Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #1 Skrevet 26. januar 2005 ... å droppe bryllupskaka? (Bryllupet skal være relativt uformelt)
eliassen Skrevet 26. januar 2005 #2 Skrevet 26. januar 2005 Det er jo dere som bestemmer da, men tror jeg ville valgt en veldig enkel kake i stedenfor å kutte den helt. Trenger jo ikke være en tradisjonell marsipankake heller. Pascal har jo bryllupskaker med frukt.
Coria Skrevet 26. januar 2005 #3 Skrevet 26. januar 2005 Vi har av budsjettmessige grunner gått vekk fra å kjøpe bryllupskake. Men vi hadde vel tenkt at noen i familien kan bake en litt fin kake. Generelt synes jeg at man kan gjøre akkurat som man vil!
TeddyToria Skrevet 26. januar 2005 #4 Skrevet 26. januar 2005 Jeg synes også man må gjøre som man vil, men det pleier jo ofte å være flere kaker og desserter å velge mellom utenom selve bryllupskaken...så dere kan jo bare ha en dessertbuffet eller noe?!? Eller kanskje kjente og kjære bare kan bake en enkel kake som dere kan ha som "bryllupskake"!??
trude Skrevet 26. januar 2005 #5 Skrevet 26. januar 2005 NEI, NEI, NEI. Du må ikke kutte ut kaka, dere skal jo sprette den ilag og han skal gi deg første biten! Velg heller en enkel kake med bare en etasje. Lykke til
Gjest Annen gjest Skrevet 26. januar 2005 #6 Skrevet 26. januar 2005 Jeg har også lurt litt på dette... Er litt kjipt å droppe hele kaken, men med 80-90 gjester blir det jo en ganske stor og dyr kake. Slenger dermed på et spørsmål til; Må man ha en så stor kake slik at det er biter til alle, eller kan man supplere med haugevis av hjemmebakte delikate gode kaker?
Coria Skrevet 26. januar 2005 #7 Skrevet 26. januar 2005 Jeg har vært i bryllup der det så vidt ble spist en etasje av en tre etasjes kake, så jeg vil si at man ikke trenger nok til alle. Mange synes uansett at eventuelle andre kaker ser bedre ut.
trude Skrevet 26. januar 2005 #8 Skrevet 26. januar 2005 Du kan jo lage bryllupskaka selv! Det er ikke så vanskelig og det trenger ikke være så dyrt. Lag vanlig sukkerbunn(stooooor) og fyll med det du vil(banan, jordbær, fruktcoctail, kiwi, ja hva du vil) Marsipanlokk kan du få kjøpt, eller du kan kjøpe marsipanpølse og lage selv. Pynten kan du også få kjøpt(roser ol.) Det er kjempenkelt, og har du ikke tid selv, kan du kanskje spørre noen i familien eller venner. Lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #9 Skrevet 26. januar 2005 Det aller meste går faktisk an. Vil man ikke ha bryllupskake, så dropper man det. Dere blir gift uansett. Selv ville jeg ikke ha droppet kaka, men dette og alt annet omkring bryllupet er deres valg. Men har dere ikke tenkt til å ha kaker i det hele tatt, eller er det bare den store tradisjonelle bryllupskaka dere tenker på å droppe?
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #10 Skrevet 26. januar 2005 Vi skal ha et uformelt og morsomt ( håper vi ) bryllup. Vi skal ikke ha bryllupskake i form av flere etasjer. Derimot er broren min flink å bake, så han skal få den store gleden av å bake marsipankake i langform. Oppå kaka setter vi en utradisjonell kakepyntdings. Har vært i flere bryllup hvor det har vært en - etasjes bryllupskake - synes det har funka greit.
Grooo Skrevet 26. januar 2005 #11 Skrevet 26. januar 2005 Gjør ikke noe om "hovedkaka" ikke er stor nok til alle, er garantert mange som ikke tar av den uansett. Jeg feks... (Men jeg er kanskje ikke invitert...)
Murf Skrevet 26. januar 2005 #12 Skrevet 26. januar 2005 Pøh! Droppe kaka kan man vel? Vi hadde tenkt å gjøre det, men mamma fikk en venninne til å bake en kjempegod kake. Så da ble det kake allikevel, ordnet av mammas venninne. Det er ikke noe man MÅ. Man gjør det man VIL. M
Gjest gjest1 Skrevet 27. januar 2005 #13 Skrevet 27. januar 2005 Hvis man ikke har lyst på kake så er vel det helt i orden. Men det koster jo ikke så veldig mye å bake en kake selv så om du ikke er så flink til det er det helt sikkert noen andre som kunne tenke seg den jobben. Skal det serveres mat er det jo hyggelig med en kakebit til kaffen......tenker nå jeg da
Gjest Gjest (trådstarter) Skrevet 27. januar 2005 #14 Skrevet 27. januar 2005 Takker for alle gode svar!!! :-) Nå har jeg snakket med min kjære mor, og hun har veldig lyst til å prøve seg på å bake bryllupskake - og det synes jeg er veldig veldig morsomt!!! Så nå er det ut på kakestativshopping!!! Jiippiii!
Gjest gjest1 Skrevet 27. januar 2005 #15 Skrevet 27. januar 2005 Så koselig at mamman din vil bake kake til dere
Gjest Betty Boop Skrevet 27. januar 2005 #16 Skrevet 27. januar 2005 Mammaen min skal bake vår også - en 3-etasjers marsipankake. Det er fordi jeg ikke synes engelske bryllupskaker er noe gode, og de ser utrolig kunstige ut - og det vil jeg ikke betale 4000 kr for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå