Gå til innhold

Hva gjør jeg nå? Har virkelig ikke råd til at hunden min skal trekke tenner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg slik at hunden min har felt alle valpetenner bortsett fra en oppe i hjørne. Jeg var hos veterinær for helsekontroll så sa de at den tanna ikke stod i veien for noe enda, og var per øyeblikk ikke hast. 

Å trekke den ene tanna vil koste meg rundt 2000kr +-, dette har jeg virkelig ikke råd til nå og særlig ikke nå som julestria nærmer seg. 

Og for dere som måtte mene at jeg er en elendig hundeier som ikke burde hatt hund, så er jeg ikke det. Hunden min får bra för, mye omsorg, stell, turer å kjærlighet. Er reg i nkk, alle papirer i orden ect og er forsikret. 

Noen her som har vært i lignende situasjon, hvor det plutselig oppstår noe slikt? Jeg kan ikke låne de pengene av noen, og kredittkort er uaktuelt å bruke/skaffe. Har heller ikke noe særlig på buffer da jeg brukte det meste til sydenferie nå i sommer. 

Håper på positive råd og ikke dritt slenging.

Anonymkode: d2fba...036

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det haster ikke, så da kan du spare til det. Kanskje hunden til og med feller den i mellomtiden.

Anonymkode: 3e974...0da

• Liker 10
Skrevet

Egen buffer til dyret som IKKE brukes på ferier/unødvendige ting er første bud. 

Hvis tanna ikke trengs å trekkes med en gang, har du jo tid til å spare opp litt :)

Anonymkode: 55a73...b19

• Liker 20
Skrevet

Spør om du kam betale på avbetaling hos dyrlegen? Hvis ikke hadde jeg personlig brukt MasterCard. Å vente for lenge kan gi hunden en ugunstig tannstilling, noe som kan gi problemer og bli dyrt senere i livet. 

• Liker 3
Skrevet

Du må jo ha penger til slike ting. Kan dukke opp MYE dyrere ting enn en tann som må trekkes når man har hund.

Anonymkode: 91af2...92b

• Liker 22
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo ha penger til slike ting. Kan dukke opp MYE dyrere ting enn en tann som må trekkes når man har hund.

Fullstendig klar over det, og bufferen skal fylles opp etter jul. Har ikke store inntekten så jeg kan dessverre ikke spare mer enn 4-500kr i mnd. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og som regel så dekker forsikringen det meste bortsett fra tenner, så om det skulle være behov for noe så er det bare egenandel :) 

• Liker 1
Skrevet

Hunden min får tannpleie en gang pr. år det koster 2650,- og trekke en tann koster 350,- pr. tann i tillegg. Har du hund, skal du også ha råd til å ta vare på helsen til hunden. 

Anonymkode: 2cc86...cea

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hunden min får tannpleie en gang pr. år det koster 2650,- og trekke en tann koster 350,- pr. tann i tillegg. Har du hund, skal du også ha råd til å ta vare på helsen til hunden. 

Anonymkode: 2cc86...cea

Vi er nøye med å pusse tenner, men det har kanskje ikke noe å si. 

Skrevet

Heldigvis må ikke tanna trekkes enda, så her må du spare. 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egen buffer til dyret som IKKE brukes på ferier/unødvendige ting er første bud. 

Hvis tanna ikke trengs å trekkes med en gang, har du jo tid til å spare opp litt :)

Anonymkode: 55a73...b19

Enig, 
når man vurderer å skaffe seg dyr så bør man ha en egen konto man setter av penger på hver måned, til den dagen det skjer noe. Det kunne jo vært en livsviktig operasjon for eksempel. 

Du må spare opp, eller så må du låne fra venner eller ta forbrukslån om det blir hast :(
Skjønner veldig veldig godt at det svir og virker umulig, men sånn er det å ha ansvar for et annet levende vesen. 

Anonymkode: aa86d...c56

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fullstendig klar over det, og bufferen skal fylles opp etter jul. Har ikke store inntekten så jeg kan dessverre ikke spare mer enn 4-500kr i mnd. 

Hvorfor i alle dager skaffet du deg hund da?

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og som regel så dekker forsikringen det meste bortsett fra tenner, så om det skulle være behov for noe så er det bare egenandel :) 

Nja, det er ganske mange ting forskjellige forsikringer ikke dekker - og man har jo også makssummer å forholde seg til samt. at forsikringen faller fra når hunden blir eldre +++

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager skaffet du deg hund da?

Åja, så det er kun mennesker med veldig god økonomi som kan ha hunder? Hunden min har fått alt den trenger og vært på alle kontroller den skal. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja, det er ganske mange ting forskjellige forsikringer ikke dekker - og man har jo også makssummer å forholde seg til samt. at forsikringen faller fra når hunden blir eldre +++

Fullstendig klar over hvilke forsikring vi har og hva makssummen er. Men nå skrev jeg ikke dette innlegget for å få spydige kommentarer på hvorfor jeg jeg i alle dager har anskaffet meg en hund. Så var det ikke noe positivt å skrive så la heller vær :) 

Skrevet

Meld deg inn i  ei gruppe på fb som heter "Hund på facebook". Veldig bra gruppe der folk har masse råd å komme med.

Anonymkode: a97db...5cc

Skrevet

Hva er vitsen med en diskusjon rundt dette? Tanna må ikke trekkes med en gang og ts kommer til å ha penger når den må trekkes. End of story.

• Liker 4
Skrevet

Ønsk deg tanntrekk til hunden som forskudd på julegave av familien. 2000 er tross alt ikke ille, når katten min trakk tenner kom det på 8000

Anonymkode: 26257...54e

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor gidder dere å diskutere hundeholdet og økonomien til Ts når det ikke er det det handler om? 

Ts, dyrlegen ville sagt det dersom den tannen måtte ha blitt trekt nå, så bruk tiden fremover på å spare, å skulle hunden få problemer så er du nødt til å enten tigge litt hos banken, de forstår ofte at noe sånt kan skje, å dersom du går innom å snakker med rådgiver så kan de ofte hjelpe, eller du må bruke MasterCard om du har det. 

Anonymkode: d19d4...0f0

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i oslo og her vet jeg at man kan få faktura eller delbetaling gjennom resursbank. Man kan ikke ha betalingsanmerkninger og må være over 18. Jeg har aldri brukt det, men jeg blir spurt om det hver gang. Kanskje delbetaling kunne vært noe?

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, så det er kun mennesker med veldig god økonomi som kan ha hunder? Hunden min har fått alt den trenger og vært på alle kontroller den skal. 

Ikke veldig god, men god nok til å betale for f. eks. tanntrekk. Også den dagen det må gjøres DEN dagen.

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vitsen med en diskusjon rundt dette? Tanna må ikke trekkes med en gang og ts kommer til å ha penger når den må trekkes. End of story.

TS sier hun kan spare 4-500 kr i mnd? Da vår hund hadde samme problem kunne vi ikke vente 4 mnd med å trekke.

Når det er sagt ville jeg gitt valpen tyggebein og gulrøtter og slikt så kanskje den detter ut av seg selv.

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har det seg slik at hunden min har felt alle valpetenner bortsett fra en oppe i hjørne. Jeg var hos veterinær for helsekontroll så sa de at den tanna ikke stod i veien for noe enda, og var per øyeblikk ikke hast. 

Å trekke den ene tanna vil koste meg rundt 2000kr +-, dette har jeg virkelig ikke råd til nå og særlig ikke nå som julestria nærmer seg. 

Og for dere som måtte mene at jeg er en elendig hundeier som ikke burde hatt hund, så er jeg ikke det. Hunden min får bra för, mye omsorg, stell, turer å kjærlighet. Er reg i nkk, alle papirer i orden ect og er forsikret. 

Noen her som har vært i lignende situasjon, hvor det plutselig oppstår noe slikt? Jeg kan ikke låne de pengene av noen, og kredittkort er uaktuelt å bruke/skaffe. Har heller ikke noe særlig på buffer da jeg brukte det meste til sydenferie nå i sommer. 

Håper på positive råd og ikke dritt slenging.

Har du ikke forsikring? Tror de fleste forsikringer dekker trekking av melketenner. Måtte trekke en hel haug på min lille sjarmør, betalte kun egenandel. 

Om du absolutt ikke kan låne penger av noen så syns jeg MasterCard ikke er en så dum idé. Ha lav grense på det, ta ut de 2000 kr du trenger og betal tilbake når du kan. Rentene er høye, men det blir ikke mange kronene på et lån på 2000 kr på noen få måneder. Kreditt er ikke skummelt så lenge man har fornuften med seg når man bruker det.

Anonymkode: 2fecb...4d8

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...