Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sjekker'n
Skrevet

Jeg har fått en sjekk fra min bestefar i bursdagsgave. Sånne har jeg ikke sett på noen år :wink: , så spørsmålet mitt er rett og slett hvor jeg kan løse den inn? Kan selvfølgelig løses inn i bank, men da må jeg vel betale gebyr? Er det noen som er bedre enn andre i så måte? Dersom jeg setter rett inn på egen konto i samme bank, er det da gratis? Kan jeg ta pengene direkte ut gratis, om jeg har konto?

Er det andre muligheter? Jeg vil jo gjerne unngå at gaven blir spist opp av gebyrer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil vel tro at en sjekk fungerer som en sånn oransje utbetalingsblankett.. Og med de er det i alle fall gratis å sette inn på egen konto i egen bank. Også kan man ta ut pengene etterpå. Forstå det den som kan.. :roll:

Skrevet

Det at det settes inn på konto er en sikkerhet for banken hvis det skulle være noe i ettertid. Den som mottar sjekken er ansvarlig for at alt er som det skal være med den sjekken, så hvis sjekkutsteder krever å få pengene tilbake (for eksempel ved stjålet sjekk) så har banken et sted å ta pengene fra. Litt forenklet fortalt.

Da vet man at det er akkurat denne Knut Jensen som sjekken var utstedt til og som hevet pengene.

Så og si alle banker jeg vet om setter sjekken gratis inn på kontoen din hvis du går i egen bank. Og det koster ikke noe å ta ut pengene etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...