Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #1 Skrevet 26. januar 2005 Jeg lurer på om du bruker å ta med matpakke på jobben/skolen..eller om du spiser i kantina eller ute? jeg har med matpakke(som regel).Hva med deg?
~umulia~ Skrevet 26. januar 2005 #2 Skrevet 26. januar 2005 Jeg har stort sett med meg matpakke hver dag. Og sparer ganske mye penger på det. Dessuten er det ofte lang kø i kantina på skolen rundt lunsj tider, og da går jo halve lunsjen med til å stå i kø. Men det blir som regel til at jeg kjøper noen kaffe og latter i kaffebaren i løpet av dagen.
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #3 Skrevet 26. januar 2005 Matpakke hver dag ja, det er regelen. Men ikke i dag, kom jeg på akkurat nå. Det kommer av at vi ikke hadde brød hjemme i dag. Jeg spiste havregryn til frokost, men må ut og kjøpe noe til lunsj. Jeg løper heller på rema og finner meg lunsj enn kantina, som tar trippel pris, og generelt hr masse saker på maten som jeg ikke vil ha (ikke alle menneker vil ha dressing og majones i tykke lag på alt mulig, nemlig...)
Pbrina Skrevet 26. januar 2005 #4 Skrevet 26. januar 2005 Matpakke her i gården. Ellers tar det meg halve lunsjen å gå til kantina, kjøpe mat og gå tilbake hit hvor alle andre lunsjer. Men i min neste deltidsjobb skal jeg kjøpe lunsj, for der er prisene subsidierte, så en varm lunsj koster rundt 15 kr!
Belba Skrevet 26. januar 2005 #5 Skrevet 26. januar 2005 Jeg spiser ofte middag i kantina, siden det alltid er sunt, og veldig billig (ville kommet opp i nesten samme sum hjemme).
Siam Skrevet 26. januar 2005 #6 Skrevet 26. januar 2005 Jeg har med matpakke hver dag bortsett fra fredag for da er det vaffel i kantina. Sparer 25,- dagen så det er jeg fornøyd med.
Mulle7 Skrevet 26. januar 2005 #7 Skrevet 26. januar 2005 Der jeg jobber akkurat nå, er det gratis lunsj, dsv. vanlig brød, knekkebrød, pålegg, juice og sånt. Deilig å slippe matpakka!
Eføy Skrevet 26. januar 2005 #8 Skrevet 26. januar 2005 Jeg har med matpakke. Har ikke råd til å spise i kantina så ofte. ( er student)
Gjest Virvel Skrevet 26. januar 2005 #9 Skrevet 26. januar 2005 Det er uhyre sjelden jeg ikke har med matpakke. Selv om det er relativt billig i kantinen på skolen har jeg ikke råd til å spise der hver dag, dessuten får ikke sånne som meg gå inn der i labklær. Og vi er stort sett alltid på lab, så vi må skifte først hvis vi skal i kantinen, og så må vi skifte når vi skal tilbake på laben etterpå, og det blir litt for tungvint.
Gjest gjesta Skrevet 26. januar 2005 #10 Skrevet 26. januar 2005 Da jeg jobbet spiste jeg alltid i kantina. Den var subsidiert fra arbeidsgiver så jeg betalte kun 200 i måneden. Da var det fri tilgang på både varm- og kaldmat, ulike typer brød, diverse drikke, salat, frukt mm. Gjett om jeg savner det nå som jeg er student. Tar som regel med matpakke eller så går jeg bort på rema. Blir for dyrt å spise i kantina.
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2005 #11 Skrevet 26. januar 2005 Jeg gjør noe annet; har knekkebrød, melk, pålegg osv tilgjengelig på jobb (har kjøkkenkrok med kjøleskap og mikroovn), og lager meg fersk mat der. I tillegg tar jeg som oftest med meg litt ekstra hjemmefra; frukt, gulrøtter, yoghurt, kokte egg, osv. Kantina brukes kun i nødstilfeller, eller hvis vaffeltrangen dukker opp
Brunhilde Skrevet 26. januar 2005 #12 Skrevet 26. januar 2005 Jeg har smør, litt ost, leverpostei eller lignende i kjøleskapet på jobb. Jobben holder frukt og jeg tar enten med brød hjemmefra eller kjøper 2 rundtstykker på Rema1000, det er 2,- pr dag og det er ikke så galt.
Gjest miau Skrevet 26. januar 2005 #13 Skrevet 26. januar 2005 Matpakke her! Selv om det kan være litt kjiipt sparer jeg tid og penger på det. Hender jeg kjøper noe i skolekantina da..
Arkana Skrevet 26. januar 2005 #14 Skrevet 26. januar 2005 Jeg synes ikke UiO's kantine er noe særlig, så jeg har som oftest med meg matpakke.
Gjest Leola Skrevet 26. januar 2005 #15 Skrevet 26. januar 2005 Spiser i kantinen på jobb. Dyrt i lengden - men de har så god salat og og så gode brød at jeg ofrer gjerne de kronene :-) Det er vel verd det - lunsjen er (nesten) dagens høydepunkt
starie Skrevet 26. januar 2005 #16 Skrevet 26. januar 2005 Jeg har aldri med matpakke. I kantinen på jobb koster det meg ca 8 kroner for 2 tykke, grove brødskiver med pålegg. Melk, kaffe, te og frukt får vi gratis.
Gjest Mrs. Potter Skrevet 26. januar 2005 #17 Skrevet 26. januar 2005 Har litt pålegg i kjøleskapet på jobben. Så kjøper jeg brød,rundstykker e.l på butikken. Kjøper av og til mat i kantina.
Tusseline Skrevet 26. januar 2005 #18 Skrevet 26. januar 2005 Det er uhyre sjelden at jeg tar med meg matpakke - har det nemlig veldig travel om morgenen, og legger tanken helt til side. Bør bli flinkere, for det er utrolig mye penger som går med på å kjøpe seg mat hver dag (vi har ikke kantine).
Gjest Lea Skrevet 26. januar 2005 #19 Skrevet 26. januar 2005 Vi har ikke kantine, vi. Har med meg matpakke eller kjøper ferdig matpakke på en eller annen bensinstasjon om brødboksen er tom. I tillegg har jeg ofte med meg en banan og et eple. Bananen går som regel ned en time eller to før lunsj (er føl til å droppe frokosten) og eplet tar jeg når hodet begynner å bli tungt på slutten av dagen.
Grooo Skrevet 26. januar 2005 #20 Skrevet 26. januar 2005 Har alltid matpakke, stort sett smører mannen til meg også siden han står opp først om morgenen og liker å pusle litt rundt før han reiser. Har kjøpt lunch en gang siden jeg startet i ny jobb i august, og jeg jobber på en vgs som har kantine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå