Gå til innhold

Dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 5år. Hun går fulltid i bhg,både jeg og pappan jobber fullt. Vi er inne i en tid med mye sykdom. Jeg ser at vår datter den siste tiden(ca 14dager),har vært veldig sliten.,spiser dårlig, snørrete og hanglete. Som andre barnefamilier har vi våre tilmålte sykt barn dager. I fjor var de brukt opp i nov grunnet mye og kraftige virus infeksjoner. I des ble det feriedager på forskudd da sykdom ikke gav seg før medio desember.....skulle så gjerne gitt henne fri og mulighet til å hvile seg og kanskje komme litt til hektene igjen,men sliter med samvittighet for jobben og for å ikke ha nok sykedager igjen resten av året. Dette gir meg konstant dårlig samvittighet og jeg prøver å kompensere med masse kvalitets tid med datter......

Hva gjør andre kg damer i samme situasjon? Holder barns hjemme og håper de har nok dager eller sender de og venter på tlf fra bhg.....

Anonymkode: 1a673...a72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tar barna med til lege for en sjekk og vurdering. 

Det kan hjelpe på samvittigheten.

Anonymkode: def76...809

Skrevet

Vi har sjekket henne for ca 1uke siden.....ingen mangler,kun virus...

Ts

Anonymkode: 1a673...a72

Skrevet

Du vet det på grunn av sånne som dere at barnet fortsatt er syk/hangler lenge? Når syke barn stadig sendes i barnehagen for å smitte de andre, ender det i evig ond sirkel hvis smitten går på rundgang. Hvem er det egentlig du bør ha dårlig samvittighet over? Jobben eller barnet ditt?

Anonymkode: d1e03...afc

• Liker 2
Skrevet

Har barnet besteforeldre, tanter og onkler som kan passe barnet på dagtid noen dager da? Kanskje det kunne vært fint hvis mulighetene er der? :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...