AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #1 Skrevet 5. november 2017 Har snakket ganske mye med en mann de siste ukene. Av praktiske årsaker kan vi ikke møtes før om noen uker. Jeg har hele tiden følt at han har ønsket å date meg fordi han har vært veldig interessert i hva jeg interesserer meg for blandt annet og senest i forigårs følt at han har snakket på en måte som har gjort meg helt sikker på at han er ute etter noe mer enn sex. Derfor har jeg ikke spurt om dette siden vi har avtalt date i offentligheten og alt som skulle tilsi at han ønsker å se om han liker meg på det romantiske plan. Jeg for min del har ikke likt en eneste mann jeg sett eller møtt siden min eks (som er ganske lenge). Det handler ikke om utseende, men mangel på kjemi og gnist og alt dette. Men denne mannen jeg møtte på nettdating nå føler jeg at jeg liker helt utrolig godt, noe som jeg ikke trodde var mulig å tenke med noen man enda ikke har møtt i virkeligheten. Jeg kjenner meg egentlig veldig tiltrukket av han fordi jeg liker så godt humoren og personligheten generelt. Jeg har vært ganske restriktiv på flørtefronten, og han har vel ikke flørta noe enormt han heller, men i dag tenkte jeg å flørte litt og fikk et svar som i alle fall viste at han var veldig seksuelt tiltrukket av meg. Det gjorde meg veldig overrasket at han ville være så rett frem for det gjorde meg usikker. Hva om han bare ønsker seg et ligg, men på en annen side; vil en mann bruke så mange uker med bare prating om interesser og alt mulig om han bare ønsker et ligg? Noen menn vil vel gjøre det, men jeg er sikker på at denne mannen ikke hadde hatt noe problem med å finne en tilfeldig kvinne på byen. Så det koker ned til dette: skal jeg spørre han nå eller vente til etter daten? Altså, problemet er ikke at han vil ligge med meg, for det er jo supert siden jeg naturligvis også tenker på å ligge med han, men problemet er om han kun er ute etter dette. Jeg ønsker ikke skremme bort den første mannen jeg liker på år og dag ved å si at jeg ønsker et forhold, siden jeg strengt tatt ikke vet hvorvidt jeg vil like han på den måten ennå. Tips? Anonymkode: 8232d...90c
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #2 Skrevet 5. november 2017 Ja, det er blandt de første spørsmålene jeg stiller. Mange ganger før jeg spør hvor de bor eller hva de har av interesser, men noen ganger etter de spørsmålene. Ja menn kan bruke mange måneder med prating selvom de bare er ute etter et ligg. Det kalles tidsfordriv og smøring. Spør med en gang så slipper du å kaste bort tid. om de sier de tar ting som det kommer så betyr det useriøs. Menn som er klar for forhold skriver nettopp det. Anonymkode: 6fd65...cd7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #3 Skrevet 5. november 2017 Hjelper ikke å spørre heller. Er han sleip nok svarer han det du tror han vil høre. Og folk er ikke nødvendigvis så bevisst på hva de er ute etter heller. Ord betyr ingenting, handling er alt. Du må bare sjekke ut om han investerer i deg og kjenne etter om du føler deg bra med han eller om du er konstant usikker. Anonymkode: 488dd...d5f 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #4 Skrevet 5. november 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er blandt de første spørsmålene jeg stiller. Mange ganger før jeg spør hvor de bor eller hva de har av interesser, men noen ganger etter de spørsmålene. Ja menn kan bruke mange måneder med prating selvom de bare er ute etter et ligg. Det kalles tidsfordriv og smøring. Spør med en gang så slipper du å kaste bort tid. om de sier de tar ting som det kommer så betyr det useriøs. Menn som er klar for forhold skriver nettopp det. Anonymkode: 6fd65...cd7 Hæ? Nei, jeg sier jo det selv i HI. Jeg tar naturligvis ting som det kommer fordi jeg på forhånd ikke kan vite om jeg får de riktige følelsene for noen. Betyr ikke at jeg er useriøs. Om en mann skulle si det samme betyr jo ikke det at han mener noe annet enn meg eller lyver bare fordi han er mann. Anonymkode: 8232d...90c
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #5 Skrevet 5. november 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelper ikke å spørre heller. Er han sleip nok svarer han det du tror han vil høre. Og folk er ikke nødvendigvis så bevisst på hva de er ute etter heller. Ord betyr ingenting, handling er alt. Du må bare sjekke ut om han investerer i deg og kjenne etter om du føler deg bra med han eller om du er konstant usikker. Anonymkode: 488dd...d5f Ja, det er sant. Får bare gå på date og se. Anonymkode: 8232d...90c
