Arkana Skrevet 6. november 2017 #1 Skrevet 6. november 2017 De eldste nevøene og niesene våre ønsker seg alltid bare penger og for å gjøre gaven litt morsommere begynte jeg å pakke dem inn som en form for luregaver. De vet jo hva de får, men det er gøy likevel og det har gått litt sport i å finne en ny måte hvert år, men nå begynner jeg å gå tom. Jeg har gjort det meste fra å bare legge dem i en liten gaveeske, rulle sammen sedlene og stappe opp skjørtet på en liten glassengel, pakke inn i plastfolie og gjemme i midten av et glass med godteri osv, Er det noen som har gode idéer til hva jeg kan finne på videre? Gaven skal kunne sendes i posten, så den bør ikke være for stor, tung eller skjør. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #2 Skrevet 6. november 2017 Inni et bilde med ramme, mellom selve bildet og papp-plata? Anonymkode: 699bf...1bb
cleangal Skrevet 6. november 2017 #3 Skrevet 6. november 2017 Inni skjerf/votter/sokker som du har strikket selv (eller kjøpt på husflidsmesse). 1
Gjest yeans Skrevet 6. november 2017 #4 Skrevet 6. november 2017 Lage en bonbon selv feks med marsipangris og penger inni.
Gjest Herr Heftig Skrevet 6. november 2017 #5 Skrevet 6. november 2017 Du kan gi dem skattekart/rebus hvor pengene blir premie på slutten.
Arkana Skrevet 6. november 2017 Forfatter #6 Skrevet 6. november 2017 (endret) Takk for fine tips. (Skattekart blir litt vanskelig når mottakerne befinner seg på andre kanten av landet og gaven må sendes i posten, men ellers et bra tips.) Endret 6. november 2017 av Arkana
Gjest Citronella Skrevet 6. november 2017 #7 Skrevet 6. november 2017 Pakk pengene i cellofan og vri i begge ender. Legg de i en pakke med Twist.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #8 Skrevet 6. november 2017 Send en pakke til foreldrene. Barna får beskjed i forkant om at de er for store til egne pakker, så det blir en familiepakke i år. Inni pakker du mindre pakker til storebarna. Legger du litt nellik eller annet julekrydder inno så lukter det jul, både av pakkene og av pengene. (Måtte Nissen forby at mootakerne er på kg.) Anonymkode: 5ab3e...693 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #10 Skrevet 7. november 2017 Sokker, da blir skuffelsen snart snudd Anonymkode: 688ea...9ef 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #11 Skrevet 7. november 2017 Bruk et glass med skrukork ( et syltetøyglass el). Sett oppi en dorullhylse ev lim fast i bunn og legg pengene opp i den. Rundt kan du legge i non stop eller annet godteri. Da ser det ut som om de får godteri og kun det. Anonymkode: 37945...3cd 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #12 Skrevet 9. november 2017 På 6.11.2017 den 13.47, AnonymBruker skrev: Inni et bilde med ramme, mellom selve bildet og papp-plata? Anonymkode: 699bf...1bb Hva om de ikke tenker på å lete der da, og pengene blir liggende der til de er utgått på dato eller bildet med pengene blir kastet? Anonymkode: 3b0e6...fcf
Gjest yeans Skrevet 9. november 2017 #13 Skrevet 9. november 2017 On 7.11.2017 at 1:32 PM, AnonymBruker said: Sokker, da blir skuffelsen snart snudd Anonymkode: 688ea...9ef Haha det er en klassiker! Som barn fikk vi strømper med sjokoladeplater inni. Det dempa litt på skuffelsen over myke pakker, men førte også til en visshet om at vi var garantert å få litt sjokolade hvert år fra samme giver.
Perle Skrevet 9. november 2017 #14 Skrevet 9. november 2017 Rull ut en dorull og legg pengelappen og rull pent sammen. «Dutt» litt lim der sjøten satt.
Drakan Skrevet 9. november 2017 #15 Skrevet 9. november 2017 Hva med noe enkelt og morsomt som en bok safe. Ser ut som bøker, men som de kan ha små verdisaker i. Så i tillegg til litt penger et sted å ha dem. https://www.coolstuff.no/Book-Safe/4660?LGWCODE=4660;133261;7887&gclid=Cj0KCQiA84rQBRDCARIsAPO8RFzV1iuSrHmTqupFhN_mJvJLVRMINp2ctNRfkqK_YXqXNBgqzkC8nIYaAjoFEALw_wcB Her er et alternativ 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #16 Skrevet 9. november 2017 48 minutes ago, AnonymBruker said: Hva om de ikke tenker på å lete der da, og pengene blir liggende der til de er utgått på dato eller bildet med pengene blir kastet? Anonymkode: 3b0e6...fcf Da tipser man foreldrene om det på forhånd, sånn at de kan hinte til barna om å se nærmere/spise av det. Anonymkode: 3657b...897
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #17 Skrevet 9. november 2017 Denne er genial, har brukt den til gaver selv og er en stor slager! https://www.gaveideer.dk/labyrint-sparebosse.html Anonymkode: 58645...a70
Arkana Skrevet 9. november 2017 Forfatter #18 Skrevet 9. november 2017 Takk for flere gode idéer. Tror jeg må lagre denne tråden så jeg kan bruke idéene i julene som kommer også. Jeg falt litt for den med sokkene. Tror kanskje det blir årets gaver. Kanskje noen fine julesokker til og med?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #19 Skrevet 9. november 2017 Vi kjøpte en ballong og knyttet pengene nederst! Når barnebarnet åpent esken fløy ballongen opp av esken og pengene dinglet i luften. Hun syns det var veldig gøy og det ble en del latter (Ja, jeg er klar over utfordringer ang helium, man trenger kun en liten ballong til dette. Alt med måte) Anonymkode: 6b966...e45 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #20 Skrevet 9. november 2017 Jeg gjemte penger inni kinderegg til mine nevøer. Men det var litt av et prosjekt å pakke ut egget (folien rundt, som skal brukes igjen), dele det i to, stappe en tohundrelapp inni det gule egget og "lime" sjokoladen sammen igjen uten å ødelegge det. Men jeg fikk det til og det så ut som to vanlige kinderegg da jeg ga dem fra meg. Anonymkode: 2eeb8...e53 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå