Gå til innhold

Er jeg smålig ? La familien bo i leiligheten min ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en leilighet i utlandet som jeg har leid ut i flere år  , men nå står den tomt og jeg betaler regninger. Jeg vil gjerne ha den tom sånn at jeg kan reise og være der når jeg vil.

Min bror bor i samme by.

I går kom min mor på besøk og det viser seg at de har snakket sammen og hun mener at min bror bør bo i leiligheten til Juni. I Juni flytter han med familien til Usa pga jobb. Tingen er at han kan betale 1/3 del av regninger og jeg må betale resten. Det er en stor leilighet og det koster å bo der. Akkuratt nå bor han trangt, men betaler nesten ingentig i husleie.

Min mor mener at jeg er egoistisk og urimelig pga jeg ikke unner min bror og hans familie litt luksus og fint sted å bo. Min bror har fått mye hjelp og støtte fra meg gjennom årene. Jeg føler at dette er feil for min del. Først det er jeg som betaler alt, de snakker om ting uten å informere meg først og til slutt blir jeg den smålige idioten pga jeg er egoistisk. Jeg vet at jeg betaler uansett, men det er min leilighet og mitt valg.

Anonymkode: 5bf87...cfa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja - du virker ganske smålig.

Anonymkode: 0c9e4...28a

• Liker 10
Skrevet

Hvis det ikke passer deg så si det!

Vet selv at jeg ikke hadde følt meg vel med å ha en snyltende bror boende som bare betalte litt av gildet. 

Hvis situasjonen blir vinn/ vinn så ville det vært noe annet.

Anonymkode: dfbbd...86f

• Liker 6
Gjest Coolaid
Skrevet

Spørsmålet er om du har planer om å reise dit i juni? 

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Ja - du virker ganske smålig.

Anonymkode: 0c9e4...28a

Det gjør hun jo ikke. Hun betaler for alt og blir forventet å låne den ut selv uten å ha forhørt seg med henne. HAdde hun vært skikkelig raus hadde de fått bodd der mot at de betalte halve leia. Det hadde vært raust, men det er heller ikke smålig å ikke ville gjøre det

• Liker 12
Skrevet

så alternativet er at du lar leiligheten stå tom eller være litt kul med egen familie og la broren bo der til en sum. Ja det er smålig av deg. MEN hvis du skal gjøre det så skriv en kontrakt. Dette er tilfelle ting blir ødelagt, inkludert strøm osv osv. Få det i såfall avklart og ned på et papir med vitne fra en 3 part. 

Anonymkode: 39fcf...f11

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, Coolaid skrev:

Spørsmålet er om du har planer om å reise dit i juni? 

Det var vel ikke i juni han skulle bo der, ts skriver TIL juni. 

En av fordelene med å eie selv, er nettopp det at man kan være sontan. Om broren bor der til juni, er det 7 mnd ts nå IKKE kan være spontan, og ikke får brukt leiligheten hun selv eier og har brukt penger på. 

Anonymkode: 7e7ef...3dc

• Liker 22
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Din bror er en snylter, så du er ikke smålig.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

så alternativet er at du lar leiligheten stå tom eller være litt kul med egen familie og la broren bo der til en sum. Ja det er smålig av deg. MEN hvis du skal gjøre det så skriv en kontrakt. Dette er tilfelle ting blir ødelagt, inkludert strøm osv osv. Få det i såfall avklart og ned på et papir med vitne fra en 3 part. 

Anonymkode: 39fcf...f11

Alternativet er at ts har leiligheten til egen disposisjon, og kan ta seg en spontantur når hun nå måtte føle for det, enten det nå er i januar, i påsken, eller nårsomhelst mellom nå og juni... Om ts får lyst å ta seg en spontan ferietur nå, så må hun jo betale for hotell et annet sted, i tillegg til at hun betaler for leiligheten hun eier. 

• Liker 13
Skrevet

Dersom han betaler alle utgifter, og du ikke skal bruke leiligheten i denne perioden, så synes jeg du er smålig mot familien. 

Om de har tenkt at du skal betale og la han bi der nesten gratis mens du har store utgifter på stedet, da er det de andre i familien som bruker deg som melkeku. 

Møt dem på midten og tilby leiligheten til en redusert leie som gir deg minimalt inntekter, men dekker alle utgifter. Sånne tjenester mellom søsken er helt normalt. 

Anonymkode: ccbb9...e71

• Liker 21
Skrevet

Jeg har sagt hva jeg mener og nå er stemningen litt dårlig. Det som iritterer meg mest er at de har snakket om det og planlagt alt bak ryggen min. Det er nesten selvfølge at jeg er med på det og de mener st min reaksjon er helt på tryne.

ts

Gjest C.Tramell
Skrevet

Ja, jeg synes absolutt du er smålig, men du er selvfølgelig i din fulle rett til å være så smålig du vil. Det er også frekt å ta for gitt at du skal stille leiligheten din til disposisjon når det passer dem. 

Skrevet

Det er helt åndssvakt at han bare skal betale 1/3 av regningene. Det burde minst være 1/2. Hvorfor det? Er han så fattig eller? Skjønner ikke helt at han liksom klarer finansierer seg og familien sin for 1/3 av det du betaler, i samme by. 

Anonymkode: 0bdd3...ccf

• Liker 2
Skrevet

Han får betale for seg da. Jeg synes ikke du er smålig. 

Anonymkode: 20a67...698

• Liker 3
Skrevet

Som sagt han kan betale litt. Strømmregningen. Jeg må betale resten. Det er sentralvarme i leiligheten og bare det koster 1000 kr i mnd. + alt annet. 

Det er ikke uten grunn at jeg har bestemt meg å ha tom leilighet. Selv om jeg betaler alt så vet jeg at jeg kan bruke den når det passer meg. 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Nå vet vi ikke alle omstendighetene, men i utgangspunktet syns jeg det kunne være en hyggelig gest å gjøre det, men under betingelsen at han betaler alle utgifter. Det er jo ikke rimelig at du skal betale for en leilighet du ikke kan bruke.

• Liker 11
Gjest Coolaid
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var vel ikke i juni han skulle bo der, ts skriver TIL juni. 

En av fordelene med å eie selv, er nettopp det at man kan være sontan. Om broren bor der til juni, er det 7 mnd ts nå IKKE kan være spontan, og ikke får brukt leiligheten hun selv eier og har brukt penger på. 

Jeg trodde det var snakk om en måned. Så broderen skal bo der frem til juni altså.... det forandrer saken. Da ville jeg funnet ut hvor mye jeg hadde tenkt å reise dit i utgangspunktet, og vurdert det opp mot at å leie ut til broderen for en god pris som dekket det meste av utgifter. 

Man kan ikke forvente å få låne en leilighet gratis i flere måneder.

Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg hadde tilbudt et kompromiss. Type at han kunne bo der til juni, men at innflyttingsdatoen blir i april eller noe slikt. 

Skrevet

Hvis han ikke engang kan betale for varmen i perioden, og du ikke kan bruke din egen leilighet som du betaler regninger for, synes jeg ikke du er smålig. Frem til juni er lenge. Dette er voksne mennesker. 

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...