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #6 Skrevet 6. november 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Nei, jeg sier jo det selv i HI. Jeg tar naturligvis ting som det kommer fordi jeg på forhånd ikke kan vite om jeg får de riktige følelsene for noen. Betyr ikke at jeg er useriøs. Om en mann skulle si det samme betyr jo ikke det at han mener noe annet enn meg eller lyver bare fordi han er mann. Anonymkode: 8232d...90c Er man klar for og søker etter et forhold så svarer man "jeg ser etter en å dele fremtiden med/ en å bli sammen med" og ikke "tar det som det kommer". Man skal være målretta, ikke snakke kryptisk og dekke over at man egentlig er en useriøs person som dater bare for å date. Anonymkode: 6fd65...cd7 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #7 Skrevet 6. november 2017 Før spurte jeg aldri. Nå har jeg begynt å spørre, selv om det ikke kan garantere noenting. Hvis dere føler dere holder på så trenger du ikke spørre, selv om det kanskje er dumt å spørre nå? Da er det lett for han å si dere kanskje er FF, hvis du spør nå. Anonymkode: 1e2ec...2c4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #8 Skrevet 6. november 2017 Eller kanskje han er godkar og hadde sagt forhold med engang. Anonymkode: 1e2ec...2c4
SunnivaOslo Skrevet 6. november 2017 #9 Skrevet 6. november 2017 Ser ikke vitsen. Folk lyver om alt mulig for å få seg noe. Om du stoler på hans ORD fremfor hans HANDLING så er det bortkastet.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #10 Skrevet 6. november 2017 Nytter ikke spørre, jeg sier bare det du vil høre. Trist at det et slik, men blir lite fitte ellers. Anonymkode: 73d41...7f3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #11 Skrevet 6. november 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nytter ikke spørre, jeg sier bare det du vil høre. Trist at det et slik, men blir lite fitte ellers. Anonymkode: 73d41...7f3 Da må du være stygg. Jeg matcher med mange som er ærlige å sier de er ute etter ligg og da sier jeg bare at vi ikke er ute etter det samme, også unmatcher vi. De får seg nok av fitte uansett . Anonymkode: 6fd65...cd7 1
OPIgirl Skrevet 6. november 2017 #12 Skrevet 6. november 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nytter ikke spørre, jeg sier bare det du vil høre. Trist at det et slik, men blir lite fitte ellers. Anonymkode: 73d41...7f3 Fy, så stygg du er. 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #13 Skrevet 6. november 2017 Jeg spør aldri, og hater når menn spør meg. Synes det er et rart og litt kleint spørsmål. Faktisk har jeg droppet menn som har spurt om det tidlig. For det første er jeg ikke på aktiv "husband-hunting" og synes det er pinlig å bli portrettert som jeg er det. Jeg klarer meg fint alene, men det er klart jeg er åpen for noe seriøst med den rette. Slik er det for de aller fleste. De fleste menn tar litt det som kommer deres vei. De kan forelske seg, og de kan også være komfortabel med en fling. Det kommer utelukkende an på hvor godt de liker jenta. Å snakke om hva man er "aktivt ute etter" kan skremme bort folk - ikke fordi de er useriøse, men fordi de vet det ligger mange forventninger til grunn. Man tenker jo automatisk "jeg må VIRKELIG like denne personen om jeg skal ta initiativ til date nr.2, for h*n er på utkikk etter et seriøst emne, og alt annet er bortkastet tid". Og det blir til at man dropper noen man egentlig ville bli bedre kjent med i frykt for å forplikte seg til noe man enda ikke er sikker på. Anonymkode: 9b15a...d60 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #14 Skrevet 6. november 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spør aldri, og hater når menn spør meg. Synes det er et rart og litt kleint spørsmål. Faktisk har jeg droppet menn som har spurt om det tidlig. For det første er jeg ikke på aktiv "husband-hunting" og synes det er pinlig å bli portrettert som jeg er det. Jeg klarer meg fint alene, men det er klart jeg er åpen for noe seriøst med den rette. Slik er det for de aller fleste. De fleste menn tar litt det som kommer deres vei. De kan forelske seg, og de kan også være komfortabel med en fling. Det kommer utelukkende an på hvor godt de liker jenta. Å snakke om hva man er "aktivt ute etter" kan skremme bort folk - ikke fordi de er useriøse, men fordi de vet det ligger mange forventninger til grunn. Man tenker jo automatisk "jeg må VIRKELIG like denne personen om jeg skal ta initiativ til date nr.2, for h*n er på utkikk etter et seriøst emne, og alt annet er bortkastet tid". Og det blir til at man dropper noen man egentlig ville bli bedre kjent med i frykt for å forplikte seg til noe man enda ikke er sikker på. Anonymkode: 9b15a...d60 i mine øyne så ser jeg ingenting pinlig med å være åpen om at man ønsker seg en seriøs partner til å stifte familie og evn gifte seg med, og kjenner ikke igjen den tankegangen du nevner om at man dropper noen pga press og forventninger. Personlig så er jeg kun interessert i å date noen som har de samme målene som meg i livet, altså giftemål og familiestiftelse, men de aller fleste vet at det tar lang tid å bli kjent med noen så forplikte seg med en gang til første og beste blir jo bare tull. Man dater på vanlig vis og avslutter datingen om man finner ut at man ikke har kjemi eller ser dealbreakere i