AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #1 Skrevet 5. november 2017 Hvordan kan jeg lage smakfull laks slik en får servert på Hotell f.eks under kurs o.l. Den er nok stekt i ovn med folie. Anonymkode: 3ae62...477
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #2 Skrevet 6. november 2017 Litt usikker på hva du mener. Under kurs? Da ser jeg for meg snitter med røkelaks, men det er sikkert ikke det du mener. Tenker du helstekt laks, laksekoteletter, eller sånne laksefileter som man gjerne får i 4-pk på butikk? For laks til middag kan du jo f.eks. steke veldig veldig kjapt i smør på alle kantene (uten å gjennomsteke). Så bruke fersk persille, ha på litt sitronsaft, pakke inn i folie sammen med smør og steke videre i ovn. Laks trenger ikke mer varme enn et sted mellom 45-50 grader, da blir den supersaftig, og ikke tørr. Anonymkode: ec509...42f
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #3 Skrevet 6. november 2017 Ikke stek den for lenge. Veldig enkelt. Anonymkode: 2bb43...62e
caroprins Skrevet 7. november 2017 #5 Skrevet 7. november 2017 Nå fins det jo mange måter å tilberede laks på og man får nok forskjellige lakserettet utfra hvilken kokk som er på kjøkkenet. Men en metode jeg liker veldig godt er å legge fiskefiletene en marinade av 0,75 dl soyasaus, litt chili krydder eventuellt litt hakket chili, litt ingefær, litt hvitløkspulver eventuellt et par fedd presset hvitløk, litt limesaft og litt flytende honning. Sånn ca en halv ts av hvert krydder. La fisken ligge å trekke I dette en 20 minutter før steking. Gir en nydelig smak på fisken. Server gjerne med noen stekte grønne aspargesbønner og gulrøtter ( kuttet opp I staver og stekt.). Salt bakte kanariske poteter, rød mojosaus (den er enkel å lage selv), mangochutney og aoli. Så har du en restaurantrett.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #6 Skrevet 7. november 2017 Mest sannsynlig er det dampet laks i ovn du tenker på? Storkjøkken har ofte dampovner Anonymkode: 850df...aa5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå