Gjest gjest1 Skrevet 26. januar 2005 #1 Skrevet 26. januar 2005 VI skal gå over til ip telefon, men hve, skal vi velge? Noen som har erfaring? Har hørt om telio og ip24.. men hva slags erfaring har du?
Gjest Million Skrevet 26. januar 2005 #2 Skrevet 26. januar 2005 Jeg bruker Skype på min bærbare pc, last ned gratis på www.skype.com. Du må ha et vanlig headset med mikrofon, Logitech f.eks. De du skal ringe må også ha installert Skype. Jeg jobber i et lite norsk firma, men er ofte i Frankrike og jobber derifra. Alle på kontoret i Norge har Skype, så vi kan snakke sammen i timevis uten at det koster noe som helst. Det var vel kanskje ikke akkurat denne løsningen du var ute etter, men den er verdt å ta en titt på likevel. Lykke til!
Gjest Grooo i.i. Skrevet 27. januar 2005 #4 Skrevet 27. januar 2005 IP24, og det fungerer ikke som det skal ennå men vi har nettopp fått det og har ikke fått somlet oss til å kontakte support for å finne ut om det er vi som har gjort noe galt.
Gjest Million Skrevet 28. januar 2005 #5 Skrevet 28. januar 2005 Her er forresten en link til en artikkel, skrevet på digi.no om Skype http://www.digi.no/php/art.php?id=116046
jordbær Skrevet 28. januar 2005 #6 Skrevet 28. januar 2005 Vi har Telio og er fornøyd med det. Betaler ingenting for å ringe til hustelefoner, mens det koster litt å ringe til mobil.
Mrs. B Skrevet 28. januar 2005 #8 Skrevet 28. januar 2005 Men Telio er jo ikke så billig... 159kr i mnd akkurat som hos Telenor.. du skal ringe mye for at den gratis ringetiden skal lønne seg. For meg som ringer lite er ikke de noe godt alternativ. Det finnes visst leverandører som har mye billigere månedspris.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 28. januar 2005 #10 Skrevet 28. januar 2005 Hvilken har billigst abb. pris da? Hvis du ringer lite er televoip og ip24 gode alternativer: ip24 - kr 15 pr mnd televoip - kr 0 pr. mnd Begge har bittelitt mindre ringepris enn telenor. Særlig hvis du ringer mest til mobiltelefon blir telio dyrt, fordi i hvert fall televoip har nesten samme ringepris til mobil som telio.
liv Skrevet 28. januar 2005 #11 Skrevet 28. januar 2005 Men de tar jo ringepris da. Vil ha gratis ringepris, i allefall til fasttelefon..
Gjest Devil's Spawn Skrevet 28. januar 2005 #12 Skrevet 28. januar 2005 Men de tar jo ringepris da. Vil ha gratis ringepris' date=' i allefall til fasttelefon..[/quote'] Du må ringe ca 24 timer i måneden får å komme omtrent likt med televoip. Hvis du ringer så mye bør du ta telio, men mange tror det abonnementet er billigere enn det egentlig er. Som mrs B. sier, man må ringe mye og helst til mye til utlandet hvis det skal lønne seg.
liv Skrevet 28. januar 2005 #13 Skrevet 28. januar 2005 vi er 5 studenter som deler linje da.. så da er det billigst med fastpris. Noen som vet om noen selskaper har med mobil også?
sirka Skrevet 28. januar 2005 #14 Skrevet 28. januar 2005 Men Telio er jo ikke så billig... 159kr i mnd akkurat som hos Telenor.. du skal ringe mye for at den gratis ringetiden skal lønne seg. For meg som ringer lite er ikke de noe godt alternativ. Det finnes visst leverandører som har mye billigere månedspris. Vi har bredbånd fra Catch. For oss blir det derfor ingen ekstra avgift for å ikke ha fasttelefon fra Telenor. Klart billigst på teleskritt til mobil, ellers gratis. For oss lønner det seg kjempemye. I løpet av 2 måneder har vi tjent inn etableringsavgiften kontra fasttelefonen fra Telenor.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 28. januar 2005 #15 Skrevet 28. januar 2005 Sammenlignet med telenor, eller sammenliknet med andre ip-telefoniabonnementer? Sammenligne med telenor er jo ikke så interessant. Alt er billigere enn telenor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå