AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #1 Skrevet 7. november 2017 Jeg legger mye følelser i mat, noe jeg tror er ganske vanlig. Liksom at man alltid har en grunn til å unne seg noe, for enten skal man feire noe, belønne seg selv, trøste seg selv, underholde seg selv, and the list goes on.... Noen som har noen tips? Jeg trenger å snu om på denne tankegangen for å få til en varig livsstilsendring. Anonymkode: e358e...13d
Pringle Skrevet 7. november 2017 #2 Skrevet 7. november 2017 Mat er ikke bare drivstoff, mat er godt, mat er kultur og tradisjon. Det er ikke noe galt i å feire med mat, men det tar lett overhånd når man benytter enhver anledning til å spise, og spiser altfor mye, og for mye kaloritett mat. Sett noen regler for deg selv. Disse reglene er dine personlige regler, så du må gjøre det på en måte som fungerer for deg, men generelt er det smart å ha et skille mellom vanlige dager og spesielle anledninger. Du må selv bestemme hva som kjennetegner en spesiell anledning og når du skal gjøre unntak - hvis du har tre venner, er "venns bursdag" en spesiell anledning -> "proppe seg med kake!", men hvis du har tre hundre venner, er det ikke det. Hvis du går på kino tre ganger i uka, kan du ikke spise like mye kinogodt som om du går på kino tre ganger i året. Ikke bruk mat for å døyve (eller forsterke) følelser. Kjedsomhet er også en følelse. Ikke belønn deg selv med mat - du er ikke en hund. Slutt å "unne" deg. Du kan spise mat du liker til alle måltidene. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå