Gå til innhold

Verden er visst selvmotsigende og egoistisk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg ble for en stund siden kjent med en som har opplevd drama, depresjon og det å ha være veldig følsom.

Resultatet med vennskapet ble kortvarig, når HUN var den som slettet MEG som venn. Da er man ikke mye følsom begge veier?

Hvis man oppsøker nye medmennesker for å unngå drama, men skaper det selv; hva gjør deg IKKE selvmotsigende?

Hvis du opplever depresjon av å å bli behandlet dårlig og miste nære kontakter... hvorfor blir du GLAD av å såre folk ved å slette de fra livet ditt, når alt de ville var å være en del av det og gjøre dagen din bedre?

Jeg tror nok hypotesen kun fungerer hvis personen man møter er ''kul nok'' til å være en sunn innflytelse på livet ditt. Hvis du ikke genuint liker en annen person, selv om du ikke har møtt h'n så ofte, og det er grunnlaget for at du selv kan være selvmotsigende og egoistisk... har du da fortsatt retten på å klage på at du har drama i livet, er ensom, sliter med depresjoner, osv. da?

Anonymkode: 93e32...6b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært borti det samme.

Anonymkode: 5242a...ce5

Skrevet

Jeg er veldig opptatt av å forestå hvorfor folk reagerer som de gjør, så jeg tenker alltid: Hvorfor?

Det må vel være noe evolusjonistisk dyrisk i det hele, siden så ekstremt sårbare folk, kan såre så hardt selv?

Skrevet

Vanskelig å si noe på¨dette uten mer informasjon. 

Hva skjedde?

Anonymkode: 1c20f...c67

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært i den enden og slettet en ny venn, fordi hun dro med seg enda mer skjit i form av skjulte beskyldninger og var skapdranker i tillegg. Sånt orket jeg ikke og gjorde derfor kort prosess.

Anonymkode: 3220b...7d7

Skrevet

Syns heller det vitner om at hun ER følsom. En som ikke er følsom tar seg ikke bryderiet med å slette noen som helst fra facebook med mindre de gjør livet deres svært ubehagelig.

Hvis du tenker deg om hva som skjedde før dette finner du antagelig grunnen til at hun gjorde det. Ville tenkt at typiske grunner er: lei seg, såret, sint

Anonymkode: 25957...b43

Skrevet

Ergo det er en spontan handling som angres senere når hun får tenkt seg om, og sett hvor selvmotsigende og dobbeltmoralistisk hun har vært?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...