Gå til innhold

Når kan jeg sjekke det??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen av dere kan svare meg på ett spørsmål som jeg har - Jeg (vi) har ikke direkte ofte sex men vi hadde sex på sist søndag, og det var like etter mensen. Det var en 4-5 dager etter jeg sluttet å blø!

Når kan jeg vite om jeg har blitt gravid??? Er det sannsynlig at jeg kan kanskje ha blitt det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting kan vel utelukkes. Har du vanligvis korte sykluser? Eggløsning er vel ca 14 dager før mensen (men kan variere fra 12-16 dager før, har jeg lest). Så du får regne fra når du skal ha mensen neste gang. I tillegg er vel egget befruktningsdyktig et par dager, og sædcelllene overlever et par dager i deg, så du trenger ikke treffe akkurat riktig dag for å bli gravid.

Hjemmetester kan tas samme dag som du skal ha neste mens. Noen får også utslag tidligere, men en negativ test tidligere betyr ikke nødvendigvis negativt resultat, det er bare ikke nok hormoner i kroppen din til at testen slår ut ennå.

Nåvel, det er det jeg har lært mens jeg har frekventert disse sidene, og ikke minst snartgravid sidene, der er det mer medisinsk ekspertise.

Lykke til, hilsen Klips (6+0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...