Gå til innhold

Koloskopi - mat uken i forveien?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ta koloskopi neste tirsdag, og har fått beskjed om å ikke spise hverken noe som inneholder fiber eller kli, og heller ikke frukt. Da det er veldig mye mat som inneholder fiber lurer jeg litt på om noen her har erfaring med koloskopi, og eventuelt hva jeg kan spise frem til tirsdag? 

Erfaringer fra selve koloskopien tas også i mot med glede ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1146301-koloskopi-mat-uken-i-forveien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker ikke hva jeg spiste uken før, men kan si noe om tømmingen og selve undersøkelsen.  

Vil anbefale deg å gå til innkjøp av vaselin for du blir (unnskyld uttrykket) jævlig sår i rævva når det renner ut av deg konstant i et halvt døgn. Rause mengder med vaselin skaper en barriere som hindrer sårhet. Please tro meg på akkurat den. Vil også anbefale varierte former for blank drikke til selve tømmedagen. Du blir veldig fort lei av bare eplejuice en hel dag, så iste, saft, te og andre blanke drikker ville jeg kjøpt inn i hauger. Vil også anbefale deg det tømmemiddelet der du må drikke minst mulig for å få virkning, for smaken blir kvalmende i lengden om du må drikke 3 liter av det. Husker ikke hva det heter i farten, men spør på apoteket. Tror jeg slapp unna med å blande ut et par runder med pulver i et vannglass.

Jeg var veldig nervøs for undersøkelsen og fikk derfor beroligende blandet med smertestillende intravenøst i armen. Kjenner flere som har tatt samme undersøkelsen og syntes den var vond. Etter injeksjonen, så var jeg så likegyldig til alt at jeg verken kjente på smerte eller nervøsitet. Så undersøkelsen gikk lett som en plett for meg, og jeg opplevde den ikke som vond.

Vil anbefale deg å ha noe skikkelig god mat til etter undersøkelsen, for da er du ihjelsulten

Anonymkode: ad310...341

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...