den andre som man vet med seg selv at man ikke kan leve med i et langvarig forhold. Det blir ikke flisespikkeri om at personen raper høyt en gang, men for eksempel ulikt politisk ståsted og syn på barneoppdragelse og samfunnet, eller ulike holdninger og moraler. I dating generelt så er man jo på jakt etter et seriøst emne, jeg ser hvertfall ikke poenget med å date bare for å date om man ikke har noe mål og mening med det hele, da kaller jeg det heller pulevennskap. Det å ønske seg en livspartner trenger langt i fra å bety at man er desperat eller "aktivt på jakt" og ser alle som potensielle ektemenn og setter opp forestillinger og forventninger om de, men heller at man er seriøs og har fått en ekstra interesse for den eller de man velger å møte og ikke bare dater for å slå ihjel tid. Jeg er på jakt, men ikke aktivt på letern, det dukker opp når det dukker opp, men å kaste bort tid på å date noen som ikke vil det samme som meg det gidder jeg ikke så derfor blir det naturlig å kartlegge fra starten av. Om flere hadde gjort det og vært mer målbevisste tror jeg veldig mange hadde sluppet å bli holdt årevis på gress av en mann som ikke vil binde seg, eller blitt såra fordi den man dater plutselig ligger med 14 andre personer også selv etter 6 mnd og aldri så på datingen som noe seriøst. Det er mange kvinner og menn som bare ønsker et ligg og min erfaring er at de fleste voksne er ærlige om dette om man bare tar det opp. Som ungdom er det vanligere å lyve fordi man er desperat etter sex og sier hva som helst for å få det, men som voksen så har man som regel respekt for andres følelser og tid. Anonymkode: 6fd65...cd7 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #15 Skrevet 6. november 2017 Nei, men kanskje jeg burde begynne å spørre om det. Noen ganger merker jeg at menn ikke er så interessert i det jeg skriver. De er bare interessert i et mål, og det er å få meg til sengs. Vet ikke om de tror at det ikke er gjennomskubart, men det er det altså. Dessuten, om noen spør om det så trenger man ikke å legge ut i det vide og det brede. Man kan helt enkelt si at man er ute etter noe seriøst. Alle skjønner at slike ting tar tid, og at man ikke skal gifte seg etter en date, men for meg blir "tar det som det kommer" negativt mottatt. Det blir oppfattet som useriøst. Anonymkode: e31dd...c9c 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #16 Skrevet 6. november 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Da må du være stygg. Jeg matcher med mange som er ærlige å sier de er ute etter ligg og da sier jeg bare at vi ikke er ute etter det samme, også unmatcher vi. De får seg nok av fitte uansett . Anonymkode: 6fd65...cd7 Så stygg kan jeg ikke være når flere har bitt på kroken 😂 Kvinner må smøres og lyves til for å gi opp godsakene. Koster meg ikke en kalori. Anonymkode: 73d41...7f3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #17 Skrevet 6. november 2017 Jeg spør ikke (er kvinne), men har blitt spurt. Rimelig kjapt også, både når det gjelder seriøsitet og barn. Det har vel med alderen å gjøre. Ofte blir jeg da litt usikker på om det er MEG han liker eller om jeg bare er «god nok for jobben som lyses ut». Selv er jeg mer der at jeg er åpen for et langvarig forhold, men jeg leter ikke akivt etter det. Jeg trives utrolig godt med det livet jeg har akkurat nå, så for meg dreier dating seg om å kanskje møte noen jeg finner ut at jeg ikke kan leve uten, ikke å møte en jeg kan leve med. Anonymkode: 3fd1b...ff7 2
Ardenus Skrevet 6. november 2017 #18 Skrevet 6. november 2017 Hvis du spør han om hva han er ute etter og han ikke liker at du spør om slikt, så var det ikke akkurat meninga at dere skulle bli sammen akkurat. Ærlighet og en smule rett frem er ikke farlig, så lenge man har sosiale antenner i orden 3
Ardenus Skrevet 6. november 2017 #19 Skrevet 6. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg spør ikke (er kvinne), men har blitt spurt. Rimelig kjapt også, både når det gjelder seriøsitet og barn. Det har vel med alderen å gjøre. Ofte blir jeg da litt usikker på om det er MEG han liker eller om jeg bare er «god nok for jobben som lyses ut». Selv er jeg mer der at jeg er åpen for et langvarig forhold, men jeg leter ikke akivt etter det. Jeg trives utrolig godt med det livet jeg har akkurat nå, så for meg dreier dating seg om å kanskje møte noen jeg finner ut at jeg ikke kan leve uten, ikke å møte en jeg kan leve med. Anonymkode: 3fd1b...ff7 Det var bra svar på spørsmålet det. De fleste spør om barn og seriøsitet fordi de vil matche med sine egne kriterier. Som meg selv, jeg vil ha barn en dag, jeg vil ha forhold, svarer dama at hun ikke vil ha barn eller ikke ute etter forhold, så er hun jo ikke noe for meg. 2
Gjest Mysticgirl Skrevet 6. november 2017 #20 Skrevet 6. november 2017 Jeg har aldri spurt det spørsmålet . Det har bare kommet naturlig at vi har blitt kjærester
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå