AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #1 Skrevet 5. november 2017 Er det behov for folk med denne kompetansen, eller er markedet litt "mettet"? Anonymkode: a8073...4f7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #2 Skrevet 6. november 2017 Lurer jeg på og! Håper noen svarer 👀 Anonymkode: 59a57...b30
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #3 Skrevet 6. november 2017 Ingen som vet? Anonymkode: a8073...4f7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #4 Skrevet 6. november 2017 Jeg har master i spesped. Nå vet jeg ikke hvor du tenker å studere, med på UIO er det ulike masterretninger. For eksempel logopedi, som definitivt er den hardeste spespedmasteren og den som er vankeligst å komme inn på. Her er markedet overhodet ikke mettet. Du kan jobbe privat, i PPT, staten etc etc. Du har også masterretninger som psykososiale vansker (heller ikke lett å komme inn på, men noe lettere pensum). Det er også audiopedagogikk og psykisk utviklingshemming. De som er utdannet lærer i bunn kan undervise som spesialpedagog på for esempel vanlig skole/voksenopplæring etc. Har du en bachelor i spespedmasteren kan du ikke undervise. Alle disse masterretningene kvalifiserer deg til spesialpedagogisk rådgiver hos PPT, eller man kan jobbe med habilitering/rehabilitering. Markedet er IKKE mettet, og behovet er stort både i større byer og ut i distriktene. Anonymkode: c0fea...ef9
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #5 Skrevet 6. november 2017 Kan også nevne at det er veldig stor forskjell i kvaliteten på utdanningen hos ulike universitet. For eksempel er studiene i Bodø kjent for å ikke være så veldig krevende eller imponerende. Dette snakkes det mye om i fagmiljøet, ikke for å være nedlatende, men fordi det rett og slett går ut over kvaliteten barn og unge mottar, i tillegg til at den samme yrkesgruppen sitter på veldigvarierende kompetanse - noe som er uheldig. Anonymkode: c0fea...ef9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå