k1kk1 Skrevet 6. november 2017 #1 Skrevet 6. november 2017 De to siste årene har sko vært et enormt problem! Nå snakker jeg ikke om gnagsår i nye sko generelt men at det designet som er inn på skoen nå ilke passer min fot og derfor skjærer inn i den! Skoene idag er så tynn øverst at de presser seg ned og lager bulker ved ankelen og ligger inn mot benet på siden og på den kulen på siden og det gnisser når jeg går. For to år siden var akoene tykkere og behagelige og jeg hadde et spesielt merke jeg digget, men måtte slutte å gå med dem da jeg gikk dem i stykker. Nå er alle slike støvletter med glidelås fordi de er så trange og ikke passer! For øyeblikket går jeg bare med joggesko eller sånne vinterstøvler som også er i barnestr fordi disse er rett opp hele veien og stiv, altså er designet ok på min fot. Har ikke tall på hvot mange sko jeg hat kjøpt som virket ok men som sank nedover etter normalt bruk fordi mine fotballegger er for vide for dem! Andre so har dette problemet? Har dere funnet vintersko et sted for dem med videre føtter og tykkere legger? Får ikke slanket leggene, har alltid hatt masse muskler i dem men ikke før nå at alle sko skal være så forbanna trange!
Millimani Skrevet 8. november 2017 #2 Skrevet 8. november 2017 Kanskje en fot-terapeut har noen gode sko til deg 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #3 Skrevet 8. november 2017 Har samme problem som deg. Skoene skal være så jævlig smale. Har faktisk brukt herresko, ikke de skikkelig maskuline, men de som kunne vært unisex. De er bredere. Lurer på om ikke produsentene forstår at noen kvinner er større på bein og legger enn andre. Nå har jeg også sko fra ortoped, hvor jeg får sko som passer meg. Så sliter lite med dette. Men om jeg vil ha meg et par ekstra sko så må jeg jo i skobutikk (får to par av ortoped i året, da går det gjerne til et par joggesko og et par vintersko da jeg har en greie med beina mine som gjør at sko er forbruksvare i dette huset). I skobutikken er det et helvette. Anonymkode: 7ad9b...869
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #4 Skrevet 8. november 2017 Jeg får gnagsår bare jeg går forbi en skobutikk, nesten. Når jeg bytter fra sesongens sko til neste sesong så er skoene på nytt gnagesårsko. Det hjalp litt å ikke være tynn som en syl, og det hjelper å kjøpe gnagsårsokker på Bandasjistbutikk eller sportsbutikk. (Over 200 kr. For ett par.) Ellers synes jeg det blir mindre gnagsår når jeg bruker tynne ullsokker i skoene. Jeg har minst tre par sko i bilen og bytter mellom kjøresko, gå sko og enda et par gåsko. Jeg gruer meg til det blir støvlettvær ute. Anonymkode: 9a025...efe
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #5 Skrevet 8. november 2017 31 minutter siden, Millimani skrev: Kanskje en fot-terapeut har noen gode sko til deg Sko fra fotterapeuter/ortopediske institutt er ikke automatisk gode for gnagsårproblematikk. I tillegg er skoene der knall dyre. Anonymkode: 9a025...efe
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #7 Skrevet 8. november 2017 Tynn nylonstømpe(sokk) underst, så vanlig sokk. Det fungerer veldig bra mot gnagsår, det vet alle som går i fjellet med nye fjellsko. Anonymkode: 32dba...4dd
Millimani Skrevet 9. november 2017 #8 Skrevet 9. november 2017 14 hours ago, AnonymBruker said: Sko fra fotterapeuter/ortopediske institutt er ikke automatisk gode for gnagsårproblematikk. I tillegg er skoene der knall dyre. Anonymkode: 9a025...efe ...og de kan holde i flere år 1
k1kk1 Skrevet 10. november 2017 Forfatter #9 Skrevet 10. november 2017 På 8.11.2017 den 23.45, Forundret.. skrev: Snørestøvletter? Det gikk før, men nå er alle de også blitt smale=(
k1kk1 Skrevet 10. november 2017 Forfatter #10 Skrevet 10. november 2017 På 8.11.2017 den 23.49, AnonymBruker skrev: Tynn nylonstømpe(sokk) underst, så vanlig sokk. Det fungerer veldig bra mot gnagsår, det vet alle som går i fjellet med nye fjellsko. Anonymkode: 32dba...4dd Men det går ikke når det er designet som er problemet! Jeg får enten den plastgreien inn i benet på hælen og den kulen på benet, eller så bretter den seg fordi den er for tynn så jeg får bretten i benet. De er ikke laget for mine ben, dagen jeg postet dette prøvde jeg alle skoene i to butikker, alle hadde samme problem!
k1kk1 Skrevet 10. november 2017 Forfatter #11 Skrevet 10. november 2017 På 8.11.2017 den 23.18, AnonymBruker skrev: Har samme problem som deg. Skoene skal være så jævlig smale. Har faktisk brukt herresko, ikke de skikkelig maskuline, men de som kunne vært unisex. De er bredere. Lurer på om ikke produsentene forstår at noen kvinner er større på bein og legger enn andre. Nå har jeg også sko fra ortoped, hvor jeg får sko som passer meg. Så sliter lite med dette. Men om jeg vil ha meg et par ekstra sko så må jeg jo i skobutikk (får to par av ortoped i året, da går det gjerne til et par joggesko og et par vintersko da jeg har en greie med beina mine som gjør at sko er forbruksvare i dette huset). I skobutikken er det et helvette. Anonymkode: 7ad9b...869 Har sett på herresko selv, men finner ikke noe i 37? Har de det noe sted??
Gjest Peanut Skrevet 10. november 2017 #12 Skrevet 10. november 2017 Har fått helt elsk på Dr. Martens Serena- vanligvis alltid fått gnagsår av å gå med nye sko et par ganger, men de her er bare digge De er også foret så jeg slipper å fryse halvt i hjel >_- Jeg må og prøve en del sko før jeg kjøper noen, har hypermobile føtter og det er et lite slit >_<
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #13 Skrevet 10. november 2017 22 timer siden, Millimani skrev: ...og de kan holde i flere år Gode sko holder vanligvis i flere år uavhengig av hvor de blir kjøpt. Kjøper man Ecco sko eller andre skikkelige sko og behandler skoene med inpregnering og skopleiemidler så har man sko i mange år. På 8.11.2017 den 23.11, Millimani skrev: Kanskje en fot-terapeut har noen gode sko til deg Fot-terapeuter steller føttene de selger ikke sko. Det er det ortopeder/ortopediske institutter som gjør. For eksempel Medicus Plesner i Oslo. Anonymkode: 9a025...efe
Rosalie Skrevet 10. november 2017 #14 Skrevet 10. november 2017 Test ut Chelseaboots. Jeg kjøpte noen fra Tamaris i fjor til tusenlappen, gode og varme og med god plass til litt krafitgere ankler.
Millimani Skrevet 10. november 2017 #15 Skrevet 10. november 2017 16 minutes ago, AnonymBruker said: Gode sko holder vanligvis i flere år uavhengig av hvor de blir kjøpt. Kjøper man Ecco sko eller andre skikkelige sko og behandler skoene med inpregnering og skopleiemidler så har man sko i mange år. Fot-terapeuter steller føttene de selger ikke sko. Det er det ortopeder/ortopediske institutter som gjør. For eksempel Medicus Plesner i Oslo. Anonymkode: 9a025...efe Jeg har kjøpt flere sko hos en fot-terapeut, så om ikke alle fot-terapeuter selger så er det iallfall noen som gjør det
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #16 Skrevet 10. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Gode sko holder vanligvis i flere år uavhengig av hvor de blir kjøpt. Kjøper man Ecco sko eller andre skikkelige sko og behandler skoene med inpregnering og skopleiemidler så har man sko i mange år. Fot-terapeuter steller føttene de selger ikke sko. Det er det ortopeder/ortopediske institutter som gjør. For eksempel Medicus Plesner i Oslo. Anonymkode: 9a025...efe Faktisk så er det flere fotterapeuter som også selger sko. Og når det gjelder Ecco så har de tapt seg de siste fem årå. Ecco var bra før da en kunne få sko i forskjellige bredder. Vet om flere som kjøper Ecco og som ender opp med å la være å bruke dem fordi det viser seg å bare være en dyr, dårlig sko... ecco lesten slik den har vært de senere år er mer tilpasset en smal fot. Og mennesker med normalvekt. Et par sko som blir brukt hver dag har en ca levetid på ett år, samme hvor mye du smører, sprayer osv.. det har med slitasje å gjøre og da spesielt av sålen. Anonymkode: c0353...688
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #17 Skrevet 11. november 2017 To par sokker, løser de utroligste ting. Jeg bruker doble bomullssokker da jeg synes nylonsokker/ strømper føles veldig klamt. Bruker alltid det om jeg skal gå mer enn en kilometer en dag. Om vinteren bomull og varme ullsokker som uansett trengs. Anonymkode: 110e9...ce3
funginger Skrevet 12. november 2017 #18 Skrevet 12. november 2017 På Zalando finner man noen merker som har ekstra brede sko. https://www.zalando.no/hassia/ https://www.zalando.no/ara-snorestovletter-sort-ar211c02w-802.html?selectedsizes=37.5,37 https://www.zalando.no/be-natural-stovletter-mocca-b0i11n007-o11.html?selectedsizes=37.5,37 https://www.zalando.no/jana-vinterstovler-taupe-ja311y00a-b11.html?selectedsizes=37.5,37 https://www.zalando.no/jana-vinterstovler-light-grey-ja311y008-c11.html?selectedsizes=37.5,37 Kanskje det kan være verdt et forsøk? Jeg er også veldig fornøyd med mine Dr. Martens, det kan ta litt tid å gå de inn, men de er stive og fine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå