Gå til innhold

Hjelp til spotify - spille gjennom dab+ radio

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to pinell supersound 2 dab+ radioer som er koblet til nettverket hjemme. Disse radioene er klargjort for spotify. 

Både fra pc og telefon så finner ikke spotify disse radioene slik at jeg kan spille musikk gjennom dem. Jeg vet at radioene har nett tilgang da jeg kan spille internett radio.

Jeg har også en anne dab+ radio som spotify finner og jeg kan spille gjennom.

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for at spotify finner pinell radioene slik at jeg kan spille gjennom dem? 

(Jeg har prøvd alt jeg kommer på. Restartet radioene, lagt inn nettverk, instaler spotify på nytt, lest bruksanvisningen til radioen men finner ikke ut av det) 

Håper noen kan komme med innspill. På forhånd takk :) 

Anonymkode: 96ddf...0f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to pinell supersound 2 dab+ radioer som er koblet til nettverket hjemme. Disse radioene er klargjort for spotify. 

Både fra pc og telefon så finner ikke spotify disse radioene slik at jeg kan spille musikk gjennom dem. Jeg vet at radioene har nett tilgang da jeg kan spille internett radio.

Jeg har også en anne dab+ radio som spotify finner og jeg kan spille gjennom.

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for at spotify finner pinell radioene slik at jeg kan spille gjennom dem? 

(Jeg har prøvd alt jeg kommer på. Restartet radioene, lagt inn nettverk, instaler spotify på nytt, lest bruksanvisningen til radioen men finner ikke ut av det) 

Håper noen kan komme med innspill. På forhånd takk :) 

Har radioen blåtann? Tror du må ha det, men er ikke sikker

Skrevet

De Dab + radioene vi har med internett tilkoblingo har egne apper som må lastes ned for musikk. En annen type enn de android og iphonen bruker. Det er så pass komplisert at jeg har gitt opp. :raven:

Anonymkode: 94276...8a0

Skrevet

Radioene inneholder "spotify connect" som gjør at  spotify app på mobil eller spotify på pc osv får opp mottageren på listen. Det er akkurt det samme som om du spiller til en ekstern høytaler osv. 

Hilsen TS

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Radioene inneholder "spotify connect" som gjør at  spotify app på mobil eller spotify på pc osv får opp mottageren på listen. Det er akkurt det samme som om du spiller til en ekstern høytaler osv. 

Hilsen TS

Har tlf kontakt med radio, via blåtann?

Skrevet
3 timer siden, tdm900 skrev:

Har tlf kontakt med radio, via blåtann?

Nei. Det går på wifi nettet i boligen. Det er ikke påkrevd med blåtann. TS.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Det går på wifi nettet i boligen. Det er ikke påkrevd med blåtann. TS.

Opplegget er at alle dingsene er koblet på samme wifi nettverk. Da skal de oppdage hverandre når de har spotify connect. Spotify connect er et opplegg som brukes i enkelte bilmerker, høytalere, radioer osv osv... det finnes en egen liste på hvilke produkter som har spotify connect. Altså ikke blåtann. Produkter

• 1 måned senere...
Skrevet
På 6.11.2017 den 23.55, AnonymBruker skrev:

Sånn virker det.

Ja hadde det bare vært så enkelt. Det er akkurat slik det ikke virker. Har prøvd det uttallige ganger. TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...