Gå til innhold

fått vanvittige mengder maur i huset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå oppdaget mange bittesmå rødaktige nærmest gjennomsiktige maur på kjøkkenet. Vanvittige mengder, de er så små så jeg ikke har oppdaget de før i går. Har ikke sett så mange i stua men er noen der også, men har ikke sett noen på soverommet foreløpig, men på kjøkkenet kryper det maur over alt.

Har aldri tidligere sett så små maur noen gang, så norske kan de umulig være. Men har vært noen turer i Syden i vinter som var, kan det være at jeg har fått med blindpassasjerer hjem derifra?

Noen som vet hvilke maur dette kan være? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen år siden fikk vi også med maur fra opphold i sydligere strøk, og de var ganske små. Kjøpte maurmiddel på Plantasjen og det tok knekken på de raskt. 

Du kan google på typer maur og se om du kjenner igjen dine "husdyr"? :)

Anonymkode: cf6fe...4be

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet Coop Obs selger en del produkter til å bli kvitt maur :)

Vet ikke om andre butikker selger dem, men Coop har en boks som du setter på bakken hvor mauren kryper inn og dør av giften på vei ut (eller noe i den duren). De har også en spray som jeg har vært fornøyd med når jeg fjernet noe insekt som hadde flyttet inn i gangen. Men jeg vet ikke om den kan brukes på kjøkken hvor det lages mat osv...

Anonymkode: d6593...b34

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noen år siden fikk vi også med maur fra opphold i sydligere strøk, og de var ganske små. Kjøpte maurmiddel på Plantasjen og det tok knekken på de raskt. 

Du kan google på typer maur og se om du kjenner igjen dine "husdyr"? :)

Anonymkode: cf6fe...4be

Takk for svar og tips. Jeg har googlet litt på det men ikke funnet akuratt de som ligner på disse. Håper ikke jeg får slike husdyr igjen :)

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet Coop Obs selger en del produkter til å bli kvitt maur :)

Vet ikke om andre butikker selger dem, men Coop har en boks som du setter på bakken hvor mauren kryper inn og dør av giften på vei ut (eller noe i den duren). De har også en spray som jeg har vært fornøyd med når jeg fjernet noe insekt som hadde flyttet inn i gangen. Men jeg vet ikke om den kan brukes på kjøkken hvor det lages mat osv...

Anonymkode: d6593...b34

takk for svar og tips, kan dra til noen butikker å sjekke ut disse maurmidlene og høre om de hjelper mot utenlandske maur, hvis ikke ringer jeg et skadedyrfirma som kan se på saken 

• Liker 1
Skrevet

Bruk fun light saft. Funker fjell:) 

Anonymkode: 4b4bf...96a

• Liker 2
Gjest Max Potente
Skrevet

Vi kjøpte et flytende middel da vi hadde invasjon på hytta. Jeg husker ikke hva det het, men det er søtt så maurene spiser det og tar det med til de andre, og så utvider det seg eller no' så maurene dør. Først tiltrakk det seg masse maur, og vi fikk litt panikk, men dagen etter var alle borte og de kom ikke tilbake heller. Moahahaha! 

Skrevet
51 minutter siden, Max Potente skrev:

Vi kjøpte et flytende middel da vi hadde invasjon på hytta. Jeg husker ikke hva det het, men det er søtt så maurene spiser det og tar det med til de andre, og så utvider det seg eller no' så maurene dør. Først tiltrakk det seg masse maur, og vi fikk litt panikk, men dagen etter var alle borte og de kom ikke tilbake heller. Moahahaha! 

takk for tips. Skal ta en tur i forskjellige butikker å høre om forskjellig maurmiddel etterpå :)

Gjest BigBear
Skrevet

Når jeg hadde maur kjøpte jeg pulver, mauren tar med seg pulveret til hiet sitt så alle dør 

Gjest Max Potente
Skrevet
12 minutes ago, BigBear said:

Når jeg hadde maur kjøpte jeg pulver, mauren tar med seg pulveret til hiet sitt så alle dør 

Jeg tror det er det samme stoffet i det pulveret, og det fungerer kjempebra! 

Lykke til! Maurinvasjon er irriterende greier!

Skrevet

jeg har nå snakket med en ved skadedyrkontroll og han mener det høres veldig ut som "faraomaur" og at det er mange som får de med seg i kofferter og lignende fra Syden. 

Skrevet

Ryddet for innlegg av utestengt bruker og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/hordaland/denne-supermauren-vil-du-ikke-ha-med-deg-hjem-1.12469013

Blir dyrt å fikse det ihvertfall.

Etter Hellastur i sommer pakket jeg ut av alle kofferter ute, og rett i vaskemaskin. Livredd for kryp i hus.

Anonymkode: e6527...4f6

ja, det kan bli svindyrt, må regne med 50 000 pluss om jeg får folk til å gasse de bort eller hva de gjør. Jeg skal kanskje skru av all varme og strøm en liten tid i vinter for å prøve å fryse de ihjel da de må ha over 20 grader for å leve

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...