Gå til innhold

Dokumentar som viser at menn dømmes for lett for voldtekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne dokumentaren viser at menn i alt for stor grad demoniseres allerede før rettssaken er begynt og i mange fall dømmes helt uten beviser. Bare ut fra løse påstander.

Anonymkode: 9cf35...11c

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn... eller svenske menn?

Det er ekstremt vanskelig i det hele tatt å få en voldtektssak opp for retten i Norge. Og det kreves som regel langt mer enn vitnemål fra offeret alene for at så skal skje, altså andre bevis som underbygger historien. De fleste saker blir henlagt, og i mange av de som kommer opp for retten, blir likevel tiltalte frikjent. 

• Liker 14
Skrevet

I norge dømmes man etter bevis. Det samme gjør man i sverige. 

Ikke kom her å prøv å forsvar svenske voldtektsmenn, for de er ti ganger mer utbredt der enn her, og det er ille. 

Apropo svenske menn: 

Anonymkode: 571ee...7c0

• Liker 5
Skrevet

Kjent sak på KG. Den eneste typen voldtekter som anerkjennes er overfallvoldtektene i Oslo, for der var alle i utført av innvandrere. Er man derimot hvit mann som er dømt for voldtekt så er man uskyldig. 

Anonymkode: 39100...e96

• Liker 16
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjent sak på KG. Den eneste typen voldtekter som anerkjennes er overfallvoldtektene i Oslo, for der var alle i utført av innvandrere. Er man derimot hvit mann som er dømt for voldtekt så er man uskyldig. 

??

Anonymkode: f2bcb...0b3

• Liker 1
Skrevet
18 minutes ago, AnonymBruker said:

Tankegangen er Innvandrer=bad hvit mann=good. 

Anonymkode: 6b536...f5a

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tankegangen er Innvandrer=bad hvit mann=good. 

Anonymkode: 6b536...f5a

Noen tenker slik. Men de aller fleste er oppegående nok til å se individet.

Anonymkode: 2d9ec...57b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen tenker slik. Men de aller fleste er oppegående nok til å se individet.

Anonymkode: 2d9ec...57b

Ingen som hevder at mennesker dømmes for lett for voldtekt er oppegående. 

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som hevder at mennesker dømmes for lett for voldtekt er oppegående. 

Ingen som mener at det er bra at uskyldige dømmes, gang på gang for noe de aldri gjort, er ved sine fulle fem.

Anonymkode: 9cf35...11c

• Liker 1
Skrevet

Når voldtekt = hun angrer etter frivillig sex, så blir alle kvinner "voldtatt" før eller siden.

#metoo-kampanjen viser at vi har et rettssikkerhetsproblem som er langt mer omfattende enn det dokumentaren tar opp. En anklage fra en kvinne er nok til at en mann kan miste jobben, familien og sitt sosiale nettverk, fullstendig uten at påstanden er rettslig belyst. Jeg applauderer frihet og like rettigheter for kvinner, men denne delen av feminismen representerer en lynsjemobb som ødelegger rettsstaten, krenker menneskerettigheter og til slutt vil velte demokratiet til fordel for en feministisk talibanisme.

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, Horten Market skrev:

Når voldtekt = hun angrer etter frivillig sex, så blir alle kvinner "voldtatt" før eller siden.

#metoo-kampanjen viser at vi har et rettssikkerhetsproblem som er langt mer omfattende enn det dokumentaren tar opp. En anklage fra en kvinne er nok til at en mann kan miste jobben, familien og sitt sosiale nettverk, fullstendig uten at påstanden er rettslig belyst. Jeg applauderer frihet og like rettigheter for kvinner, men denne delen av feminismen representerer en lynsjemobb som ødelegger rettsstaten, krenker menneskerettigheter og til slutt vil velte demokratiet til fordel for en feministisk talibanisme.

Enig der. Det er mange som blander begrepene og mange som lyver. De ødelegger for andre kvinner som opplever å bli voldtatt.

MEN,menn må slutte å anta at kvinner alltid lyver når det kommer til dette. Det ser jeg MYE av her inne. Menn som alltid skal komme med den regla om at "hun angra seg sikkert bare". Og en siste ting,de aller fleste voldtektsankalger blir henlagt i Norge,selv med meget sterke bevis. Det har vi nok alle fått med oss...

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, Horten Market skrev:

Ja rettsikkerhet for kvinner. Vi har ett overgrepsproblem. Mye av det er forårsaket av slike som deg som bagatelliserer det. 

Anonymkode: 5adf9...201

• Liker 13
Skrevet

Jeg generelt sett alltid skeptisk dersom noen blir anklaget, og mener at en rettferdig rettsstat MÅ på alle premisser legge vekt på bevis og vitner i enhver kriminalsak. Fordi dessverre, realistisk sett er det nettopp de som kan finne på å rette anklager mot uskyldige mennesker også_ dessverre. Synd men sant. Samtidig er ikke konspirasjonsteoretikerne på YouTube noe jeg tar på ordet. 

Skrevet

jeg ble voldtatt regelmessig siden jeg var 5 år av min far. Ja, jeg kledde meg sikkert feil, bare angret meg, det var min feil. Var det min mor fortalte og, at jeg var ei hore som prøvde å ta mannen hennes. Jeg anmeldte, og saken ble henlagt.

Så hadde vi en overgrepssak i klassen til mitt barn, var en lærer assistent som hadde misbrukt noen av jentene, de var 9 år gamle, men fordi han var så snill mann og selv fortalte hva han hadde gjort, først etter politiet hadde hentet han inn til avhør da. Så fikk han bare 6 mnd i fengsel. Mens de jentene sliter fortsatt nå 5 år etterpå.

Her i Norge så blir de fleste voldtektssaker henlagt, da det ikke er nok bevis. Fordi det må faktisk være nok bevis skal en mann bli dømt for voldtekt.

Anonymkode: 66e15...055

• Liker 7
Skrevet
13 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Enig der. Det er mange som blander begrepene og mange som lyver. De ødelegger for andre kvinner som opplever å bli voldtatt.

MEN,menn må slutte å anta at kvinner alltid lyver når det kommer til dette. Det ser jeg MYE av her inne. Menn som alltid skal komme med den regla om at "hun angra seg sikkert bare". Og en siste ting,de aller fleste voldtektsankalger blir henlagt i Norge,selv med meget sterke bevis. Det har vi nok alle fått med oss...

Mitt inntrykk er dog at det er sjeldent noen påstår at kvinner lyver om voldtekt, men man påstår at noen KAN lyve om det, noe som er noe helt annet. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg ble voldtatt regelmessig siden jeg var 5 år av min far. Ja, jeg kledde meg sikkert feil, bare angret meg, det var min feil. Var det min mor fortalte og, at jeg var ei hore som prøvde å ta mannen hennes. Jeg anmeldte, og saken ble henlagt.

Så hadde vi en overgrepssak i klassen til mitt barn, var en lærer assistent som hadde misbrukt noen av jentene, de var 9 år gamle, men fordi han var så snill mann og selv fortalte hva han hadde gjort, først etter politiet hadde hentet han inn til avhør da. Så fikk han bare 6 mnd i fengsel. Mens de jentene sliter fortsatt nå 5 år etterpå.

Her i Norge så blir de fleste voldtektssaker henlagt, da det ikke er nok bevis. Fordi det må faktisk være nok bevis skal en mann bli dømt for voldtekt.

Anonymkode: 66e15...055

Det er fryktelig og ingenting av dette var din feil. Men man må se det hele bildet. Finnes det injuriesaker i Norge? Ja, dessverre. Og det er derfor en rettsstat må være så rettferdig som mulig. 

Nei, du kledde deg ikke feil, det var din far som handlet galt, punktum. Problemet med voldtekt er overgriperen ikke offeret. Hvordan du kledde deg hadde ingenting å si. Det er dine foreldre som sviktet deg. 

• Liker 2
Skrevet
24 minutes ago, Mari Y said:

Det er fryktelig og ingenting av dette var din feil. Men man må se det hele bildet. Finnes det injuriesaker i Norge? Ja, dessverre. Og det er derfor en rettsstat må være så rettferdig som mulig. 

Nei, du kledde deg ikke feil, det var din far som handlet galt, punktum. Problemet med voldtekt er overgriperen ikke offeret. Hvordan du kledde deg hadde ingenting å si. Det er dine foreldre som sviktet deg. 

Det er mer vanlig at voldtektssaker blir henlagt, enn at en uskyldig blir dømt. Så jeg ser ikke helt denne panikken for de uskyldige. 

Anonymkode: 45e90...acf

• Liker 5
Skrevet

Nei, menn dømmes for sjeldent. Burde ært minimun 10 år for enhver voldtekt, 21 år ved overfall og pedofili. Kastrering og amputering er også på høy tid å få inn.

Anonymkode: 03ed4...35a

• Liker 2
Skrevet

Jeg er for så vidt enig i at #metoo tåkelegger debatten noe. Man blander sammen et tilrop med en fullbyrdet voldtekt under samme emneknagg; for meg har den virka mer forvirrende enn klargjørende. Og en del av historiene er mer historier om ubehagelige opplevelser enn reelle overtramp. Og det er synd, for vi bør lære oss hvor grensene går. Jeg har også blitt forsøkt kyssa eller klapsa på baken på fest uten at jeg var med på det, men ikke av noen som fortsatte da jeg sa det ikke var greit. 

Det er ikke sånn at alle ubehagelige opplevelser er ulovligheter. Det er viktig å vite forskjellen, hvor langt eller kort lovene strekker seg.

Det sagt; de historiene jeg har fått høre om overgrep fra venner eller andre bekjente, har vært klare voldtekter med muntlig og fysisk motstand. Og ingen av dem har anmeldt, men samtlige har slitt i ettertid, gått i terapi, har større eller mindre problemer i relasjoner seinere. Men ingen av dem har skrevet #metoo eller snakket høyt om det, de historiene er belagt med så mye skam og skyldfølelse, at de blir fortidd. Det er lettere å snakke om at noe klappa en på rumpa eller kalte en hore enn at noen voldtok en. Jeg er ikke så sikker på om #metoo har jo det lettere å snakke om alvorlige overgrep. 

• Liker 2
Skrevet

Skremmende mange som tror #metoo handler om voldtekt og som dermed også tror at kvinner som bruker emneknaggen sier de har blitt voldtatt. Kanskje dere burde sette dere inn i kampanjen istedet for å misbruke den i voldtektsdebatten.

Anonymkode: ef138...80d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...