Gå til innhold

Hvor kan man jobbe med master i pedagogikk/spesialpedagogikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det behov for folk med denne kompetansen, eller er markedet litt "mettet"?

Anonymkode: a8073...4f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg på og! Håper noen svarer 👀

Anonymkode: 59a57...b30

Skrevet

Ingen som vet?

Anonymkode: a8073...4f7

Skrevet

Jeg har master i spesped.  Nå vet jeg ikke hvor du tenker å studere, med på UIO er det ulike masterretninger.  For eksempel logopedi, som definitivt er den hardeste spespedmasteren og den som er vankeligst å komme inn på.  Her er markedet overhodet ikke mettet. Du kan jobbe privat, i PPT, staten etc etc.  Du har også masterretninger som psykososiale vansker (heller ikke lett å komme inn på, men noe lettere pensum). Det er også audiopedagogikk og psykisk utviklingshemming. 

De som er utdannet lærer i bunn kan undervise som spesialpedagog på for esempel vanlig skole/voksenopplæring etc. Har du en bachelor i spespedmasteren kan du ikke undervise.

Alle disse masterretningene kvalifiserer deg til spesialpedagogisk rådgiver hos PPT, eller man kan jobbe med habilitering/rehabilitering. Markedet er IKKE mettet, og behovet er stort både i større byer og ut i distriktene. 

Anonymkode: c0fea...ef9

Skrevet

Kan også nevne at det er veldig stor forskjell i kvaliteten på utdanningen hos ulike universitet.  For eksempel er studiene i Bodø kjent for å ikke være så veldig krevende eller imponerende. Dette snakkes det mye om i fagmiljøet, ikke for å være nedlatende, men fordi det rett og slett går ut over kvaliteten barn og unge mottar, i tillegg til at den samme yrkesgruppen sitter på veldigvarierende kompetanse - noe som er uheldig.

Anonymkode: c0fea...ef9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...