Gå til innhold

Akupunktur mot hodepine?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med akupunktur mot hodepine? Hjelper det?

Hva er vanlig pris for akupunkturtimer? Og hvor lenge varer en "time"?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har fått akupunktur mot spenningshode pine og det hjalp.

Time nkostet 350 kr og varte ca 30-40 min :-)

Skrevet

Hvor mange behandlinger måtte du ha?

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror jeg hadde 5-6 med jeg kobinerte også behandlingen med osteopati.

Skrevet

Takk for svar! Jeg tror jeg skal gi det en sjanse, må bare finne noen som virker seriøse, vil ikke gå til noen med "brevkurs".

Gjest Anonymous
Skrevet

Der kjenner jeg dessverre ingen :-?

lykke til :-)

Skrevet

Flere som har erfaringer?

Skrevet

Akupunktur virker ofte både mot spenningshodepine og migrene. Selv tar jeg en runde med 7 - 8 ganger med et halvt års mellomrom, og har god hjelp av det. Jeg går til en fyioterapeut med tilleggsutdannelse i akupunktur og betaler 200/time. For tiden er det ingen sentrale godkjenningsordninger for akupunktører, så du må se litt an hvem du går til. Jeg synes det er betryggende der akupunktøren har utdannelse som helsepersonlell i bånn. Nylig ble det avlagt en doktorgrad om bruk av akupunktur i helsevesenet ved UiT. Se her:

http://www.forskning.no/Artikler/2005/janu...r/1105705263.16

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, det er verdt å prøve akupunktur mot ulike typer hodepine! Anbefaler å gå til en NFKA-godkjent akupunktør, som har 3,5 års utdanning i kun akupunktur, I TILLEGG til vestlig medisin i bunn. Fysioterapeuter som tar aku-kurs lærer kun symptomatisk akupunktur-behandling i tillegg, og kan gjerne lindre smerteplager f.eks. En akupunktør vil også kunne stille en diagnose og behandle denne, altså årsaken til lidelsen, og ikke bare symptomene. De seriøse akupunkturskolene krever altså at studentene har en god medisinsk bakgrunn før de får gå opp til eksamen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...