Villmark Skrevet 6. november 2017 #1 Skrevet 6. november 2017 Jeg har nå oppdaget mange bittesmå rødaktige nærmest gjennomsiktige maur på kjøkkenet. Vanvittige mengder, de er så små så jeg ikke har oppdaget de før i går. Har ikke sett så mange i stua men er noen der også, men har ikke sett noen på soverommet foreløpig, men på kjøkkenet kryper det maur over alt. Har aldri tidligere sett så små maur noen gang, så norske kan de umulig være. Men har vært noen turer i Syden i vinter som var, kan det være at jeg har fått med blindpassasjerer hjem derifra? Noen som vet hvilke maur dette kan være? 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #2 Skrevet 6. november 2017 For noen år siden fikk vi også med maur fra opphold i sydligere strøk, og de var ganske små. Kjøpte maurmiddel på Plantasjen og det tok knekken på de raskt. Du kan google på typer maur og se om du kjenner igjen dine "husdyr"? Anonymkode: cf6fe...4be 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #3 Skrevet 6. november 2017 Jeg vet Coop Obs selger en del produkter til å bli kvitt maur Vet ikke om andre butikker selger dem, men Coop har en boks som du setter på bakken hvor mauren kryper inn og dør av giften på vei ut (eller noe i den duren). De har også en spray som jeg har vært fornøyd med når jeg fjernet noe insekt som hadde flyttet inn i gangen. Men jeg vet ikke om den kan brukes på kjøkken hvor det lages mat osv... Anonymkode: d6593...b34 2
Villmark Skrevet 6. november 2017 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noen år siden fikk vi også med maur fra opphold i sydligere strøk, og de var ganske små. Kjøpte maurmiddel på Plantasjen og det tok knekken på de raskt. Du kan google på typer maur og se om du kjenner igjen dine "husdyr"? Anonymkode: cf6fe...4be Takk for svar og tips. Jeg har googlet litt på det men ikke funnet akuratt de som ligner på disse. Håper ikke jeg får slike husdyr igjen 1
Villmark Skrevet 6. november 2017 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet Coop Obs selger en del produkter til å bli kvitt maur Vet ikke om andre butikker selger dem, men Coop har en boks som du setter på bakken hvor mauren kryper inn og dør av giften på vei ut (eller noe i den duren). De har også en spray som jeg har vært fornøyd med når jeg fjernet noe insekt som hadde flyttet inn i gangen. Men jeg vet ikke om den kan brukes på kjøkken hvor det lages mat osv... Anonymkode: d6593...b34 takk for svar og tips, kan dra til noen butikker å sjekke ut disse maurmidlene og høre om de hjelper mot utenlandske maur, hvis ikke ringer jeg et skadedyrfirma som kan se på saken 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #6 Skrevet 6. november 2017 Bruk fun light saft. Funker fjell:) Anonymkode: 4b4bf...96a 2
Gjest Max Potente Skrevet 6. november 2017 #7 Skrevet 6. november 2017 Vi kjøpte et flytende middel da vi hadde invasjon på hytta. Jeg husker ikke hva det het, men det er søtt så maurene spiser det og tar det med til de andre, og så utvider det seg eller no' så maurene dør. Først tiltrakk det seg masse maur, og vi fikk litt panikk, men dagen etter var alle borte og de kom ikke tilbake heller. Moahahaha!
Villmark Skrevet 6. november 2017 Forfatter #8 Skrevet 6. november 2017 51 minutter siden, Max Potente skrev: Vi kjøpte et flytende middel da vi hadde invasjon på hytta. Jeg husker ikke hva det het, men det er søtt så maurene spiser det og tar det med til de andre, og så utvider det seg eller no' så maurene dør. Først tiltrakk det seg masse maur, og vi fikk litt panikk, men dagen etter var alle borte og de kom ikke tilbake heller. Moahahaha! takk for tips. Skal ta en tur i forskjellige butikker å høre om forskjellig maurmiddel etterpå
Gjest BigBear Skrevet 6. november 2017 #9 Skrevet 6. november 2017 Når jeg hadde maur kjøpte jeg pulver, mauren tar med seg pulveret til hiet sitt så alle dør
Gjest Max Potente Skrevet 6. november 2017 #10 Skrevet 6. november 2017 12 minutes ago, BigBear said: Når jeg hadde maur kjøpte jeg pulver, mauren tar med seg pulveret til hiet sitt så alle dør Jeg tror det er det samme stoffet i det pulveret, og det fungerer kjempebra! Lykke til! Maurinvasjon er irriterende greier!
Villmark Skrevet 6. november 2017 Forfatter #11 Skrevet 6. november 2017 jeg har nå snakket med en ved skadedyrkontroll og han mener det høres veldig ut som "faraomaur" og at det er mange som får de med seg i kofferter og lignende fra Syden.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #12 Skrevet 6. november 2017 https://www.nrk.no/hordaland/denne-supermauren-vil-du-ikke-ha-med-deg-hjem-1.12469013 Blir dyrt å fikse det ihvertfall. Etter Hellastur i sommer pakket jeg ut av alle kofferter ute, og rett i vaskemaskin. Livredd for kryp i hus. Anonymkode: e6527...4f6
Edie Skrevet 6. november 2017 #13 Skrevet 6. november 2017 Ryddet for innlegg av utestengt bruker og svar til dette. Edie, mod.
Villmark Skrevet 6. november 2017 Forfatter #14 Skrevet 6. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/hordaland/denne-supermauren-vil-du-ikke-ha-med-deg-hjem-1.12469013 Blir dyrt å fikse det ihvertfall. Etter Hellastur i sommer pakket jeg ut av alle kofferter ute, og rett i vaskemaskin. Livredd for kryp i hus. Anonymkode: e6527...4f6 ja, det kan bli svindyrt, må regne med 50 000 pluss om jeg får folk til å gasse de bort eller hva de gjør. Jeg skal kanskje skru av all varme og strøm en liten tid i vinter for å prøve å fryse de ihjel da de må ha over 20 grader for å leve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå