Shoegal Skrevet 26. januar 2005 #1 Del Skrevet 26. januar 2005 i går var jeg innom en butikk, fant meg en boks med kapers, og tenkte at "hmmm..ser spennende ut..dette vil jeg prøve". men nå vet jeg ikke helt hva jeg kan bruke det til... noen som har forslag eller gode oppskrifter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #2 Del Skrevet 26. januar 2005 Utenom at det brukes til tartar, så vet ikke jeg om noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Happylappy Skrevet 26. januar 2005 #3 Del Skrevet 26. januar 2005 hei, jeg bruker å lage tunfiskpålegg.. - 1 boks tunfisk i vann - majones/rømme/creme fraiche, du ser hva du har/kalorier ol. jeg synes det er best med majones. - Finhakket rødløk - Finhakket paprika - Finhakket agurk - Kapers - evt tomat - evt avocado Bland dette, ha ikke eksakte mengder, men du prøver deg frem...Smak til med salt, pepper og sitronsaft.. Nydlig pålegg til brød/loff/knekkebrød...Holder seg en stund i boks i kjøleskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2005 #4 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg bruker å tilsette kapers når jeg lager pastaretter med ulike typer ferske grønnsaker (altså ikke tomatsaus-typen). Ellers brukes det endel i div. italienske retter, for eksempel i gryteretter. Prøv å få tak i store kapers, de smaker mer og bedre enn de bittesmå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #5 Del Skrevet 26. januar 2005 Ha i kapers i panna når du steker hvit fisk sammen med sitron, masse hakket persille og en smørklatt. Nydelig med hjemmelaget potetmos til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 26. januar 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 26. januar 2005 takker for tips! puttet noen kapers i en rett bestående av pasta, rødløk, masse parmesan og stekt serrano-skinke. retten i seg selv var god, men jeg ble ikke overbevist av kapersene. de smakte mest bare salt! kanskje de ikke var av den store typen rett og slett... og når jeg tenker etter, har jeg sett større kapers enn dette. men boksen kosta jo søren meg over 50 kroner, så de burde jo være bra... eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 26. januar 2005 #7 Del Skrevet 26. januar 2005 Kapers er godt i forskjellige typer sauser og dressinger og sånn... Vet en saus med knust ansjos og kapers som er dritgod på tross av at begge deler er skikkelig vondt alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå