hjelp med inkassogjeld, så er der en mulighet ror å få refinasiere startlån slik at man kan bli boende i boligen. Å tro man kan sitte med inkassogjeld og så få refinasiert inkassogjelden til et startlån og samtidig kjøpe bolig er ikke låneordningens intensjon. Ergo ikke noe man skal være både funksjonshemmet og boligløs/særs vanskeligstilt for å få til. Låneordninger er for folk med orden på både betalingsevne og betalingsvilje. Når man havner i inkasso så er det svikt i enten evnen og eller viljen. Da skal det ikke gies ny gjeld enten det er i form av starlån eller vanlig banklån. Anonymkode: aff9c...983 3
SesameStreet Skrevet 8. november 2017 #13 Skrevet 8. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dersom man eier bolig, og blir husløs om man ikke får økonomisk hjelp med inkassogjeld, så er der en mulighet ror å få refinasiere startlån slik at man kan bli boende i boligen. Anonymkode: aff9c...983 Ja, stemmer. Det var sånn det var.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #14 Skrevet 8. november 2017 Du må jo betale gjelda før du kan eie bolig Anonymkode: b23d2...080
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #15 Skrevet 8. november 2017 6 hours ago, AnonymBruker said: Startlån og andre lån gies etter en individuell vurdering. Hvordan en indivduell vurdering gjøres er individuelt. Du må snakke med kommunen dere tenker å søke lån i. Hver kommune har og sitt eget politisk vedtatt regelsett for hvordan de skal vurdere og tildele lån og tilskudd. Dermed kan en kommune si nei, og en annen kommune ja til søknader fra samme person. På nettet driver heller ikke kommunen du bor å saksbehandler lånesøknader. Så løft opp telefonen og spør kommunen din. Anonymkode: aff9c...983 Må få presiere. Man kan kun søke startlån der man er folkeregistrert. Kommunal bolig er. eller var noe annet. Anonymkode: cabc4...c36
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #16 Skrevet 8. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Må få presiere. Man kan kun søke startlån der man er folkeregistrert. Kommunal bolig er. eller var noe annet. Anonymkode: cabc4...c36 Jovisst kan man bo i en kommune og søke startlån i en kommune man planlegger å flytte til. Anonymkode: aff9c...983
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #17 Skrevet 8. november 2017 Jeg fikk ikke startlån med inkassogjeld, det var ca 40000 i gjeld som jeg hadde lønnstrekk på allerede. Jeg betalte da litt ekstra hver mnd til alt var ferdig, (måtte sende inn dokumentasjon på at kreditorene skrev at alt var betalt inn etc). Når det var gjort fikk jeg lån. Anonymkode: 29e4f...ac8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #18 Skrevet 8. november 2017 Innkassogjeld forteller at en ikke har økonomisk styring. Skulle bare mangle at en ikke får lån med inkassogjeld. Får ikke mobil abbonement eller leie bolig heller med slike krav i ryggsekken. Anonymkode: f9db2...40a 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #19 Skrevet 8. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Et lån betales tilbake. Det er ikke dine skattepenger må du tro. Men, jeg er usikker på om man kan få innbakt gammel gjeld i en lånesøknad, eller om det bare gjelder om man allerede har startlån og har hatt uforutsette utgifter og da kan få bakt i kredittlån, for å få beholde boligen. Anonymkode: cabc4...c36 Ja, men de får refinansiert til en subsidiert rente. Når renta er så lav, vil den ikke dekke tapene långiver har på lånene sine. For tap vil det bli når en låner ut til dårlige betalere. Anonymkode: 54888...3b8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #20 Skrevet 17. november 2017 Jeg har fått lån med pant i egen bolig selv om jeg hadde betalingsanmerkning. Var studielånet mitt som var gått til statens innkrevingssentral. Nå må det sies at lånet ble på under 50 000 og satt med en nedbetalt bolig verdt nesten 3 mill. Anonymkode: 03cd7...bc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå