Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått i oppgave sammen med flere andre i et ungdomsutvalg å være ansvarlig for julegrantenninga i bygda i år. Det pleier å være samme opplegget hvert år med korpsmusikk, servering av kaffe/kakao og pepperkaker, samt besøk av nissen. De siste årene har oppmøtet på disse arrangementene minket, og det synes vi er trist fordi vi husker hvor stas det var da vi selv var små. Derfor ønsker vi å gjøre noe nytt og litt fresht, men vet ikke riktig hva det skal være, så jeg tenkte å spørre om noen her inne på KG hadde noen forslag? ☺️ (Og om denne tråden nå er plassert i feil del av forumet beklager jeg det :fnise:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville droppet korpsmusikken.. Jeg er ikke motstander av korps selv, men det er nok av folk som får helt noia bare de ser snurten av en tuba. Sats heller på allsang, eller rett og slett julemusikk over høytaleranlegg. 

Jeg ville også servert gløgg, og gjerne arrangert fakkeltog rundt juletreet. Alt blir mer stas når man får fakkel ;)

Anonymkode: 4f2f4...a4d

Skrevet

Kanskje dere kan bytte ut korpsmusikken med noe annet som kan gi god julelstemning?

Anonymkode: 7fd66...860

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville droppet korpsmusikken.. Jeg er ikke motstander av korps selv, men det er nok av folk som får helt noia bare de ser snurten av en tuba. Sats heller på allsang, eller rett og slett julemusikk over høytaleranlegg. 

Jeg ville også servert gløgg, og gjerne arrangert fakkeltog rundt juletreet. Alt blir mer stas når man får fakkel ;)

Enig. Jeg likker bestemt ikke korspmusikk og holder meg langt unna arrangement der det er slik musikk

Anonymkode: 7fd66...860

Skrevet

Ikke la det trekke ut i tid. Jeg synes julegrantenning er koselig, men ikke når varer lenge. 

Anonymkode: 4ccaa...ffb

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er heller ikke fan av korpsmusikk, men skal man droppe levende musikk og musikanter med en CD-plate, kan jeg love deg julestemningen uteblir...

Skrevet (endret)

Tusen takk for svar, folkens! Tja, korpset er liksom litt «obligatorisk» på et vis siden det alltid har blitt gjort sånn, og vi har fått beskjed om at det MÅ være med.. men vi tenkte på servering av gløgg, innsamling av klær til mennesker som trenger litt ekstra varme i juletida, sette opp et par bålpanner som folk kan varme seg ved og å spørre et kor fra den lokale barneskolen om de kan tenke seg å synge en sang eller to :) Ellers er jeg enig i at det ikke bør trekke ut for lenge, og jeg syntes også idéen til AB om fakkeltog hørtes koselig ut! Om dere har flere forslag tar jeg mer enn gjerne i mot dem :yvonne:

Endret av Lycra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...