Gå til innhold

Fått jobben jeg ville ha, men gruer meg til å dra på jobb??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sykemeldt i 3 mnd pga dyp depresjon, nå har jeg blitt frisk og fått jobben jeg ville ha og har jobbet for, fikk muligheten til å starte som selvstendig næringsdrivende og er nå i gang, men jeg gleder meg ikke til å gå på jobb! Har jeg tatt feil valg? Jeg trives på jobb men jeg burde vært litt mer ivrig nå? 

Har det kanskje noe med at jeg har vært sykemeldt ? Har blitt vant til å sitte hjemme, slappe av å se film... er jeg kanskje blitt lat ? Hadde en ganske aktiv livsstil før jeg ble sykemeldt. Nå som jeg er frisk så forstår jeg ikke helt hvorfor jeg ikke går tilbake til samme hverdagen jeg hadde før. Har dere noen tanker ? 

Anonymkode: 047b2...bbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri vært deprimert, men har vært utbrent og borte lenge fra jobb eller drevet med mindre aktiviteter lengre perioder. Det er alltid tøft å komme seg tilbake og bli vant til å forholde seg til mennesker og høyt tempo. For deg vil det være en mye større overgang. Gi det litt tid, ikke ha for store krav til deg selv og søk litt støtte hos noen med erfaring. Det er tøft i oppstarten av noe nytt, men du kommer sikkert ikke til å angre når det begynner å gå seg til.

Anonymkode: 20efe...c95

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar, noen fler tanker fra noen ?

Anonymkode: 047b2...bbd

Skrevet

Du kan ikke forvente å løpe maraton når din Max er å gå. 

Derfor: konsentrer deg om å gå bra.

Anonymkode: 627de...c9c

• Liker 4
Skrevet

Jeg gruer meg alltid til å starte på jobb når jeg har vært borte en periode. Litt gruing hver søndags kveld, helt jævlig etter 4 ukers ferie. Tror dette er ganske normalt. Når du etter litt tid kommer inn i rutinene går det nok mye bedre. Ville ikke stresset med at det skal føles bra så kort tid etter du har kommet deg fra sykdom. 

• Liker 2
Skrevet

Det er normalt å grue seg iblant, kanskje særlig etter ferier eller andre former for fravær som f. eks. sykdom. Ja, jeg tror man kan bli "godt vant" med å være hjemmeværende, ser det blant de jeg kjenner som har vært arbeidsledige lenge. Tiltakslysten synker, og det er veldig lett å gli inn i en dårlig rutine. Lite aktivitet kombinert med at man hele tiden er hjemme er nok heller ikke bra for psyken. 

Når det er sagt, bør det heller ikke være slik at man gruer seg til jobb hele tiden. Da har man kanskje valgt feil jobb/yrke, og bør forsøke å få seg noe annet. 

Anonymkode: 29918...e54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...