AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #1 Skrevet 5. november 2017 Vi skal selge huset vårt nå men skal bo på samme sted. Er bare det at om vi kommer over skolegrensen så må barna bytte skole. De er 7 og 10år, og begge har en diagnose. Begge får tilrettelagt undervisning, dette har jeg tenkt en del på hvordan vil komme til og gå. De har adhd/tourette og lett pu. Kjenner jeg tenker at noen ganger hadde det også vært greit og bytte skole da valget av kamerater ikke er så bra, da ting ikke er helt greit når det gjelder språkvalget. Han kommer hjem og sier så mye stygt som ikke en 7åring skal si, elever som slår lærer, elever som mobber og stenger hverandre ut. Men så kommer samvittigheten gnagende, hva om vist atte..... !! Noen som har vært igjennom dette og kan dele erfaring? Anonymkode: 0269e...c07
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #2 Skrevet 6. november 2017 Min bror og min søster byttet skole når de begynte i 3 og 7 klasse. Å bytte miljø for broren min gjorde godt.. 2 år etter gikk flere av hans tidligere klassekamerater på narkotika etc. søsteren min tapte på det. Små ulikheter som egentlig ikke var viktige i den store sammenhengen gjorde at hun ikke visste hva hun skulle gjøre. Eks læreren kalte pekefingeren for leseblyant.. og da hun sa da tar vi frem leseblyanten og leser fant hun en vanlig blyant - fikk kjeft - og hun følte seg dum og ble klassens klovn. Hun prioriterte å få venner og ble stemplet som mindre flink i fag.. uansett hvor god hun gjorde det fikk hun drittkarakter . Ny skole på VGS gjorde at hun igjen ble sett på som skoleflink av lærerne .. fra å ha et snitt på 2 på grunnskolen til å ha et snitt på 4,8 på VGs grunnkurs .. så det kan bli knall eller fall.. om du ikke liker miljøet på skolen og barna kommer til å få samme hjelp / oppfølging på ny skole ville jeg byttet.. Anonymkode: 89f1d...e97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå