Amber Skrevet 26. januar 2005 #1 Skrevet 26. januar 2005 Jeg merker meg at ofte sitter den ene forelderen igjen i bilen, mens den ene går inn og leverer. Vi leverer alltid sammen, da vi kjører sammen til jobb. Vi er alltid med inn i BHG begge to. Jeg synes det ser teit ut at den ene ikke "gidder" å bli med inn i BHG og si hade? Gjør dere det? Sitter i bilen med bilen på tomgang.... det hadde aldri falt meg inn.
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2005 #2 Skrevet 26. januar 2005 Man klarer vel fint å si hadet i bilen også.....? Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner alle de som på død og liv må være to for å levere eller hente et barn.... 1
Iskvinnen Skrevet 26. januar 2005 #3 Skrevet 26. januar 2005 Det er litt forskjellig hva vi gjør. Av og til går jeg, av og til han og innimellom går begge. Vi greier fint å si hade i bilen også ja. Jeg har absolutt ikke dårlig samvittighet om det skulle skje. Jeg bruker innimellom de minuttene til å klarne hjernen for dagens arbeidsoppgaver. En stille stund, noe det ikke er alt for mange av i løpet av en dag. Skjønner ikke hva det er å henge seg opp i??????
Polly Ester Skrevet 26. januar 2005 #4 Skrevet 26. januar 2005 Sitter i bilen med bilen på tomgang.... det hadde aldri falt meg inn. Det der hadde aldri falt meg inn å gjøre heller - og jeg irriterer meg over folk som sitter i bilene med motoren på tomgang... (en liten avsporing, bare - jeg har ikke barn i barnehagen lenger, bare husker tilbake... )
Gjest mamma fra helvete(Oslo) Skrevet 26. januar 2005 #5 Skrevet 26. januar 2005 Så mye folk skal bry seg med..nesten så jeg angrer at jeg har fått barn :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #6 Skrevet 26. januar 2005 Ja, det er helt utrolig. Har man fått barn, er det plutselig lov å sette en under lupen for alt.
Gjest Turi Skrevet 26. januar 2005 #7 Skrevet 26. januar 2005 Syns det er helt OK jeg. Om alle barna skulle blitt levert av to foreldre, ville det blitt helt fullt i garderoben. Dessuten er det jo ikke mer enn en forelder som kan ordne det praktiske med avkledning, på med tøfler etc. Ser ikke helt hensikten i at den andre skal stå og blomstre og se på i mens.
Amber Skrevet 26. januar 2005 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2005 Den ene otdner med maten og kjærne, mens den andre kler av barnet. Og som regel når vi leverer er det faktisk ingen andre i garderoben. Synes det er passivt å sitte i bilen jeg... mye mer inkluderende å være med, når vi allikevel må dra sammen. Svært så fornærmet noen ble av dette da... kanskje dere synes jeg har litt rett?
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2005 #9 Skrevet 26. januar 2005 kanskje dere synes jeg har litt rett? Ja det virket sånn på svarene du fikk......
Loppefrø Skrevet 26. januar 2005 #10 Skrevet 26. januar 2005 Svært så fornærmet noen ble av dette da... kanskje dere synes jeg har litt rett? Hvis de syntes det, så kan de vel bare være med inn? Du gjør som du vil, jeg gjør som jeg vil. Det er helt greit for meg at noen velger å følge inn sammen, selv har vi valgt at den ene sitter i bilen og den andre følger inn. At du syntes det ser teit ut, og at du opplever at vi ikke gidder, det får så være.
Amber Skrevet 26. januar 2005 Forfatter #11 Skrevet 26. januar 2005 Ja det virket sånn på svarene du fikk...... Angrep er det beste forsvar
Lady Lovelylocks Skrevet 26. januar 2005 #12 Skrevet 26. januar 2005 Man klarer vel fint å si hadet i bilen også.....? Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner alle de som på død og liv må være to for å levere eller hente et barn.... Helt enig med deg.
Amber Skrevet 26. januar 2005 Forfatter #13 Skrevet 26. januar 2005 Hvorfor ikke se det sånn; hvorfor ikke være med inn når du alikevel er med til barnehagen?
Gjest Primula Skrevet 26. januar 2005 #14 Skrevet 26. januar 2005 Dette syens jeg egentlig ikke var noe å bry seg om... Vi kjører sammen. Av og til sitter mannen i bilen og blar i avisen, mens jeg er inne. Jeg synes det er helt greit. ( spesielt siden han kler på og smører matpakke til henne om morgenen..) I barnehagen vår er det en lang smal gang og den blir fort full dersom begge foreldrene skal bli med inn til mange barn. Jeg ser ikke noe problem i at noen venter i bilen jeg.
Gjest Melk Skrevet 26. januar 2005 #15 Skrevet 26. januar 2005 Hva folk skal bry seg med. Tror faktisk ikke det hadde falt meg inn å levere to stk. Det blir så mye mer omstendelig da. MÅ man gjøre alt sammen, så fremt det er mulig? To skifter bleier, to lager middag, to går ut med søpla, to henter barna på fotball osv? Er helt sikker på at disse barna føler seg like elsket som der begge foreldre blir med inn.
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #16 Skrevet 26. januar 2005 Hvorfor ikke se det sånn: Du gjør som du vil, andre gjør som de vil og så er alle fornøyde?
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #17 Skrevet 26. januar 2005 Jeg har til og med sett barn som har gått inn i barnehagen selv, mens de som har kjørt dem dit har sittet inne i bilen.
Gjest tomgang Skrevet 26. januar 2005 #18 Skrevet 26. januar 2005 Jeg gjør som jeg vil og som jeg er fortrolig med og du gjør som du gjør. Helt fint begge deler spør du meg. Men mine barn har alltid vært nødt til å gå siden jeg (mor) nekter å ta lappen og far begynner på jobb før barnehagen åpner. Ikke reagerer jeg når begge foreldrene leverer og henter og ikke reagerer jeg når bare den ene henter og bringer.
Amber Skrevet 26. januar 2005 Forfatter #19 Skrevet 26. januar 2005 Jeg har til og med sett barn som har gått inn i barnehagen selv, mens de som har kjørt dem dit har sittet inne i bilen. Og det stusser du ikke på idet hele tatt?
Gjest Assistenten Skrevet 26. januar 2005 #20 Skrevet 26. januar 2005 Jeg arbeider i barnehage, og føler jeg har noe å tilføre her... På min avdeling ser vi, uten unntak, at når begge foreldrene kommer for å levere barnet om morgenen er det verre for barnet når disse da går igjen, enn når det bare er èn av foreldrene som leverer. Barnet føler tydelig sterkere fortvilelse, og føler seg ofte veldig forlatt i det samme foreldrene går (men vi vinker i vinduet med barnet og avleder umiddelbart etterpå)... Dette problemet ser vi ikke når bare èn av foreldrene leverer. Ser ingen tendenser til fortvilelse hos barna når begge foreldrene henter, snarere tvert imot. Så det er egentlig bare leveringssituasjonen som er mest idèell for barnet når bare èn forelder leverer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå