Gjest Ninakanin Skrevet 27. januar 2005 #21 Del Skrevet 27. januar 2005 Mathias er nok den fremste eksperten på trening og kosthold her inne' date=' og hvis han sier noe, aksepterer jeg det rett og slett...[/quote'] Er han ekspert..? Hvorfor det, jobber han med trening eller noe sånn til vanlig? *nysgjerrig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 27. januar 2005 #22 Del Skrevet 27. januar 2005 - ja selvsagt, men fordelinga mellom karbo- og fettforbrenning ved anaerob trening er ikke nødvendigvis i fettforbrenningas favør etter det jeg har lært. Andelen karboforbrenning stiger jo med intensitet. Man forbrenner karbo til det ikke er mer glykogen igjen i lagrene... Derfor bruker man uansett en halv time ca på å forbrenne bort glykogenet før man kan hente noe fra fett (og da går man fort heller over på musklene som jeg skrev...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 27. januar 2005 #23 Del Skrevet 27. januar 2005 Er bare å spørre..... Idrettspedagog med fordyping i tilpassede opplegg svømming og stup turn og orientering i tilegg til grunnpakken i løpet av de tre årene. Personlig trener (tileggsutdannet) instruktør på sats, utøver og så trener på toppnivå nå delvis tilknyttet toppidrettsenteret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 27. januar 2005 #24 Del Skrevet 27. januar 2005 Phuu, hørtes ut som Ace Ventura når han sier lange setninger til han mister pusten Men det var jo en hel haug med kompetanse!! Spennende Skal komme til deg med spørsmålene mine omkring trening og helse, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 27. januar 2005 #25 Del Skrevet 27. januar 2005 ]http://www.trening.no/nyhet.php?id=923 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 27. januar 2005 #26 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg trener begge deler nå, sånn at jeg går pittelitt ned i vekt, mens hovedmålet som er å få bedre kondisjon er det jeg jobber hardest mot. Jeg har svake hofter, så jeg tenker sånn at jeg må fikse på helsen min nå mens jeg er ung. En gang skal jeg nok bære frem barn på disse klipp-og-lim hoftene mine, og da er det greit å ha en sterk kropp Når jeg begynnte å trene (fant ut at jeg måtte trosse smertene(hofteoperert som liten) og se hva jeg fikk til) hadde jeg elendig kondisjon, og jeg kunne ikke løpe til bussen uten å ødelegge hoftene såpass at jeg nesten ikke kunne gå dagen etterpå. Men nå er jeg med på spinning-timer og koser meg der svetten siler, og i dag da jeg gikk tur med hunden kunne jeg jogge deler av løypa! Og jeg kjenner at jeg er helt ok i hoftene Det var en fin link, bra når det er skikkelig forskning bak en påstand/teori. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå