John_Felipe Skrevet 7. november 2017 #41 Del Skrevet 7. november 2017 Duften av nybakt brød er et must for meg til de gode og lange frokostene. Rundtstykker og horn er herlig! Om det er unger () rundt ville jeg også kokt opp en kjele med kakao, gjerne med mashmallow og krem ved siden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #42 Del Skrevet 7. november 2017 Deilig grovbrød, loff og lefser. Godt smør, eggerøre, røkelaks, spekeskinke, julesylte, ribberull, sennep, svisker, rester etter julemat (pølse, medisterkake, ribbe som varmes), agurk, tomat, paprika, roastbeef med remulade eller potetsalat til, ost, kjeks og druer, leverpostei, syltede rødbeter og sylteagurk, rekesalat... Kaffe, te, kakao, juice og melk. Ble så veldig sulten av denne tråden! Anonymkode: 8d8fa...1ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olava Skrevet 7. november 2017 #43 Del Skrevet 7. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du noen gode tesorter å anbefale? Anonymkode: 784a3...720 Nå har du fått noen gode forslag allerede ser jeg, men jeg vil legge til peppermynte- og lakriste. Høres ut som en rar kombinasjon helt til man smaker, det er utrolig godt! Jeg vet at pukka har den type te. Eple og kanel er også en favoritt her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GauteS Skrevet 7. november 2017 #44 Del Skrevet 7. november 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: Trådstarter snakker om julefrokoster i flertall, så jeg antar det er flere dager det er snakk om. Og siden julen regnes som barnas høytid, undrer jeg meg fremdeles over selvfølgeligheten i at julekvelden utarter til en festlig natt og at akevitt og en flaske pils på styrten i en urven kropp er eneste løsning på formiddagene i romjulen. Men det er klart, det er nok kun din måte å feire på som er riktig, og det finnes ingen mulighet for at folk som har andre vaner og rutiner er normale. Anonymkode: ba26f...cf4 Du klarte faktisk å finne en feil i mitt innlegg; til lykke! Jeg glemte å presisere at julefrokost forekommer både 1. og 2. juledag hos folk flest (3. dag er jo normal arbeidsdag). Hvor alvorlig den forglemmelsen var, kan vel diskuteres. At alkohol serveres kun til voksne, ikke til barn, overlot jeg til den intelligente leser selv å dedusere. Den som ikke skjønte såpass, kan en trygt si at faller utenfor målgruppa. Trådstarter inviterte til at innsenderne kunne skildre de julefrokostene som DE liker best. Og det har de fulgt opp, med ett unntak: du. I stedet følte du deg kallet til ubedt å kritisere andres skikker. Du insinuerer at jeg er like fordømmende som du er. Tvertimot: la folk spise og drikke det de vil, sier jeg. Men jeg ser helst at de løgnaktige, motbydelig fordømmende, anonyme brukerne kan unngå å forpeste jula, i det minste. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 7. november 2017 #45 Del Skrevet 7. november 2017 (endret) 7 hours ago, AnonymBruker said: Det er flere dager det er snakk om ja. Og selv om det ikke kommer til å være barn til stede kommer vi til å feire julen alkoholfritt, til og med julemiddagen er alkoholfri her i huset. Er jo da årets julebrus kommer på bordet Tar gjerne i mot tips på oster og marmelader Anonymkode: 784a3...720 Du får gå i ostedisken og finne noe du liker. Går du i en ferskvare så har de tips til hvilke marmelader som passer på enkelte oster. Hvis du er på jakt etter marmelader i seg selv, så har fx Meny ganske godt utvalg, så plukker du noe som du liker. Jeg er glad i appelsin og diverse rødfrukter. Men vi liker ulike. Endret 7. november 2017 av Måbarefåsiat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7. november 2017 #46 Del Skrevet 7. november 2017 4 timer siden, GauteS skrev: Du klarte faktisk å finne en feil i mitt innlegg; til lykke! Jeg glemte å presisere at julefrokost forekommer både 1. og 2. juledag hos folk flest (3. dag er jo normal arbeidsdag). Hvor alvorlig den forglemmelsen var, kan vel diskuteres. At alkohol serveres kun til voksne, ikke til barn, overlot jeg til den intelligente leser selv å dedusere. Den som ikke skjønte såpass, kan en trygt si at faller utenfor målgruppa. Trådstarter inviterte til at innsenderne kunne skildre de julefrokostene som DE liker best. Og det har de fulgt opp, med ett unntak: du. I stedet følte du deg kallet til ubedt å kritisere andres skikker. Du insinuerer at jeg er like fordømmende som du er. Tvertimot: la folk spise og drikke det de vil, sier jeg. Men jeg ser helst at de løgnaktige, motbydelig fordømmende, anonyme brukerne kan unngå å forpeste jula, i det minste. Er jo en ting om man drikker så mye foran barna at man blir dårlig dagen etter. Det er ikke akkurat så bra. Er man barnløse er det jo bare å pøse innpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7. november 2017 #47 Del Skrevet 7. november 2017 7 timer siden, John_Felipe skrev: Duften av nybakt brød er et must for meg til de gode og lange frokostene. Rundtstykker og horn er herlig! Om det er unger () rundt ville jeg også kokt opp en kjele med kakao, gjerne med mashmallow og krem ved siden Hvorfor er det bare ungene som får kakao? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John_Felipe Skrevet 7. november 2017 #48 Del Skrevet 7. november 2017 3 hours ago, Maleficenta said: Hvorfor er det bare ungene som får kakao? Det er bare no jeg hadde sagt for å få kakao fordi jeg er kjempe glad i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7. november 2017 #49 Del Skrevet 7. november 2017 16 minutter siden, John_Felipe skrev: Det er bare no jeg hadde sagt for å få kakao fordi jeg er kjempe glad i det Åja hehe 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #50 Del Skrevet 7. november 2017 Ferskt brød og loff hvor jeg deler hver skive i 4, slik at jeg får smakt litt på alt! I kjøleskapet gjemmer det seg alt av digg pålegg; Arla husshållsost, gräddost, nøkkelost. Dansk salami, falukorv, hamburgerrygg, jubelsalami, kokt skinke, leverpostei, roastbiff, rødvinspølse, spekeskinke, sylte. Egg, kaviar, majones, makrell i tomat, røkelaks, skagensalat, varmrøkt makrell. Syltetøy - blåbær, bringebær, jordbær. Agurk, avocado, cherrytomater, paprika. Aass Julebrus, Coca Cola, Red Bull. Juice (appelsin og eple), melk. Til "lunsj" har jeg mammas hjemmebakte hvetekake, da med litt gräddost og rødvinspølse ved siden av. Setter frem frukt på bordet (banan, druer, epler, klementiner), og litt julegodt. Anonymkode: d21a5...130 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #51 Del Skrevet 7. november 2017 Eggerøre og røkt laks Juleleverpostei Sylte med grov sennep Og nystekte varme rundstykker. Appelsin juice, kaffe og iskaffe/sjokolademelk. Gleder meg til jul 😊 Anonymkode: 7fd69...a14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #52 Del Skrevet 8. november 2017 Hjemmebakte rundstykker og brød, evt scones. Graddost. Røykelaks og eggerøre. Spekeskinke, evt potetsalat. Juleskinke hel, waldorfsalat. Roastbeef, sprø løk, remulade, majones. Sylte. Rødbeter og sylteagurk, sennep, tomat, paprika. Rørte bær. Rekesalat, evt med egg i. Druer. Brie og marmelade eller honning, kjeks. Anonymkode: cf43f...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 8. november 2017 #53 Del Skrevet 8. november 2017 Til julefrokosten har vi alltid med 80-tallsslageren Cabaret. Alltid med på bordet til julefrokosten denne her :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. november 2017 #54 Del Skrevet 8. november 2017 7 timer siden, tonebelinda skrev: Til julefrokosten har vi alltid med 80-tallsslageren Cabaret. Alltid med på bordet til julefrokosten denne her :D Det er faktisk ganske godt med majones på. Selv om cabaret har fått mye ufortjent kritikk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #55 Del Skrevet 8. november 2017 På 7.11.2017 den 12.19, AnonymBruker skrev: Er jo da årets julebrus kommer på borde Håper du tuller, TS? Anonymkode: c0ee1...a45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #56 Del Skrevet 8. november 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper du tuller, TS? Anonymkode: c0ee1...a45 Hvorfor håper du jeg tuller? Anonymkode: 784a3...720 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #57 Del Skrevet 9. november 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor håper du jeg tuller? Anonymkode: 784a3...720 Søt brus til voksne folk til middag?? Anonymkode: c0ee1...a45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 9. november 2017 #58 Del Skrevet 9. november 2017 Til frokost vil jeg ha god appelsinjuice (gjerne Cevita) og English Breakfast-te. Ikke kjøp jule-te, har ennå ikke funnet en som er god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 9. november 2017 #59 Del Skrevet 9. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Søt brus til voksne folk til middag?? Anonymkode: c0ee1...a45 Er det ikke greit at de som vil ha søt brus til middagen får lov å få det? Drikker gjerne cola zero til middagen jeg, fordi jeg liker det best. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 9. november 2017 #60 Del Skrevet 9. november 2017 1 time siden, cleangal skrev: Til frokost vil jeg ha god appelsinjuice (gjerne Cevita) og English Breakfast-te. Ikke kjøp jule-te, har ennå ikke funnet en som er god. Jeg har kjøpt både advents-te og julete hos teklubben tidligere. Vet ikke om de har de fortsatt, men vi likte iallefall de veldig godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå