Gå til innhold

Kvinner vil ikke ha barn med lavstatus-menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har likestillingen gått fr langt. Dette skaper dårlg livskvalitet og selvmord blandt menn.

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/flere-barnlse-kvinner-vil-ikke-ha-barn-med-lavstatus-menn/3423386253.html#/replycomment-59faeb5d985911665b44a490

En av årsakene til økt barnløshet, er at kvinner ikke vil ha barn med menn som har lavere status enn dem selv.

Forsker Thorgeir Kolshus ved Sosialantropologisk institutt ved Universitetet i Oslo, sier at en av årsakene til økt barnløshet, er at kvinner ikke vil ha barn med menn med lavere status enn seg selv. 

– Det er én årsak. Det er et holdnings- og kulturspørsmål og et etterslep av et kjønnsrollemønster som vi nok tenkte at vi hadde lagt bak oss, sier Kolshus til NRK. Han sier at denne tren

Anonymkode: ab934...75e

Videoannonse
Annonse
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Hva så ?

Kvinner får vel få barn med hvem de vil. Det er ingen menneskerett og få barn selv om noen ser ut til å tro det.

Skrevet
31 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Hva så ?

Kvinner får vel få barn med hvem de vil. Det er ingen menneskerett og få barn selv om noen ser ut til å tro det.

Feminismen har skapt ustabilitet i samfunnet.

• Liker 4
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, all ustabilitet i samfunn, vold og krig er det feminismen som står for :laugh:

Endret av Betty Blue
  • Liker 4
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at noen menn ikke får barn gjør ikke samfunnet ustabilt. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Menn skaper problemer for seg selv når de ikke gidder å ta utdanning og få seg en god og trygg jobb. 

Det er ikke feminismens feil for å si det sånn. 

Anonymkode: 77f7d...2db

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Menn skaper problemer for seg selv når de ikke gidder å ta utdanning og få seg en god og trygg jobb. 

Det er ikke feminismens feil for å si det sånn. 

Men det er ikke høystatusjobber til alle. Noen må sitte i kasso på Rimi.

Skrevet

Har aldri vært opptatt av hva en mann jobber med, det viktigste er at han faktisk har en jobb.

Anonymkode: 63b08...928

• Liker 1
Skrevet

Har aldri vært opptatt av hva en mann jobber med, det viktigste er at han faktisk har en jobb.

Anonymkode: 63b08...928

Ikke rart det er mange miserable uføre menn.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke høystatusjobber til alle. Noen må sitte i kasso på Rimi.

Det er ikke feminismens feil det heller. 

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke feminismens feil det heller. 

Problemet er kvinner som kun vil ha menn med høyere status enn dem selv.

Skrevet

IKKE ALLE KVINNER VIL HA UNGER! 

Anonymkode: a0644...c20

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk barn med  en lavstatus mann som du kaller det. Det er faktisk noe av det dummeste jeg har gjort. Ikke barna de  er fantastiske.  Men at jeg måtte stå for alt av sosialt opplæring. Skole og fritid. Ikke klarte han lekser skjønte de ikke.Han ble ettervært så vanskelig å leve med at vi flyttet.  Jeg fikk omsorg han besøk.  Så sa han Viss slapp å betale noe. Ellers krevde han 50 50 og det ville ikke unger.  Jeg tjener mere enn han og jobber mere ( Selv om det er type kassa på rimi jobb )  jeg måtte rydde opp i så mye rot pga barna mine att jeg fikk økonomiske problemer pga han . Og barna ser han mindre og mindre til selv om jeg ber han ofte om å la de komme på besøk.  Så her er nok noe av grunnen. Og ja han ville ja barn gjerne flere en de vi fikk og ja jeg giftet med med han  ung og dum.

Anonymkode: 65b1b...bf0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
På 5.11.2017 den 23.03, AnonymBruker skrev:

Nå har likestillingen gått fr langt. Dette skaper dårlg livskvalitet og selvmord blandt menn.

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/flere-barnlse-kvinner-vil-ikke-ha-barn-med-lavstatus-menn/3423386253.html#/replycomment-59faeb5d985911665b44a490

En av årsakene til økt barnløshet, er at kvinner ikke vil ha barn med menn som har lavere status enn dem selv.

Forsker Thorgeir Kolshus ved Sosialantropologisk institutt ved Universitetet i Oslo, sier at en av årsakene til økt barnløshet, er at kvinner ikke vil ha barn med menn med lavere status enn seg selv. 

– Det er én årsak. Det er et holdnings- og kulturspørsmål og et etterslep av et kjønnsrollemønster som vi nok tenkte at vi hadde lagt bak oss, sier Kolshus til NRK. Han sier at denne tren

er mer enn nok av " lav status" kvinner eller stygge tjukke kvinner . så egentlig nok å ta av. tror mange også ikke vil ha barn og at mange menn ikke vil gifte seg, eller gå inn i forhold og ta ting for seriøst

Anonymkode: 90f26...98a

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk barn med  en lavstatus mann som du kaller det. Det er faktisk noe av det dummeste jeg har gjort. Ikke barna de  er fantastiske.  Men at jeg måtte stå for alt av sosialt opplæring. Skole og fritid. Ikke klarte han lekser skjønte de ikke.Han ble ettervært så vanskelig å leve med at vi flyttet.  Jeg fikk omsorg han besøk.  Så sa han Viss slapp å betale noe. Ellers krevde han 50 50 og det ville ikke unger.  Jeg tjener mere enn han og jobber mere ( Selv om det er type kassa på rimi jobb )  jeg måtte rydde opp i så mye rot pga barna mine att jeg fikk økonomiske problemer pga han . Og barna ser han mindre og mindre til selv om jeg ber han ofte om å la de komme på besøk.  Så her er nok noe av grunnen. Og ja han ville ja barn gjerne flere en de vi fikk og ja jeg giftet med med han  ung og dum.

Altså, nå tror jeg de fleste av oss tenker på greie menn, som tilfeldigvis er endt opp som lavstatus. Ikke drittsekker. De finnes jo i alle forskjellige samfunnslag (og dessverre er det ikke alltid synlig på dem med en gang at de er drittsekker).

Anonymkode: 84329...fe4

• Liker 1
Skrevet
På 5.11.2017 den 23.03, AnonymBruker skrev:

Å? Er kun hans undersøkelse, han vet ikke alt om alle kvinner, bare fastsetter konklusjon på hva han har oppdaget.

• Liker 1
Skrevet

Dette har jeg vært klar over lenge og jeg har sagt det flere ganger. Status er en av de primære tingene kvinner ser etter i menn og de vil neppe gifte seg "nedover". 

Eksempel; 

En mannlig kirug, lege, politimester, næringslivleder, psykolog , forsker kan fint gifte seg med ei arbeidsledig eller uføretrygdet kvinne til tross for at hun ikke har den mest omfattende utdannelsen. Jeg vet om flere forhold hvor dette er faktum.

Tror de fleste at ei kvinnelig kirurg, politimester, næringslivleder, psykolog eller forsker ville giftet seg med en uføretrygdet mann uten utdannelse i like stor grad som når rollene er snudd?

Neppe. Problemet med tanken om at kvinner må gifte seg oppover på rangstigen er at langt flere kvinner tar høyere utdannelse enn menn så denne ligningen vil ikke gå opp. Hypergami vil ikke fungere på sikt. Når alle kvinnene kjemper om de 20-30% høyest utdannede mannfolka på toppen av rangstigen så er det ikke rart at familiestrukturen holder på å gå opp i liminga. De mannfolka på toppen blir resirkulert av kvinner , de får gjerne mange barnekull. Opptil 4-5. Med andre ord blir de ikke værende med damen de setter barn på. Og mange barn vokser opp med en far som ikke er tilstede i oppveksten.

https://www.dagbladet.no/kultur/hypergamiets-problem/60199327

Hypergamiets problem

Når kvinner har blitt sterkere og mer utdannet enn menn, men fortsatt har krav om at en mann skal være høyere, sterkere og rikere, blir den norske mannen funnet for liten.

For en mann er det da en fordel å være symmetrisk (pen) og høy, sosial intelligent, ha humor og mange venner. I tillegg ressurser som høy utdannelse, god økonomi og makt. Mannen synes enklere i sine preferanser. Han vil ha et pent smil, sosialt fleksibel, kvinnelige former (timeglass) - og ungdommelighet. Men kravene blir desto hardere for en kvinne. Ung og pen er egenskaper det er vanskeligere å erverve eller kompensere for.

Demografisk og kulturelt har det skjedd store endringer de siste 50 årene. Kvinner har blitt betydelig sterkere, flinkere, med langt høyere selvstendighet og utdannelse. Svært mange høystatusyrker som prester, leger og advokater besittes nå mer og mer av kvinner. Jenter får over en halv karakter bedre på ungdomsskolen, hvilket allerede har fått tydelige konsekvenser for kjønnsfordelingen på høyere utdannelsesinstitusjoner.

Når da kvinnen ønsker en krysning av George Clooney, Magnus Carlsen, Ylvis og Jens Stoltenberg, vil det være få i denne kategorien. Seriemonogamiet gjør alfahannen svært attraktiv. Og det er den veien det går, flere høystatusmenn får flere barn med forskjellige (yngre) kvinner. (Likevel er det kvinner som i størst grad initierer skilsmissene).

• Liker 1
Skrevet

Hvor mange ganger skal dette diskuteres??

:kvalm:

Anonymkode: 516a4...884

• Liker 4
Skrevet

Men jeg har nå en ny mann og viss vi hadde vært yngre hadde vi nok fått barn sammen . Vi jobber på samme sted så han har lavstatus han å. Han har tre barn han er eneforsørger  for. Så jo det kommer veldig ann på typen . Han vil jo han setter familien først og han er smart. Men Alex han ville ikke eller orket ikke å komme seg opp i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...