AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #1 Skrevet 7. november 2017 Barnet mitt sin klasse hadde uanmeldt brannøvelse igår. Barnas foreldre er flere ganger varslet om at det kan være lurt å ha innesko tilgjengelig for barnet i tilfelle slike hendelser.. Så selvfølgelig kommer det en sint mail til alle foreldrene fra en av foreldrene over hvor sint h*n er på skolen, og hvor udugelig h*n mener det er at barnet måtte løpe ut i sokkene I regnvær. Dette skulle jo være en realistisk brannøvelse... Anonymkode: 9554d...2ca 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #2 Skrevet 7. november 2017 Når de har fått beskjed om at uanmeldt brannøvelse kan skje og at det er lurt å ha innesko av denne grunn, så er det veldig tåpelig å bli sur når man ikke har send med ungen innesko og det blir en brannøvelse. Noen foreldre ass.. Anonymkode: 2e3b8...46e 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #3 Skrevet 7. november 2017 Hun er vel ikke helt stabil. Anonymkode: 746fb...e47
Ulrikke Skrevet 7. november 2017 #4 Skrevet 7. november 2017 Jeg har jobbet i MANGE år både i barnehage og skole. Det vil alltid være noen "sånne". Har vært borti en håndfull opp gjennom. Har alltid bare forklart at hun ikke trenger å like det, men at ved brannøvelse skal alle rett ut, sko eller ei. Og at det ikke er så mye å diskutere. Men inni meg blir jeg ganske oppgitt, må innrømme det. Klart det er annerledes de gangene brannalarmen går om vinteren, det er 15 minusgrader og ungene risikerer å bli stående ute en stund.... Da PRØVER man å få de ungene til å hoppe i noen støvler på vei ut... 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #5 Skrevet 7. november 2017 Det er en sånn absolutt alle steder. Både på jobb, i foreninger, i nabolag/borettslag, og i foreldregjengen i klasser/barnehager. De får bare drite seg ut, det er ikke annet å gjøre enn å hånflire av dem for seg selv og ignorere dem. Anonymkode: 3a25a...aab 2
Arkana Skrevet 7. november 2017 #6 Skrevet 7. november 2017 Her fortelles aldri foreldrene om brannøvelse. At barna må ha på innesko hele tiden og at ved brannøvelse, eller faktisk brann, går de ut uten å ta på sko eller klær er noe det blir snakket om både titt og ofte. Jeg synes man rett og slett er ganske dustete om man mener at lærerne skal risikere sine og elevenes liv for å vente på at distré barn skal ta på sko de burde hatt på i utgangspunktet. Selvsagt er det verre om vinteren med snø og potensielt mange minusgrader, men brann er brann. 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #7 Skrevet 7. november 2017 Er det forresten noe nytt dette med at foreldre skal gis beskjed? Da jeg var liten (gamlisalarm) var det da aldri noen beskjed om sånt. Vi måtte pent marsjere ut uten yttertøy uansett vær og temperatur. Jeg har tilbragt mang en brannøvelse hutrende i horisontalt sludd kun iført inneklær. Sånn er det jo på jobben også, det er ingen varsel om at nå skal vi ha øvelse, og ingen som får lov til å gå innom garderoben og ta på seg klær. Så der har jeg også i snø og sludd i crocs og bluse. Anonymkode: 3a25a...aab 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #8 Skrevet 7. november 2017 I barnehagen der barnet mitt har gått, sto det tøfler på utstyrslista, så jeg ordnet det, flere sesonger før jeg ikke gadd mer. De ble nemlig aldri bukt. Ungene var alltid i sokkelesten. Så ved brannøvelse på vinteren måtte alle barna ut i sokkelesten. Jeg har alltid syntes at de var dårlig på å sørge for disse tøflene, men fikk aldri gehør, tok opp manglende bruk av tøfler flere ganger, på en ordentlig måte. Så mange snodige rutiner rundt dette her. Anonymkode: 03fa0...259 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #9 Skrevet 7. november 2017 Hæ??? Går barna i sokkelseten når de er på skolen??? I min tid hadde vi sko på og vi hadde ikke med oss innesko. Anonymkode: d4224...fe2 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #10 Skrevet 7. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hæ??? Går barna i sokkelseten når de er på skolen??? I min tid hadde vi sko på og vi hadde ikke med oss innesko. Anonymkode: d4224...fe2 Er vel snakk om barneskolen her Anonymkode: f105a...c09
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #11 Skrevet 7. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er vel snakk om barneskolen her Anonymkode: f105a...c09 Vi brukte utesko når vi var innendørs på barneskolen også Anonymkode: d4224...fe2 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #12 Skrevet 7. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi brukte utesko når vi var innendørs på barneskolen også Anonymkode: d4224...fe2 Det gjorde vi også, men nå skal det brukes innesko. Det er alltid noen foreldre som ikke klarer å følge med. Det står på ukeplanen titt og ofte at man må huske innesko og gymtøy. Anonymkode: 733ef...710
Arkana Skrevet 7. november 2017 #13 Skrevet 7. november 2017 Det er ganske klamt og varmt å skulle bruke f.eks. støvler eller vintersko inne en hel skoledag så det er en bra utvikling at barna nå må ha innesko. 1
GammelKaktus Skrevet 7. november 2017 #14 Skrevet 7. november 2017 Hehe, i barnehagen så var de flinke med å gi barna beskjed om at de skulle ha på tøfler. Men på skolen er det en vits. Jeg har et par med tøfler utenfor klasserommet og tøfler på SFO men har ikke sett gutten min bruke de en gang når jeg har hentet, har prøvd å terpe på dette med gutten min og men han har det så travelt med å komme seg først inn og ut at han gidder ikke å styre med det når ingen påpeker det.Typisk gutt med andre ord.
Måbarefåsiat... Skrevet 7. november 2017 #15 Skrevet 7. november 2017 Hvis min gutt ikke gadd å bruke innesko og måtte stå i sokkelesten på snø eller i regn, fikk han bare gjøre det. Kanskje han husker neste gang... Og dette var en øvelse. Hva om det var virkelighet...!? 6
Gjest Mass Skrevet 7. november 2017 #16 Skrevet 7. november 2017 Innesko er en ren vits og bortkastede penger. Barna bryr seg ikke med å ta dem på, ha dem på og ta vare på dem. Viss voksne ønsker å bruke ressurser på å passe på at barna tar dem på, har dem på og at de ikke forsvinner et eller annet sted fordi at barnet egentlig ikke gidder å ha dem på - må de bare gjøre. De få gangene i året det er øvelse får de bare løpe ut på sokkelesten. De har byttetøy. Men slike foreldre som beskrevet i HI hører jeg om i alle kretser.. du har alltid den ene der.
Biloba Skrevet 7. november 2017 #17 Skrevet 7. november 2017 Hvis ungene går barfot er kanskje ikke november en veldig god tid for brannøvelse. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #18 Skrevet 7. november 2017 Enda en uvitende gamling her:) Hva regnes som innesko? Tøfler? Joggesko som puster? Og gjelder dette hele året eller kun vinter? Anonymkode: ec3d0...4d7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #19 Skrevet 7. november 2017 Har sluttet å kjøpe innesko. De bare forsvinner/ blir stjålet hos på barnas skole. Har ikke råd til å kjøpe 4-5 par til to unger per.mnd. Anonymkode: b05d9...f82
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #20 Skrevet 7. november 2017 Gikk på barneskolen for 15 år siden, og alle i klassen min brukte alltid innesko. Enkelte steder på skolen (kunst og håndtverks rommet, skolekjøkkenet og lekerommet) fikk vi ikke lov til å gå inn i uten innesko, så på skolen min var det veldig strengt. Vi fikk med lapp hjem om vi ikke hadde det. Der var innesko både joggesko, slippers og tøfler. Foreldrene og elevene kunne selv bestemme hva de skulle ha på, så lenge det alltid og kun ble brukt innendørs. Anonymkode: bfa68...fd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå