AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #1 Skrevet 6. november 2017 Har du nevøer el nieser i en annen by? Hvordan gjør dere det ved bursdag hvis dere ikke er tilstede? Gir dere gave? Anonymkode: 03d2c...1d5
Ulrikke Skrevet 6. november 2017 #2 Skrevet 6. november 2017 Vi gir penger. Bor 50 mil unna hverandre. Penger og kort Da de var små varierte det om vi kjøpte gave og sendte eller om vi kjøpte "for hverandre" og satte inn penger til den som handlet. Men gave har de alltid fått ja, på begge steder.
Ullvott Skrevet 6. november 2017 #3 Skrevet 6. november 2017 Vi bor ca 2 timer unna niesene våre, men ganske nært besteforeldrene. Derfor pleier vi å la besteforeldrene ta med bursdagsgaver hvis vi ikke har anledning til å reise selv. Hvis dette ikke hadde gått an ville jeg nok sendt penger.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #4 Skrevet 6. november 2017 Sender, eller kjøper i god tid så gaver kan leveres siste gang man treffes før bursdagen, eller bestiller på nett levert til foreldrene, eller avtaler at foreldrene kjøper og at man betaler dem tilbake. Gave får de selvsagt alltid. Anonymkode: f7647...d31
Minlillelykke Skrevet 6. november 2017 #5 Skrevet 6. november 2017 Har to nieser på vestlandet. Vi prøver å treffes i påsken og på sommeren. Tar da bursdagsfeiring på forhånd eller etterskudd. Alt ettersom hva som passer. Vi sendte også ett år.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #6 Skrevet 6. november 2017 Selvfølgelig gir vi gave. Hvorfor skulle vi ikke det? Anonymkode: 3705a...280 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #7 Skrevet 6. november 2017 Vi sender gaver i posten. Spesielt yngre barn synes det er kjempestas å levere hentelappen, skrive navnet sitt og få utlevert pakken. Anonymkode: 3b24a...51a
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #8 Skrevet 7. november 2017 Ts her. Enig med at man bør gi. Ville bare høre hva som var vanlig. Vi flyttet nylig til en annen by enn tanter/onkler til barna. Dette er tanter og onkler som de har bodd nært og alltid fått gaver av ved bursdag. Men nå etter at vi flyttet og datteren min hadde bursdag så fikk hun ingenting av noen av de. Bare gratulasjon på Facebook. Det var litt sårt. Anonymkode: 03d2c...1d5
Ella1 Skrevet 7. november 2017 #9 Skrevet 7. november 2017 Jeg pleier å bestille leker på Toys r` us, der pakker de inn for deg, skriver på merkelapp og sender direkte til mottaker. Og så ringer jeg alltid å gratulerer. Når de blir eldre blir det nok til at jeg sender pengegave.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #10 Skrevet 7. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Enig med at man bør gi. Ville bare høre hva som var vanlig. Vi flyttet nylig til en annen by enn tanter/onkler til barna. Dette er tanter og onkler som de har bodd nært og alltid fått gaver av ved bursdag. Men nå etter at vi flyttet og datteren min hadde bursdag så fikk hun ingenting av noen av de. Bare gratulasjon på Facebook. Det var litt sårt. Anonymkode: 03d2c...1d5 Men da kan det jo godt være at gavene kommer i etterkant... Det er heller ikke uvanlig. At man gir gavene neste gang man treffes. Jeg har bursdag i slutten av november, og fikk som regel ikke bursdagspresanger før i julen av de i slekten som bodde i en annen by enn oss. Da traff vi hverandre i juleselskap, og lettere og billigere å bare gi gavene da enn å betale en formue i postforsendelse. Anonymkode: f7647...d31
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #11 Skrevet 7. november 2017 Vi har nevøer i et annet land, og vi sender alltid gaver til bursdag og jul. Anonymkode: 33ada...076
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå