Gå til innhold

Har jeg blitt lurt? (Nettstudier)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar denne som anonym fordi jeg føler meg egentlig ganske flau over å ha gjort dette i det hele tatt. 

Etter et par år på videregående ble jeg syk. Mye depresjoner og angst, og i stedet for å søke hjelp til dette sluttet jeg skole og begynte å feste i stedet. 

Etter hvert fikk jeg et barn og fungerte fint i det daglige. Da hadde jeg jobb også. Men jeg ville ikke bruke hele livet til lå jobbe i butikk eller som vaskehjelp. Derfor bestemte jeg meg for å studere. På grunn av at jeg måtte ha jobb valgte jeg å ta nettstudier slik at jeg ikke var bundet til faste tidspunkter. Jeg fikk studiekompetanse gjennom NKI. Så valgte jeg en annen tilbyder for høyere utdanning over nett, og startet på en bachelorgrad i markedsføring og ledelse. 

Men jeg ser at alle som tar bachelorgrader på fysiske studiesteder skriver en bacheloroppgave. Det er aldri noe unntak i forhold til dette. Noen har jeg også hørt si at man faktisk ikke har en bachelorgrad om man ikke har skrevet en bacheloroppgave. Betyr dette at min bachelorgrad "ikke teller"? 

Har jeg blitt lurt i forhold til denne bachelorgraden jeg har, eller i hvert fall  ble fortalt at jeg ville få? 

Jeg har ikke jobb innenfor disse fagfeltene. Det har vært et vanskelig jobbmarked her. 

Anonymkode: a6b36...435

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes bachelorgrader uten krav om bacheloroppgave. Jeg har selv gått på et slik program på Universitetet i Oslo.

Anonymkode: 2a434...289

• Liker 5
Skrevet

PS, hvis du har studiestøtte fra lånekassen, så er nok graden din godkjent.

Skrevet

Nei, det er ikke alle bachelorer som har en bacheloroppgave. Uansett er en bachelor fra NKI lite attraktivt. 

Anonymkode: 06c96...4dc

• Liker 3
Skrevet

Jeg skrev aldri bacheloroppgave og har en bachelorgrad.

Anonymkode: 3fb36...bdc

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke alle bachelorer som har en bacheloroppgave. Uansett er en bachelor fra NKI lite attraktivt. 

"Jeg fikk studiekompetanse gjennom NKI. Så valgte jeg en annen tilbyder for høyere utdanning over nett, og startet på en bachelorgrad i markedsføring og ledelse. "

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet

Jeg har også bachelorgrad uten bacheloroppgave. Fikk beskjed fra venner om at man må jo ha bacheloroppgave, og var jeg sikker på at jeg kom til å få vitnemål, men det gikk helt fint. Jeg fikk vitnemål og nå tar jeg master :P

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra hun ikke tar graden sin på NKI, da.
Det er visst ikke alle utenfor NKI som framstår som særlig attraktive, heller :fnise: En forutsetning er at man kan lese. 

Anonymkode: d1347...719

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg fikk studiekompetanse gjennom NKI. Så valgte jeg en annen tilbyder for høyere utdanning over nett, og startet på en bachelorgrad i markedsføring og ledelse. "

Det gjelder vel egentlig alle type nettstudier i markedsføring og ledelse. 

Skrevet

Bachelor får du nok, men jeg ville vært mer bekymret for om du i det hele tatt får jobb med den utdannelsen.

Anonymkode: cdc16...f24

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...