Gå til innhold

Tips til hvordan jeg skal ta opp dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en litt uggen følelse. 3,5 åringen min gråter hysterisk når en av de ansatte er på jobb. Jeg leverer han alltid tidlig da jeg begynner på jobb Kl 8 og noen ganger kan han være den første til å komme. Han er som regel glad og fornøyd og løper inn og vinker hadet til meg, men når en bestemt ansatt er der så gråter han hysterisk og vil være med meg. Får han nesten ikke med meg inn, og han løper til døra helt febrilsk og gråter. Hun virker tilsynelatende grei og hyggelig, men dette har gitt meg en uggen følelse. Han sa også uprovosert en dag da vi kjørte hjem fra barnehagen "*** gjorde vondt på hånda mi" jeg spurte hvorfor og om kanskje hun ikke mente det, men da ble han bare trist. Jeg ønsker å prate med styrer om dette, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Jeg tenker ikke at hun er vond med han, men at hun kanskje ikke er like trygg og god i min sønns øyne som det han syntes de andre kanskje er. Hvordan ta dette opp uten å virke som jeg beskylder denne ansatte for å være vond, men samtidig syntes jeg det er greit og nødvendig å ta det opp når han blir såpass hysterisk og lei seg når han ser at denne ansatte er på jobb.

Anonymkode: 3e2ce...d75

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

-....

Endret av shab
Skrevet
Akkurat nå, shab skrev:

-....

Møter hun barnet på en annen måte enn de andre ansatte om morgenen?

Skrevet

Si det akkurat som det er, hvordan du opplever sønnen din rundt akkurat henne, om det han sa i bilen osv. Vær også veldig klar på at du ikke beskylder denne ansatte for noe, men ønsker at ditt barn skal ha det bra i barnehagen og ønsker derfor å samarbeide med barnehagen om hvordan dere sammen kan få til den beste løsningen. Jeg ville anbefalt et møte uten denne ansatte tilstedet ved første omgang. 

Anonymkode: d0042...367

• Liker 8
Skrevet

En jeg kjenner jobber i barnehage, og det ble det tatt opp en lignende sak mot han. Det opplevdes som veldig vanskelig, for alt var helt normalt når foreldrene ikke var til stede.  

Mitt beste råd er å trygge barnet mot denne ansatte, og det kan gjøres ved at dere voksne snakker, ler og viser at dere har det hyggelig sammen. Barnet ditt merket nok din skepsis og da blir alt bare vanskeligere. 

Anonymkode: 9d58f...058

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En jeg kjenner jobber i barnehage, og det ble det tatt opp en lignende sak mot han. Det opplevdes som veldig vanskelig, for alt var helt normalt når foreldrene ikke var til stede.  

Mitt beste råd er å trygge barnet mot denne ansatte, og det kan gjøres ved at dere voksne snakker, ler og viser at dere har det hyggelig sammen. Barnet ditt merket nok din skepsis og da blir alt bare vanskeligere. 

Anonymkode: 9d58f...058

Her forutsetter du at den ansatte ikke utsetter barnet for noe negativt, og det har man dessverre ingen garanti for.

Barn liker ikke alle voksne like godt, men det er noe som har skjedd når barnet er redd for en voksen omsorgsperson. Det kan være en misforståelse, men det kan også være at den ansatte har en upålitelig side.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Biloba skrev:

Her forutsetter du at den ansatte ikke utsetter barnet for noe negativt, og det har man dessverre ingen garanti for.

Barn liker ikke alle voksne like godt, men det er noe som har skjedd når barnet er redd for en voksen omsorgsperson. Det kan være en misforståelse, men det kan også være at den ansatte har en upålitelig side.

Det trenger ikke være noe som har skjedd engang. Jeg var hysterisk redd for menn med bart etter en traumatiserende barnetv-episode av ettellerannet.... Helt uten at det hadde skjedd noe med meg. 

Jeg ville sagt det som det er til styrer. Mest sannsynlig er det jo en ren misforståelse, kanskje har den ansatte med et uhell klemstret hånden til barnet litt, eller kommet borti med en skarp negl ved hjelp til påkledning, etc. Men det må jo tas opp. Bare gjør det på en hyggelig måte, uten å være anklagende, og vær helt åpen for at det nok er ingenting galt. 

Anonymkode: b2556...392

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger ikke være noe som har skjedd engang. Jeg var hysterisk redd for menn med bart etter en traumatiserende barnetv-episode av ettellerannet.... Helt uten at det hadde skjedd noe med meg. 

Jeg ville sagt det som det er til styrer. Mest sannsynlig er det jo en ren misforståelse, kanskje har den ansatte med et uhell klemstret hånden til barnet litt, eller kommet borti med en skarp negl ved hjelp til påkledning, etc. Men det må jo tas opp. Bare gjør det på en hyggelig måte, uten å være anklagende, og vær helt åpen for at det nok er ingenting galt. 

Anonymkode: b2556...392

Kan selvsagt være en misforståelse, men det er litt påfallende at barnet ikke får tillit til den voksne igjen om det er et enkeltstående uhell og barnet tilbringer mye tid med den voksne. Barn blir jo utsatt for uhell, jeg har klemstret fingre i skuffer og kald ovnsdør, dunket barnets hode, klemstret hud i låsen på barnestolens sele osv. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...